Citat:
Ursprungligen postat av ontblod
Nej, det säger mer om henne med tanke på hur SJUKT mycket hjälp hon fått av psykiatrin i sitt liv. Men hon har aldrig behövt psykiatrisk hjälp utan en örfil för att få henne att fatta att hon ej är den som lidit mest genom hela världshistorien som hon vill framställa det som.
Djurplågaren ska kedjas fast vid en lyktstolpe så att alla hundar som passerar kan pissa henne rakt i hennes nerknarkade nuna.
Sedan är det inte alls svårt att bli tvångsvårdad (och det vet jag från egen erfarenhet). Men är man en AW så vill de som bestämmer om tvångsvård av förklarliga skäl inte genomföra det. Det är ju så rätt som det kan bli.
Om man tänker lite längre, så kan man förstå att just benägenheten till att vara en AW är en del av sjukdomsbilden. Enligt din teori så verkar det som om alla tonårstjejer som skär sig själva för att någon ska lägga märke till det och ge de uppmärksamhet, inte ska ha hjälp. För mig är det så okunnigt.
Berny är säkerligen en idiot, och jag beundrar inte henne på något vis. Jag ser snarare ner på henne, eftersom hon så aktivt skadar andra. Men mest av allt tycker jag synd om henne. Tänk att vara så sjuk, så att ingenting hjälper. För det kan faktiskt vara så, att Berny inte kan bli frisk. Ska Berny verkligen bli sedd som en genomvidrig individ för att hon är så sjuk så att hon inte kan bättra på sig?
Det hon gör är fel, men det hon gör kan även ha förklaringar som kan väcka empati hos oss som ser på.
Angående tvångsvård så behöver det inte alls vara enkelt. Jag vet så enormt många fall där man nekat till att tvångsvårda människor som är en fara för sig själva, för att istället tvångsvårda en kärring som råkat blandat lite rödvin med Stesolid.