2010-06-30, 03:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av candyflesh
fattar inte hur du kan uttrycka dig så dumt för du har ingen aning om huruvida vi andra fått kämpa eller inte. det finns starka människor som klarar av att vara sjuka i en värld som denna...
Jaså minsann? Då kan du ju upplysa mig om hur man klarar det i en värld som denna, men kanske du menar PSYKISK sjukdom nu..det gör inte jag då jag är helt psykiskt frisk.
Citera
2010-06-30, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Ska säga er i denna tråd, läsare som skrivare, att jag förstår de sjuka som knarkar ner sig, för i en värld som denna om man är sjuk.. Denna värld är FRUKTANSVÄRT GRYM, är man då sjuk, kan man hälsa hem. Man kommer inte få någon hjälp, ingen kommer förstå och man ska vara JÄVLIGT glad om man ens får pengar. Men det är klart att ni friska som inte begriper hur det är att kämpa med näbbar och klor och ÄNDÅ inte klara att jobba eller leva som normalt med kräftskivor, midsommarfirande, jultillställningar och allt vad det är.. Ni kommer aldrig förstå. Ni kan omöjligt tänka er vilken SJUKT HÅRD kamp det är.

Och eftersom människan är ett djur och djurs instinkter när de ser en sjuk jämlike, är att hacka ihjäl den sjuke, för att lätta bördan för flocken, får jag väl säga ni gör precis som naturen menat; Ni hackar ihjäl den sjuke. Fortsätt med det, kanske ni lyckas trycka ner en sjuk ännu mer, blir ni glada sen?

Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Jaså minsann? Då kan du ju upplysa mig om hur man klarar det i en värld som denna, men kanske du menar PSYKISK sjukdom nu..det gör inte jag då jag är helt psykiskt frisk.

Då detta är en tråd om BP så fick vi ju anta att du faktiskt pratade om just PSYKISK sjuldom eftersom det är BP har. Eller försöker du få missbruk till en "sjukdom" och att det är DÄRFÖR det är så synd om berny?
och sen om DU är psykiskt frisk och haft det hårt, boohoo men det här är inte en tråd om dej utan Berny. Och sen för att desillusionera dig, det är faktiskt svårt att vara psykist sjuk i "detta samhälle" också. För övrigt är vi MÅNGA som kan tänka oss in i hur SJUKT HÅRD kampen är eftersom du tyvärr inte har ensamrätt på lidande.
Sen är vi inte här för att "trycka ner en sjuk ännu mer". Vi är nog alla på en skvallersida om BP av olika anledningar men jag har svårt att se att någon är här för att enbart göra ner henne. Sen att BP har valt att vara en offentlig person, ja det är som sagt hennes val. Ett val hon gjorde med insikten att hon lever med en svår psykisk sjukdom och det här, skvallrandet, är väll det valets baksida. Tyvärr.
Senast redigerad av Saffrose 2010-06-30 kl. 05:42.
Citera
2010-06-30, 05:43
Medlem
Hon har ju talat om att knäcka knäskålarna på både Amelia och Jonas så om hon på något sätt är i Göteborg för att göra upp med folk så hoppas jag de som vet något närmare om det varnar Amelia innan det smäller, nu när det ser ut som att hon börjar trakassera sina gamla vänner så bör nog alla som har nåt otalt med henne vara på sin vakt.

Sen detta om ifall det går att tvångsvårda en person som har tappat kontrollen och om det verkligen är så illa om ingen gör detta, så kan jag ju meddela att det ju förutsätter att den personen isf har någon kontakt med psyk eller soc, så länge inte polisen blir indragen upprepade gånger är det nog en direkt förutsättning, och även då så skulle jag nog sätta mina pengar på att polisen sliter i killen före henne fyra gånger av fem.

Jag låter nog lite fördomsfull men jag kan tänka mig att om hon har hittat en kille som inte tycker sig ha nåt att förlora så vill hon nog se till att märka så många hon kan av de nere i göteborg som gått mot henne i och med bloggandet mot Jonas och senare hot och polisanmälningar mot Amelia.

Det tragiska är att om det händer nåt så är det troligen han som kommer hålla i kniven och hon kommer undan med en liten förmaning om att hamna i fel sällskap, som alltid.
Citera
2010-06-30, 06:42
Medlem
Tydligen så skriver Berny fortfarande om man ska tro knarkansiktets fejsbok. Undrar om det kommer en ny bok snart eller om det bara kommer vara en pundig kvinnas paranoida fantasier.
Citera
2010-06-30, 07:55
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Sjuk och sjuk. Berny (som den här tråden avhandlar) är inte ett dugg sjuk, hon är bara en hemsk människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Vad baserar du det på? Har du träffat henne?

Ja.
Senast redigerad av sinfon 2010-06-30 kl. 08:02.
Citera
2010-06-30, 08:59
Medlem
sinfons avatar
Årets julkort från fräscha familjen:

http://i46.tinypic.com/301zdhv.jpg
Citera
2010-06-30, 10:45
Medlem
AtroCiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Om nu Berny " lider av väldigt allvarliga psykiska störningar" och detta påverkar både henne själv och andra runt omkring henne negativt, varför tvångsvårdas hon inte? Man ska ha i åtanke att folk tvångsvårdas för mindre saker än vad Berny sysslar med. Och så svår kan hon inte vara att hitta. Varför ska hon vara så speciell? För att hon publicerat ett par böcker? Sanningen är att folk har tröttnat på henne och hennes "sjukdomar", de ser ingen poäng med att hjälpa en simpel knarkare som inte vill ha hjälp. Det är många knarakre som lider på riktigt men de har inte gett ut böcker och är inte kända och får således ingen hjälp. Det verkar vara någon slags jakt här på FB att finna denna kvinna och tvångsvårda henne, frågan är varför egentligen? Om myndighetspersoner ansåg att hon verkligen var i behov av det skulle hon redan ligga inne men som sagt, tröttnat! Det enda de ska göra är att ta ifrån henne den stackars hunden.

Berny är inte psykiskt sjuk någonstans förutom när det kommer till att plåga djur.

Btw, hon är i Gbg för tillfället men vad jag har hört så är det bara på besök.

Hörru du, det är inte alls så enkelt att bli tvångsvårdad. Jag själv har kämpat för det, min familj och mina vänner - ingenting händer.
Psykiatrin kan mycket väl vara less på henne. Det säger ju dock mer om psykiatrin än om henne...
Citera
2010-06-30, 12:48
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffrose
Tydligen så skriver Berny fortfarande om man ska tro knarkansiktets fejsbok. Undrar om det kommer en ny bok snart eller om det bara kommer vara en pundig kvinnas paranoida fantasier.

Det kommer ingen bok fattar du väl. Berny kommer att knarka ihjäl sig.
Citera
2010-06-30, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Årets julkort från fräscha familjen:

http://i46.tinypic.com/301zdhv.jpg
Usch vad hon har gått ner sig. Hon har aldrig varit söt i mina ögon, men hon ser verkligen hemsk ut just nu. Och pojkvännen (eller är de förlovade?) hennes ser ju jävligt nerknarkad ut.

Och stackars hunden som ska sitta där och andas cigarettrök.
Citera
2010-06-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Det kommer ingen bok fattar du väl. Berny kommer att knarka ihjäl sig.

Hoppet är ju det sista som sägs överge en människa. Inte för att jag tycker att Berny är det bästa som har hänt svensk litteratur men jag är ändå förtjust att läsa hennes böcker. Jag hoppas inte att hon knarkar ihjäl sig utan någonstans vill jag bara att hon ska ta det hon har och vända det till något positivt. Något som är på riktigt. Utnyttja den lilla fame hon har kvar, göra en helomvändning och faktiskt göra en SKILLNAD för unga tjejer, inte bara lära dom hur man skär sig utan att mamma kommer på en.
Citera
2010-06-30, 15:25
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtroCious
Hörru du, det är inte alls så enkelt att bli tvångsvårdad. Jag själv har kämpat för det, min familj och mina vänner - ingenting händer.
Psykiatrin kan mycket väl vara less på henne. Det säger ju dock mer om psykiatrin än om henne...

Nej, det säger mer om henne med tanke på hur SJUKT mycket hjälp hon fått av psykiatrin i sitt liv. Men hon har aldrig behövt psykiatrisk hjälp utan en örfil för att få henne att fatta att hon ej är den som lidit mest genom hela världshistorien som hon vill framställa det som.

Djurplågaren ska kedjas fast vid en lyktstolpe så att alla hundar som passerar kan pissa henne rakt i hennes nerknarkade nuna.

Sedan är det inte alls svårt att bli tvångsvårdad (och det vet jag från egen erfarenhet). Men är man en AW så vill de som bestämmer om tvångsvård av förklarliga skäl inte genomföra det. Det är ju så rätt som det kan bli.
Senast redigerad av ontblod 2010-06-30 kl. 15:41.
Citera
2010-06-30, 17:40
Medlem
AtroCiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Nej, det säger mer om henne med tanke på hur SJUKT mycket hjälp hon fått av psykiatrin i sitt liv. Men hon har aldrig behövt psykiatrisk hjälp utan en örfil för att få henne att fatta att hon ej är den som lidit mest genom hela världshistorien som hon vill framställa det som.

Djurplågaren ska kedjas fast vid en lyktstolpe så att alla hundar som passerar kan pissa henne rakt i hennes nerknarkade nuna.

Sedan är det inte alls svårt att bli tvångsvårdad (och det vet jag från egen erfarenhet). Men är man en AW så vill de som bestämmer om tvångsvård av förklarliga skäl inte genomföra det. Det är ju så rätt som det kan bli.

Om man tänker lite längre, så kan man förstå att just benägenheten till att vara en AW är en del av sjukdomsbilden. Enligt din teori så verkar det som om alla tonårstjejer som skär sig själva för att någon ska lägga märke till det och ge de uppmärksamhet, inte ska ha hjälp. För mig är det så okunnigt.
Berny är säkerligen en idiot, och jag beundrar inte henne på något vis. Jag ser snarare ner på henne, eftersom hon så aktivt skadar andra. Men mest av allt tycker jag synd om henne. Tänk att vara så sjuk, så att ingenting hjälper. För det kan faktiskt vara så, att Berny inte kan bli frisk. Ska Berny verkligen bli sedd som en genomvidrig individ för att hon är så sjuk så att hon inte kan bättra på sig?

Det hon gör är fel, men det hon gör kan även ha förklaringar som kan väcka empati hos oss som ser på.

Angående tvångsvård så behöver det inte alls vara enkelt. Jag vet så enormt många fall där man nekat till att tvångsvårda människor som är en fara för sig själva, för att istället tvångsvårda en kärring som råkat blandat lite rödvin med Stesolid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in