Citat:
Ursprungligen postat av
Denosynlige
Om nu Berny mot all förmodan lyckas göra klart utbildningen så skulle jag ALDRIG betala för hennes tjänster. Jag tror inte att hon kommer klara det, men hon får ju hemskt gärna motbevisa mig.
Det är ju verkligen bra att hon vill göra nåt, men varför måste hon alltid gå ut så hårt? Hon har ALDRIG jobbat, studerat eller ens gått ut grundskolan (säger hon ju själv) ÄNDÅ ska hon dra igång en krävande utbildning och sen starta eget som coach....
Varför börjar hon inte lite försiktigt med tex arbetsträning, hon får ju alltid allt hon ber om beviljat så hon skulle lätt få det om hon ville. Hon skulle kunna mjukstarta med tex jobba på ett hunddagis eller nåt djurhem. Sen om det går bra och hon verkligen vill satsa på att jobba med djur kan hon gå utbildningen. Och framförallt inte så länge hon tar heroin.
Går hon på med värsta projektet utan vare sig vana eller erfarenhet finns risken att det bara blir ingenting, att orken och ambitionerna slocknar, det är ju alltid så det gått tidigare för henne.
Vad hände för övrigt med "föreläsningarna" hon skulle dra igång? Antar ingen vill anlita henne när hon öppet pundar men hon borde kanske fundera på VARFÖR alla hennes grejer alltid skiter sig.
Men om hon nu fullföljer sin hundcoach-utbildning får hon knappast några kunder, ingen riktig hundägare skulle lita på henne. Möjligtvis om hon klarat ett ordnat, välartat, drogfritt liv under flera år, då kanske.
Det kommer bli som med Red Rumours, då de i brist på modeller fick "anlita" Jhnas snubbes lillasyrra. Bernys första uppdrag som hundcoach kommer därmed med största sannolikhet bli Emma som behöver få "coachning" med Chanel....
Kesoburken gläntar på locket.