2010-05-06, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ontblod

Om hon har hunden kvar så är hon inte bara patetisk utan även en väldigt grym person som inte fattar att hennes desperata uppmärksamhetsbehov skadar djuret för jag skiter i henne men hennes djur ska fan inte behöva se hennes äckliga påtända nuna varje dag.
Precis. Som bilderna Madde la ut på huset de hade hyrat. Kattskit överallt, brända skedar osv. En katt kan verkligen inte må bra av sånt, för att inte tala om en hund. Jag vill inte ens föreställa mig stressen det måste innebära för honom att bli medtagen överallt dit Berny åker för att skaffa droger, eller att behöva flytta hela tiden för att hans ägare inte kan sköta sitt eget hem.

Nej usch, kan ingen polisanmäla henne till jordbruksverket?
Citera
2010-05-06, 00:47
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Precis. Som bilderna Madde la ut på huset de hade hyrat. Kattskit överallt, brända skedar osv. En katt kan verkligen inte må bra av sånt, för att inte tala om en hund. Jag vill inte ens föreställa mig stressen det måste innebära för honom att bli medtagen överallt dit Berny åker för att skaffa droger, eller att behöva flytta hela tiden för att hans ägare inte kan sköta sitt eget hem.

Nej usch, kan ingen polisanmäla henne till jordbruksverket?

Då skulle väl hon gråta ut att det är så synd om henne för hennes "demoner skriker" och de vill ha knark och det är ju inget hon kan styra över. Det finns inget värre än människor som låter oskyldiga djur fara illa pga deras egen egoism. Om någon person med makt läste hennes blogg och såg bilderna skulle de nog ta varenda litet djur ifrån henne (till och med hennes jävla kvalster i sängkläderna). Men hon bara gnäller om att hon är mordhotad och måste vara på flykt. Djurplågeri när det är som vidrigast!
Citera
2010-05-06, 01:06
Avslutad
Citat:
Men hon bara gnäller om att hon är mordhotad och måste vara på flykt.
Vem är det som mordhotar henne?
Citera
2010-05-06, 08:59
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Vem är det som mordhotar henne?

Det ryktades om på en blogg att det var hennes familj eller om det var enbart hennes bror som hade gjort det (han var tydligen militär eller nått sånt skit) bara för att hon polisanmält honom för övergrepp.
Citera
2010-05-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Det ryktades om på en blogg att det var hennes familj eller om det var enbart hennes bror som hade gjort det (han var tydligen militär eller nått sånt skit) bara för att hon polisanmält honom för övergrepp.

Det är hennes bror som mordhotat henne för att hon anmält honom för våldtäkt.
Citera
2010-05-06, 13:58
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Det är hennes bror som mordhotat henne för att hon anmält honom för våldtäkt.

Hur går det med hennes våldtäktsanmälan? Är den nedlagd eller still on?
Citera
2010-05-06, 14:24
Medlem
barbeliths avatar
Jag såg Berny och hennes pojkvän i Högdalens Centrum i förrgår. De kom ut från Systemet med en box i hampan och gick sedan och satte sig på bänkarna mitt emot t-baneingången. Bägge två såg mycket slitna ut. Hunden hade hon med sig i koppel, så den hänger tydligen fortfarande med, tyvärr.
Citera
2010-05-06, 14:26
Medlem
ontblods avatar
Hennes bror våldtagit henne? Ja, allt kan ju "hända" i Bernys lilla värld. Undrar om hon verkligen tror på allt själv (hon har ju hållt på med sin attention-grej ett bra tag nu, så all skit som hon fantiserar ihop borde sitta som cement i hennes hjärna nu) eller om hon innerst inne fattar att universum inte kretsar kring henne.
Senast redigerad av ontblod 2010-05-06 kl. 14:28.
Citera
2010-05-06, 17:36
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbelith
Jag såg Berny och hennes pojkvän i Högdalens Centrum i förrgår.

Jahopp, det var den "hemliga orten"
Citera
2010-05-06, 20:37
Bannlyst
Citat:
Hennes bror våldtagit henne? Ja, allt kan ju "hända" i Bernys lilla värld. Undrar om hon verkligen tror på allt själv (hon har ju hållt på med sin attention-grej ett bra tag nu, så all skit som hon fantiserar ihop borde sitta som cement i hennes hjärna nu) eller om hon innerst inne fattar att universum inte kretsar kring henne.
Du låter hatisk gentemot henne? Känner du henne privat eller..? Låter som något som går djupare..?
Citera
2010-05-06, 21:30
Medlem
ontblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Du låter hatisk gentemot henne? Känner du henne privat eller..? Låter som något som går djupare..?

Jag tycker hennes böcker talar för sig själva och klart man blir "hatisk" gentemot en person som behandlar sina djur som om de vore leksaker och inte levande varelser. T ex, hur f*n kan man låta sina katter nästan simma i sin egen avföring medan man gnäller att "demonerna skriker" och tjackar på.

Jag känner henne inte privat (som tur är) men jag kände en liten bipolär häxa en gång som umgicks i samma kretsar som Berny och hon hade ett och annat att berätta.
Senast redigerad av ontblod 2010-05-06 kl. 21:41.
Citera
2010-05-06, 21:43
Medlem
Denosynliges avatar
Det tycks vara på det viset med Berny att det låter alltid som mest hopplöst där ett tag, för att sen helt plötsligt har hon insett sin egen styrka och hon vill vara så närvarande och andas glitter och fisa regnbågar och alla hennes vänner och partner är så underbara och allt är bara så underbart och euforiskt och sen helt plötsligt så har någon varit så stygg så stygg mot stackars lilla Berny och då haglar anklagelserna om misshandel och ditten och datten. Och sen börjar allt om igen. Demonerna skriker och kräver blod och droger måste man ha annars går det ju inte leva.

Sen tycker jag synd om hunden Milo, och nej man är inte i skick att ge en ytterst krävande hund av vallhundsras den mentala och fysiska stimulans den behöver om man ska vara stenad 24/7. Det fattar väl vem som helst? Sen att hunden skulle vara det minst viktiga i det här dramat som någon sa håller jag inte alls med om. Hunden är en oskyldig varelse men Berny har ju bestämt sig för att hennes liv ska vara hopplöst, då får hon väl knarka sönder sig då. Hon lyckades sluta skära sig själv (så vitt jag vet ska hon då inte ha återfallit till självdestruktivt beteende) efter att han skadat sig själv i stort sett dagligen större delen av sitt liv. Då bör hon kunna lägga knarket på hyllan också eller?

Hur som helst så var det jag som riggade upp diskuteraberny bloggen. Den är nu nedstängd och jag har inga planer på att rigga upp någon ny då jag riskerar en polisanmälan om jag skulle göra det. Sen vill jag tillägga att jag skrev inte en enda kommentar i bloggen, jag gav bara folk "pappret att skriva på" så att säga. Jag vet heller inte mer än vad någon annan gör så jag har ingen inside information what so ever ifall någon nu trodde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in