2013-06-20, 21:29
Medlem
Kardnialvokals avatar
"Självsäker" eller "trygg i sig själv" är två adjektiv som verkligen inte kan appliceras på B. Älskar hur hon totalt anammat en ny klädstil sen hon träffade Emma. För skulle hon var blond när hon hängde med Jennyfer Star, sen gick hon helt in i rollen som sunkig uteliggare för att sen bli rödhårig och kokettera med Jhna. Nu är hon en "scandal beauty" som springer omkring i kulörta minishorts. Nog aldrig sett en vuxen kvinna som är så lättpåverkad av sin omgivning. Sad.
Citera
2013-06-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Många har problem både med att somna & att de vaknar under natten.

Edit: Dvs måste ha både insomnings- & sömnmedicin.

DET, visste jag inte. Trodde att den ena uteslöt en andra. Tackar för upplysningen.
Citera
2013-06-21, 01:32
Medlem
violinsofviolences avatar
Även om det hade varit så, så hade det inte varit någon överraskning om Berny hustlat till sig både och, haha.
Citera
2013-06-21, 11:16
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag ger er en glimt ur en journalanteckning:

Mycket text som är onödig att citera som en enda stor klump.

Jag kommer härmed att bekräfta vissa enstaka detaljer från denna helt kort.

Citat:
Hon föddes med tecken på bz-abstinens till följd av att hennes mor tog höga doser av Stesolid under hela graviditeten och även efter förlossningen.

Citat:
Modern har även senare, långt efter att pat flyttat hemifrån och suttit på avgiftning, kommit med bz till avgiftningen eller till olika behandlingshem.

Detta är en sannolikt trovärdiga uppgifter. Speciellt den sista som jag vet stämmer (för jag var närvarande under en sådan liknande incident).

Citat:
Hon trappade då ner från 1600 mg Xanor om dagen, och hade tagit kanske dubbla denna dagsdosen innan inläggningen.

Detta är dock en omöjlighet som sagt och sannolikt rör det sig om en felskrivning från den som gör journalanteckningen - finns heller ingen anledning för Berny att ljuga om en sådan specifik uppgift som lätt går att kolla. Vad jag minns gick Berny under en ganska lång tid på mellan ca 200-400 mg Oxascand dagligen om inte minnet sviker.. vad jag MINNS idag är det denna episod som hon blev avgiftad ifrån. Minnet ang exakta detaljer kan dock svika mej efter så lång tid.

Citat Zezka:

Citat:
Efter detta snortar B en av sina mediciner för bättre upptag.

Det är ingen utav hennes mediciner som hon snortar där och jag har inte läst någon här inne som lyckats pricka rätt på vad det egentligen är för något. Jag vet vad det var dock (med mera) och jag vet en person till här inne som vet det också (om vederbörande är kvar på flashback dvs). Det är dock irrelevant.. jag ville bara påpeka detta. Av många olika skäl så föredrar jag att hålla mig till enskilda detaljer (så långt som är möjligt). Jag är inte här för att fälla någon slags "moralisk dom" över Berny (det är väl onödigt när vissa här redan står för den biten.. tolka det som ni vill) utan bara redogöra för vilka detaljer jag känner till (så långt det är möjligt).

Vem jag är, är totalt irrelevant (jag kan dock säga följande.. det är inte Berny, Jonas eller Lukas som skriver.. så har vi den biten avklarad).

Jag är öppen för frågor men det finns mycket som jag inte kan säga och jag kommer att svara "inga kommentarer" på en del saker. Ja, det framgår väl ganska tydligt att jag var nära vän med både Berny och "gänget" (delar utav det i alla fall) i det förflutna.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-21 kl. 11:25.
Citera
2013-06-21, 11:23
Medlem
Jaså inte? För jag hade för mig att det kom fram att det hon snortade var en av sina mediciner som ger snabbare effekt om det intas genom att det får kontakt med slemhinnorna..Minns dock inte var jag hörde det men har för mig det kan ha varit i denna tråden.. Så då var det någon drog hon använde där? Behöver inte veta vad, är bara nyfiken på om det var knark?

Ps; Minns ju att B och Jonas pratade om att hon köpt amfetamin från Plattan och använt utan hans vetskap, här:

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=ot1dsBaGRBg&NR=1

@ 2:00
Senast redigerad av Zezka 2013-06-21 kl. 11:46.
Citera
2013-06-21, 11:28
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Jaså inte? För jag hade för mig att det kom fram att det hon snortade var en av sina mediciner som ger snabbare effekt om det intas genom att det får kontakt med slemhinnorna..Minns dock inte var jag hörde det men har för mig det kan ha varit i denna tråden.. Så då var det någon drog hon använde där? Behöver inte veta vad, är bara nyfiken på om det var knark?

Hej Zezka!

Drog, ja. Knark (i betydelsen narkotikaklassad) - tekniskt/lagligt sett NEJ (vid den tiden när hon intog den!!).
Senast redigerad av Hyperexium 2013-06-21 kl. 11:35.
Citera
2013-06-21, 11:42
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Drog, ja. Knark (i betydelsen narkotikaklassad) - tekniskt/lagligt sett NEJ (vid den tiden när hon intog den!!).

Ok, så ketamin alltså. Who gives a shit?
Citera
2013-06-21, 11:48
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Ok, så ketamin alltså. Who gives a shit?

Zezka frågade om detaljer - jag svarade.
Citera
2013-06-21, 11:49
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketamin

Ahapp!

"Sedan den 1 juli 2005 är ketamin klassificerat som narkotika i Sverige. Orsaker är bland annat ett ökat antal signaler om missbruk."

Men gjordes inte dokumentären efter 2006..? Eller den kanske släpptes då men filmades tidigare? Dokumentäristen följde väl B under två till tre år?
Citera
2013-06-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Zezka frågade om detaljer - jag svarade.

Du får ursäkta Sinfon, hon är lite ilsken. Jag är dock vänlig och inte med i mobbarklubben!
Citera
2013-06-21, 11:53
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketamin

Dokumentäristen följde väl B under två till tre år?

Det var ganska lång tid , svar ja.
Citera
2013-06-21, 11:55
Medlem
Hyperexiums avatar
Dubbelpost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem