2010-05-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Ja, självklart ska man ta ifrån dem djuren. Och min människosyn diskuterar jag endast med såna som inte är helt koko bananas.

Håller helt med. Kan man inte ta hand om sig själv ska man inte ha varken barn eller djur. Handlar inte om "dålig människosyn". Jag skulle inte lämna min krukväxt till Berny. Let alone, en hund som behöver rastas flera gånger om dagen. Dessutom, det är en VALLHUND. En hund som behöver mycket psykisk stimulans och träning.

Citat:
Ursprungligen postat av nickolina
Du kallar folk missfoster, bland annat en Svensk författare som det går ganska bra för.

Som det går bra för? Du kan knappast mena socialt. Och om du menar karriärmässigt så hade Berny sina 15 minuter när hon släppte Vingklippt. Sen dess har hon knappast gjort boksuccé. Må låta småaktigt och avundsjukt av mig men jag fattar inte varför folk kan erkänna att hon är körd. Det finns dessutom före detta vänner till henne som kan intyga på att hon ljugit om (precis som så mycket annat) sina inkomster och antal sålda böcker.
Citera
2010-05-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Håller helt med. Kan man inte ta hand om sig själv ska man inte ha varken barn eller djur. Handlar inte om "dålig människosyn". Jag skulle inte lämna min krukväxt till Berny. Let alone, en hund som behöver rastas flera gånger om dagen. Dessutom, det är en VALLHUND. En hund som behöver mycket psykisk stimulans och träning.

Nickolina:
Men låt oss då börja sterilisera vissa människor (obs, nötter: ironi). Eller kanske till och med gasa ihjäl dem (obs, nötter:ironi igen). Det vore väl ett bra samhälle för er? Ett samhälle där alla är likadana. Kanske kan ni börja ha ett slags band om överarmen och sätta upp armen i luften när ni ses.

Som det går bra för? Du kan knappast mena socialt. Och om du menar karriärmässigt så hade Berny sina 15 minuter när hon släppte Vingklippt. Sen dess har hon knappast gjort boksuccé. Må låta småaktigt och avundsjukt av mig men jag fattar inte varför folk kan erkänna att hon är körd. Det finns dessutom före detta vänner till henne som kan intyga på att hon ljugit om (precis som så mycket annat) sina inkomster och antal sålda böcker.

Jag känner en författare som har gett ut två böcker. Han är en sån kille som ni nog skulle vara nöjda med, verkar helt normal och gör inte mycket väsen av sig. Hans böcker fick någon liten recension och sen hände absolut ingenting. Nu har han ett vanligt jobb och skriver inte mer, jag tycker nog det har gått lite bättre för Berny Pålsson. Jag har läst hennes första bok och hon är allt annat än en dålig författare. Stod och höll i hennes andra roman i en bokhandel häromdagen. Den hade ingen undanskymd plats precis. Ni är bara småaktiga, avundsjuka människor. När du snackar om "vänner som kan intyga" låter du inte ett dugg bättre än han T Lindwall i Expressen - skvallerkärringen nr 1, som far med en massa lögner.
Senast redigerad av nickolina 2010-05-03 kl. 16:25.
Citera
2010-05-03, 22:06
Medlem
Vet inte om den nya pojkvännen är densamme som fram tills för drygt 2 år sedan helt levde på hennes inkomster? och som träffade henne då han var anställd som vårdare? Iaf så knarkade även han rätt rejält....tyckte synd om BP som bara fick kärlek om hon köpte den. Hoppas att det inte är likadant nu??
Citera
2010-05-03, 23:22
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Vad jag inte fattar är hur hon har råd med alla dessa droger

Senaste gången hon använde sprutor så sålde hon sig ju, det är väl inte särskilt långsökt att anta att så är fallet även denna gång. Jag har svårt att se att henne pojkvän skulle vara en så pass lyckad kriminell att han skulle kunna försörja dem båda. Hur skulle det gå till? Bilinbrott eller? Nej, det lär ju vara Berny som får jobba in pengarna åt dem båda.

