2014-11-06, 21:08
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Hade jag varit Bernys läkare eller kontaktperson skulle jag ha frågat henne VARJE dag. Är du utvecklingsstörd Bernadette ? Är du lite långsam i huvudet Bernadette? Kan du läsa ett recept Bernadette? Kan du göra som det står på pappret Bernadette?

Vore det inte dumt att ställa frågor man redan vet svaret på? (Ja, hon är utvecklingsstörd, Ja, hon är långsam, Nej, hon kan inte läsa ett recept, Nej, hon kan inte ta skrivna instruktioner. Inga instruktioner alls faktiskt).
Citera
2014-11-06, 21:10
Medlem
Imeldas avatar
Förresten, hennes vänlista på facebook ser ut som en orgie för efterblivna, stillösa och extremt trasiga människor.
Citera
2014-11-06, 21:54
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Hade jag varit Bernys läkare eller kontaktperson skulle jag ha frågat henne VARJE dag. Är du utvecklingsstörd Bernadette ? Är du lite långsam i huvudet Bernadette? Kan du läsa ett recept Bernadette? Kan du göra som det står på pappret Bernadette?

Jag tror på riktigt att hon är utvecklingsstörd. Det är något som saknas hos henne.
Citera
2014-11-06, 22:39
Medlem
habilgerbils avatar
Inlägget där Bernys pappa svarade och diskussion uppstod har tagits bort. Berny skrev i samma veva att den som vill kan få läsa bevisningen inför R, jag skrev att jag gärna vill läsa den men nu har tydligen det erbjudandet dragits tillbaka. Funderar på hur det kan komma sig, blev det för mycket för henne eller har någon köpt hennes tystnad ännu en gång?

Att jag bad om att få läsa bevisningen handlar inte så mycket om att vilja vända den emot henne som att jag verkligen vill förstå vad R är. Vad är det för bevis som kan dyka upp såhär långt efteråt som gör det aktuellt att återuppta en sådan rättsprocess?

Jag intresserar mig för R inte bara för att det är Berny det handlar om och hon är en guilty pleasure utan också för att jag själv genomgått en rättegång för sexuella övergrepp jag utsattes för som barn och tonåring. Jag kan ömma för Berny på så sätt. Jag tror inte att Opus Dei tvingat henne att äta bajs och gud vet vad, men jag tror mycket väl att hon kan ha utsatts för någon form av övergrepp som hanterats fel om det hanterats alls och att hon ljugit och överdrivit för att få uppmärksamhet, bli tagen på allvar, av bitterhet kanske för att hämnas på sin familj och att hon tappade kontrollen någonstans och inte kunde sluta skita ur sig fasansfulla lögner.

Med tanke på hur otroligt vidrigt det är att falskt anklaga någon för övergrepp är det näst intill omöjligt att backa. Lagt kort ligger. Att erkänna att man kallt förstört någons liv genom att sprida lögner om sexuella övergrepp mot barn är att erkänna att man är ett as på riktigt. Då har familjen, fansen och samhället slösat bort otroliga emotionella och ekonomiska resurser på att följa falska påståenden, och den skammen kommer överskugga vad man faktiskt utsattes för trots att det var nog så hemskt att pappa kanske runkade med en i badkaret på fyllan ett par gånger. Har man byggt sitt varumärke på att ha blivit våldtagen fyrahundra gånger och några år senare erkänner att det i själva verket bara var en gång kommer pöbeln inte höra att man blev våldtagen en gång, den kommer höra att man ljugit om att man blivit våldtagen.

Berny är så jävla trasig. Så jävla trasig och så jävla körd.
Citera
2014-11-07, 04:10
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Inlägget där Bernys pappa svarade och diskussion uppstod har tagits bort. Berny skrev i samma veva att den som vill kan få läsa bevisningen inför R, jag skrev att jag gärna vill läsa den men nu har tydligen det erbjudandet dragits tillbaka. Funderar på hur det kan komma sig, blev det för mycket för henne eller har någon köpt hennes tystnad ännu en gång?

Att jag bad om att få läsa bevisningen handlar inte så mycket om att vilja vända den emot henne som att jag verkligen vill förstå vad R är. Vad är det för bevis som kan dyka upp såhär långt efteråt som gör det aktuellt att återuppta en sådan rättsprocess?

Jag intresserar mig för R inte bara för att det är Berny det handlar om och hon är en guilty pleasure utan också för att jag själv genomgått en rättegång för sexuella övergrepp jag utsattes för som barn och tonåring. Jag kan ömma för Berny på så sätt. Jag tror inte att Opus Dei tvingat henne att äta bajs och gud vet vad, men jag tror mycket väl att hon kan ha utsatts för någon form av övergrepp som hanterats fel om det hanterats alls och att hon ljugit och överdrivit för att få uppmärksamhet, bli tagen på allvar, av bitterhet kanske för att hämnas på sin familj och att hon tappade kontrollen någonstans och inte kunde sluta skita ur sig fasansfulla lögner.

Med tanke på hur otroligt vidrigt det är att falskt anklaga någon för övergrepp är det näst intill omöjligt att backa. Lagt kort ligger. Att erkänna att man kallt förstört någons liv genom att sprida lögner om sexuella övergrepp mot barn är att erkänna att man är ett as på riktigt. Då har familjen, fansen och samhället slösat bort otroliga emotionella och ekonomiska resurser på att följa falska påståenden, och den skammen kommer överskugga vad man faktiskt utsattes för trots att det var nog så hemskt att pappa kanske runkade med en i badkaret på fyllan ett par gånger. Har man byggt sitt varumärke på att ha blivit våldtagen fyrahundra gånger och några år senare erkänner att det i själva verket bara var en gång kommer pöbeln inte höra att man blev våldtagen en gång, den kommer höra att man ljugit om att man blivit våldtagen.

