2013-11-13, 08:47
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Uj uj. Någon har postat ett par riktigt gamla inlägg härifrån i Bernys kommentarsfält, och jäklar vad hon spottar och fräser när hon svarar. Hon ska närmast slå ihjäl den "vidriga jävla människan". Det roliga är att hon redan bemött samma frågor när hon själv var i tråden, och då verkade hon inte hälften så...labil. Eller är det kanske bara pundargrova knivhuggar-Berny vi får en glimt av?

(Och för vad det nu är värt så ljuger hon åtminstone i det ena fallet. Det har ni mitt ord på.)

Det är inte ens svårt att förstå att hon ljuger, allting hon skriver är luddigt och osammanhängande, plus att hon sa andra saker förr i tiden när hon skrev i den här tråden..
Knivhuggar-trauma-änkan Berny är inte långt borta.
Citera
2013-11-13, 11:47
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vet någon varför bloggen/forumet diskuteraberny blev nedstängt? Var det något särskilt som hände? Hur länge fanns det uppe?

Blogg.se skickade ut mail om att det som stod i bloggen bröt mot PUL, därför blev den nedstängd. Den låg väl uppe några veckor bara.
Citera
2013-11-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Om de var tillsammans vid tillfället eller inte är jag osäker på, men det var en snubbe som inte var helt okänd för varken Berny eller Amelia...

Pojkvännen hade stört sig på att hunden vägrade sluta skälla så han skar halsen av den när hon låg och sov.

Lite sen här, men är det verkligen sant? Isåfall, kan någon ta reda på vad han heter?
Citera
2013-11-13, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Blogg.se skickade ut mail om att det som stod i bloggen bröt mot PUL, därför blev den nedstängd. Den låg väl uppe några veckor bara.

Aha.

Jag fick intrycket att den låg uppe ett år eller så...att det var mycket som hann diskuteras där.
Citera
2013-11-13, 14:34
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Lite sen här, men är det verkligen sant? Isåfall, kan någon ta reda på vad han heter?

Vad spelar det för roll? Ska du posta hundskit till honom? Gjort är gjort. Tycker Amelia har en större roll i det som hände genom att inte ingripa, ringa bängen, vittna mot honom och framför allt dumpa honom. Det är som mödrar som bara ser på medan deras barn blir misshandlade av styvpappan. Silence is violence och nej, jag köper inte förklaringen "jag var rädd".
Citera
2013-11-13, 16:48
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:

Som Kardnialvokal skrev: Vad ska du med hans namn o göra? Det finns ingen "hämndaktion" du kan göra för att hunden ska bli levande igen. Så vitt jag vet får man inte namnge folk hur som helst på Flashback, och det är ändå ingenting jag skulle göra.
Citera
2013-11-13, 20:55
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag har verkligen funderat på det jag med men det är inte vanliga bidrag och det är en sak som är säkert.

Btw, kan någon förklara för mig om Jonas och Jonas nr 2?
Jag fattade aldrig det.

Menade att hon och Jonas var tillsammans rätt länge, gjorde slut, och sen blev de ihop igen om jag inte minns helt fel.
Citera
2013-11-14, 00:15
Medlem
Citat:
Som Kardnialvokal skrev: Vad ska du med hans namn o göra? Det finns ingen "hämndaktion" du kan göra för att hunden ska bli levande igen. Så vitt jag vet får man inte namnge folk hur som helst på Flashback, och det är ändå ingenting jag skulle göra.

Tycker dock dt är konstigt hur det varit såhåå oj och aj om Bernys katter men att en hund Amelia ägt fått halsen avskuren verkar inte spela någon roll? Underligt.. Är vissa djur värda mer än andra alltså?
Citera
2013-11-14, 08:40
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Tycker dock dt är konstigt hur det varit såhåå oj och aj om Bernys katter men att en hund Amelia ägt fått halsen avskuren verkar inte spela någon roll? Underligt.. Är vissa djur värda mer än andra alltså?

Jag tror varken Kardnialvokal eller shittingbricks menade att det inte spelar någon roll att hunden fick halsen avskuren. Däremot var det ju helt klart inte en psykiskt frisk och nykter människa som begick detta våldsdåd och som djurägare har man faktiskt ett ansvar att skydda sina djur mot sådana människor - något som Amelia uppenbarligen inte gjorde.

Man kan ju förvisso hävda att hon inte i förväg visste att den här killen var kapabel att göra något sådant men då återstår ändå frågan varför hon inte gjorde någon anmälan eller ens avslutade förhållandet när det väl hade skett? Hon kunde ha lämnat honom innan om hon visste att han var störd eller efteråt när han slaktat hennes hund men hon valde att stanna.

Nej, det Amelia gjort är moraliskt förkastligt på alla plan och hon borde aldrig få komma i närheten av ens en vandrande pinne. Att hon numera har katt är beyond sorgligt...
Citera
2013-11-14, 15:58
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:

Var fan får du mina inlägg till att jag tycker så? Jag menade precis det jag skrev: Jag tänker inte ge ut hans namn, det skulle inte resultera i någonting bra för någon. Punkt.
Citera
2013-11-14, 15:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Vad är det för egenpåhittade kopplingar du gör? Jag är för övrigt vegan så min moral är troligtvis högre än din när det kommer till djurrättsetik, men det är en annan story. Sluta nu snälla tramsa Pajnispung. Jag vill inte bråka med dig, förstår du? Jag blev uppriktigt glad när du skrev att du lagt mig på ignore men det verkade inte hålla så länge.

Det som har hänt hunden är FRUKTANSVÄRT men det hjälper ingen att publicera snubbens namn här. Hunden kommer inte tillbaka och gärningen kommer aldrig bli ogjord. Det är min poäng. Inte att hunden är mindre värd. Killen behöver uppenbarligen psykiatrisk vård.
Citera
2013-11-15, 10:35
Medlem
Citat:
Var fan får du mina inlägg till att jag tycker så? Jag menade precis det jag skrev: Jag tänker inte ge ut hans namn, det skulle inte resultera i någonting bra för någon. Punkt.

Var inte riktat mot dig, vännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in