Alltså FAN FÖRLÅT, vilken äcklig människa jag är som skrev det där precis. Men jag tror fortfarande att det förmodligen är så det går till.
Citera
2010-05-03, 23:31
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson-Persson
Vet inte om den nya pojkvännen är densamme som fram tills för drygt 2 år sedan helt levde på hennes inkomster? och som träffade henne då han var anställd som vårdare? Iaf så knarkade även han rätt rejält....tyckte synd om BP som bara fick kärlek om hon köpte den. Hoppas att det inte är likadant nu??

Det är inte samma person;
detta är en ny typ...
Citera
2010-05-04, 00:11
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Jag känner en författare som har gett ut två böcker. Han är en sån kille som ni nog skulle vara nöjda med, verkar helt normal och gör inte mycket väsen av sig. Hans böcker fick någon liten recension och sen hände absolut ingenting. Nu har han ett vanligt jobb och skriver inte mer, jag tycker nog det har gått lite bättre för Berny Pålsson.
.

Jag skulle nog föredra ett helt ordinärt jobb och ett stillsamt liv i det fördolda framför Bernys nuvarande situation.

Men jag håller med dig om att BP inte är en oäven författare.
Citera
2010-05-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Jag skulle nog föredra ett helt ordinärt jobb och ett stillsamt liv i det fördolda framför Bernys nuvarande situation.

Men jag håller med dig om att BP inte är en oäven författare.

Det gick någon dokumentär om henne för några år sedan, skulle hon ha det värre än det nu och hur kan ni veta det?
Citera
2010-05-04, 00:58
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Det gick någon dokumentär om henne för några år sedan, skulle hon ha det värre än det nu och hur kan ni veta det?

Hon är sprutmissbrukare nu. Och hemlös. Läs hennes blogg: bernyblue.blogg.se. Tragiskt som fan.
Citera
2010-05-04, 01:54
Medlem
Citat:

HAHA, ja men ahfan att det är! Varför tror du det finns en 40 sidor lång tråd om henne här? Det är knappast för att hon är en "högljud tjej" som du får det att framstå som.
Citera
2010-05-04, 06:52
Bannlyst
Tycker det är ett JÄVLA tjat om hunden. För i helvete, det är inte det viktigaste i det hela när liv står på spel och en oerhörd talang går till waste. Hunden kommer faktiskt sist i detta. Sånt JÄVLA tjat!
Citera
2010-05-04, 09:44
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Tycker det är ett JÄVLA tjat om hunden. För i helvete, det är inte det viktigaste i det hela när liv står på spel och en oerhörd talang går till waste. Hunden kommer faktiskt sist i detta. Sånt JÄVLA tjat!

Hunden är oskyldig. Hunden har inte stoppat i sig något. Hunden förtjänar ett bättre öde.
Vi bor i Sverige. Vi har all vård i världen att tillgå helt jävla gratis.

Det är inte synd om Berny, hon ska ta sitt förbannade jävla ansvar själv och bli ren.
Så hunden är viktigare än henne nu!

förbannat jävla lipande om hur synd det är om berny. Det är inte ett PISS synd om henne. Varenda situation hon satt sig i är en konsekvens av drogmissbruk.
PUNKT!
Citera
2010-05-04, 09:46
Medlem
[quote=Xana]Tycker det är ett JÄVLA tjat om hunden. För i helvete, det är inte det viktigaste i det hela när liv står på spel och en oerhörd talang går till waste. Hunden kommer faktiskt sist i detta. Sånt JÄVLA tjat! [/QUOTE

Jag håller med dig. Hemlösa människor är faktiskt inte helt borta i skallen om någon nu tror det. Det har gått en bra dokumentär som heter Hemlös på Kunskapskanalen, som handlar om hur de har det. Jag tycker också det är synd att en del bryr sig mer om ett djur än om en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in