Berny är så jävla trasig. Så jävla trasig och så jävla körd.

Jag tror du är så jävla rätt ute att Berny behövde ta några extra Xanor när hon läste det där. Det är liksom så tydligt att hennes lögner blivit större än hon kan hantera. Hennes pappa går för första gången i svaromål (för att använda hans ord), och då väljer hon att ta upp någon luddig badkarshistoria och inte bajsätarvåldtäktstortyren som han rimligtvis borde minnas tydligt. Om den nu hade skett alltså. Och sådär är det ju hela tiden. Vem fan bryr sig om ett korn av sanning när hon målat upp ett helt havrefält?

Fick det här pm:et förresten. Svarade med lämplig bildhost och erbjöd henne till och med att skicka dem till mig privat. Inget svar, såklart. Imorgon är en annan Berny, som det borde heta.

Citat:
2014-10-30, 09:50
berny
Hej du. Jag tänkte fråga vart laddar jag upp mina gamla journaler, socutredningar och intervjuer med mina föräldrar osv anonymt? Jag vill att ni tar del av det och resten av världen som ens klarar av att läsa helvetet. Men orkar inte blogga igen osv.

Undrar hur många gånger hon ska läsa samma journaler och utredningar och hitta "ny bevisning"? Hon har dessutom lagt upp stora stycken på sin gamla blogg, där man inte kunde utläsa något annat än att hennes största vrede i livet verkar handla om att inte få tillräcklig uppmärksamhet. Jag vet att hon har låtit bekanta läsa de där hundratals papperna, och de kunde enligt egen utsaga inte heller se vad det nu är Berny ser. Snarare avslöjade anteckningarna att Berny hållt på med sina galna anklagelser och vanföreställningar ända sedan hon var liten. Ett tag hade hon hävdat att hennes morfar egentligen var hennes biologiska pappa, till exempel.

Nåväl. Blogg eller ej, hon kan verkligen inte sluta.
Citera
2014-11-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Inlägget där Bernys pappa svarade och diskussion uppstod har tagits bort.
Jag ser dock fortfarande den diskussionen på hennes FB (under bilden med solglasögonprydde mannen trycker man på på höjdpunkter så ser man att den fortfarande finns där)
Citera
2014-11-07, 14:53
Medlem
Denosynliges avatar
Naturligtvis har jag tagit printscreens för jag förstod att hon skulle ha en annan syn på saken vid senare tillfälle.

Kan vara så att hon ändrat att man måste vara vän med henne för att kunna se den statusen.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-11-07 kl. 15:52. Anledning: Tillägg
Citera
2014-11-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Naturligtvis har jag tagit printscreens för jag förstod att hon skulle ha en annan syn på saken vid senare tillfälle.

Kan vara så att hon ändrat att man måste vara vän med henne för att kunna se den statusen.

Hela inlägget ligger kvar.
30 oktober.
Jag är inte vän med henne på facebook.
Som Left. skrev så ligger det under highlights. Inte svårhittat...
Citera
2014-11-09, 11:41
Medlem
Gafflens avatar
Jag tycker personligen att det är lite märkligt att mannen som tydligen fått åka in på sjukan då han blivit skadad lyckas slänga i sig en burgare medan de väntar på läkaren.
Påminner lite om när B och E åt sushi på akutpsyk
Citera
2014-11-09, 13:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag tycker personligen att det är lite märkligt att mannen som tydligen fått åka in på sjukan då han blivit skadad lyckas slänga i sig en burgare medan de väntar på läkaren.
Påminner lite om när B och E åt sushi på akutpsyk

Ärlig talat tycker jag inte alls det är konstigt då det sannolikt inte är någon biggie. Hade det varit gory och han typ sågat av sig ett finger eller något i den kalibern så hade Berny beskrivit det omedelbart och vilket trauma det är som om det i princip är hon som råkat ut för det. Men hon besvarar ju inte ens frågan vad det faktiskt är när hennes vänner frågar så troligtvis är det nothing, på sin höjd en fraktur. Tippar på stukning. Det är precis sånt här som ökar arbetsbördan för de redan underbetalda och stressade sjuksköterskorna.
Citera
2014-11-09, 14:52
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ärlig talat tycker jag inte alls det är konstigt då det sannolikt inte är någon biggie. Hade det varit gory och han typ sågat av sig ett finger eller något i den kalibern så hade Berny beskrivit det omedelbart och vilket trauma det är som om det i princip är hon som råkat ut för det. Men hon besvarar ju inte ens frågan vad det faktiskt är när hennes vänner frågar så troligtvis är det nothing, på sin höjd en fraktur. Tippar på stukning. Det är precis sånt här som ökar arbetsbördan för de redan underbetalda och stressade sjuksköterskorna.

Ja det har du nog rätt i, bra tänkt.
Personer som b som verkligen mjölkar ut allt som vården har att erbjuda får mig att tappa hoppet om verkligheten.

Jag följer henne inte så frenetiskt på Facebook så vad gör hon egentligen när A är borta då hela hennes tillvaro verkar vara baserad kring att älska honom?

Edit: har någon sett eller hört något om Nilas?
Citera
2014-11-09, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Jag följer henne inte så frenetiskt på Facebook så vad gör hon egentligen när A är borta då hela hennes tillvaro verkar vara baserad kring att älska honom?
Det undrar jag med. Hon skrev för ett tag sedan att hon hade skrivit lite på boken som om det var något ovanligt, så verkar inte som att hon sitter och skriver varje dag som hon sa att hon skulle göra. Hon sitter väl och shoppar upp hans lön på gömda juveler eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in