2013-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vem betalar? Mycket skumt. Jag har flera f.d vänner som fått flyttpeng av Soc och den har alltid legat runt 3.000 kr. Så därifrån kommer de inte. Det kan ju vara ett förskott från ett förlag, men hon är ju fortfarande skyldig pengar till förlaget som gav ut hennes böcker, så det verkar ju inte troligt.

Nej, jag gillar ju Bernan men nu tvekar även jag, som ovan säger ligger ett möbelbidrag på 3.000 och det täcker väldigt lite, så socialens pengar är det inte. Min gissning ligger på att de män hon har sex med, ger betalt. I övrigt kanske det finns specialmedel att söka då man lider av schizofreni och uppbär sjukpension men ... Sen tror jag att det med "Ikeas bästa säng" ska tas med en nypa salt. Hon menar nog att den är deras bästa för henne, för att hon faktiskt nu har en egen säng, så man ska nog inte ta det så ordagrant, men det låter ju faktiskt som om hon ska köpa en hel del så frågan är väl varifrån pengarna kommer? Jag tippar på gubbarna.

Nej men seriöst, hur lat får man vara? Plockservice??

Vår plock- och leveransservice gör det enkelt för dig att handla. Du får dina varor levererade hem till dig utan att själv behöva plocka ihop dina paket eller fundera på hur du ska få hem allt du handlat. I katalogen är alla artiklar du kan beställa med plock- och leveransservice märkta med @-väskan. Välj vad du vill beställa så hjälper vi dig att lägga en order som du sedan betalar i kassan.
Transportsätt Ordervärde Plock- och leveranskostnad
Med post*
Med lastbil 1-5 000 kr 495 kr
Med lastbil 5 001-19 950 kr 10 % av den totala köpesumman
Med lastbil 19 951 kr< 1 995 kr
*Maxvikt 20 kg, maxlängd 150 cm.

IKEA varuhusen i Barkarby, Haparanda, Helsingborg, Kungens Kurva, Malmö, Uppsala och Älmhult har en utökad plock- och leveransservice som innebär att alla artiklar i sortimentet finns tillgängliga att plockas. När du bokar dina varor får du besked om leveranstid och din exakta plock- och leveranskostnad. För mer information se sidorna för lokal information hos Helsingborg, Barkarby, Haparanda, Kungens Kurva, Malmö, Uppsala och Älmhult.

Kolla listan på allt hon köpt; http://instagram.com/p/Z0ao4NtG0U/ Hur F'N har man råd med det på ett möbelbidrag? Glöm det, måste vara prostitution. Låter som om en av gubbarna är tät.
Senast redigerad av N.Y. 2013-05-27 kl. 17:26.
Citera
2013-05-27, 18:17
Medlem
sinfons avatar
Hon säger "möbelbidrag" här: http://bernyblue.se/2013/may/har-ligger-jag-och-njuter.html

Om det är mina skattepengar som betalar för Berny Pålssons nya soffa vill jag fan dö lite.
Citera
2013-05-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Mår lite illa när hon sitter och skryter om sin jävla femtusenkronorssoffa hon ska köpa samt "deras absolut bästa säng". Så vi snackar alltså femtontusen kronor för två möbler på IKEA. Inte ens chans att soc betalar det.
Hon har godkänt två kommentarer där folk ifrågasätter, men inte fasen svarar hon....pinsamt är hon, kan man lugnt säga.
Citera
2013-05-27, 18:29
Avslutad
Citat:
imorgon är det invigning av lägenheten och en viss man kommer till mig för att hälsa på.

"viss man", var inte hon klar med män?

Och varför lägger hon upp typ samma bilder hela tiden i sina inlägg? Hon i en särskild "pose" med massa skrikiga färger över bilderna.
Senast redigerad av GenesisP 2013-05-27 kl. 18:33.
Citera
2013-05-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
"viss man", var inte hon klar med män?

Och varför lägger hon upp typ samma bilder hela tiden i sina inlägg? Hon i en särskild "pose" med massa skrikiga färger över bilderna.

Ja, det där med männen (sorry jag spammar så många inlägg här men det finns mycket att säga) är ju uppenbart bullshit. Hon har aldrig haft för plan att sluta sitt umgänge med dem, det genererar väl pengar. Och Boris, har förstått det som att han tillhör hemmet hon bodde på men varför hjälper han henne så mycket? Hör det verkligen till med den hjälpen eller är det något där också? Och var får hon tag i dessa män? Är det via annonser på sexsiter eller vad..? Märks att hemmet inte har något att säga till om men jag tycker det vore bäst om fröken Pålsson uppbar både god man och en sträng kontroll av umgänge så att hon umgås med bättre folk som varken knarkar eller är ute efter sex. Det bäst vore imo om hon vore ensam och upprättade sitt liv, betalade sina skulder och skaffade sig en trygg tillvaro, gav ut den nya boken och läkte sina själsliga sår. Först när hon var läkt, kunde hon leta en relation..inte NU, mitt i allt kaos!

Hoppas hon har åtminstone några normala relationer med de vänner hon nämner, så att de inte också knarkar. Nu ska jag vara tyst.
Citera
2013-05-27, 20:15
Medlem
har också undrat över posen där hon ser ut som en bajsnödig guppy-fisk.
Citera
2013-05-27, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Ja, det där med männen (sorry jag spammar så många inlägg här men det finns mycket att säga) är ju uppenbart bullshit. Hon har aldrig haft för plan att sluta sitt umgänge med dem, det genererar väl pengar. Och Boris, har förstått det som att han tillhör hemmet hon bodde på men varför hjälper han henne så mycket? Hör det verkligen till med den hjälpen eller är det något där också? Och var får hon tag i dessa män? Är det via annonser på sexsiter eller vad..? Märks att hemmet inte har något att säga till om men jag tycker det vore bäst om fröken Pålsson uppbar både god man och en sträng kontroll av umgänge så att hon umgås med bättre folk som varken knarkar eller är ute efter sex. Det bäst vore imo om hon vore ensam och upprättade sitt liv, betalade sina skulder och skaffade sig en trygg tillvaro, gav ut den nya boken och läkte sina själsliga sår. Först när hon var läkt, kunde hon leta en relation..inte NU, mitt i allt kaos!

Hoppas hon har åtminstone några normala relationer med de vänner hon nämner, så att de inte också knarkar. Nu ska jag vara tyst.

Hennes eviga flängande in och ut ur relationer (och hennes extrema idealisering av partnern för tillfället) tycker jag bara befäster påståendena om borderline. Aspergers är väl knappast kända för att hålla på så.
Senast redigerad av GenesisP 2013-05-27 kl. 20:36.
Citera
2013-05-28, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Något som gör mig konfunderad är hur hon har råd att handla för flera tiotusentals kronor på IKEA helt plötsligt. Jag menar, hon är ju knappast kreditvärdig hos IKANO med tanke på att hon har skulder hos fogden. Och jag kan inte tänka mig att soc skulle gå in och betala möbler till henne. Så frågan är vad den riktiga storyn är.

Fast är det någon som lyckas få många tusen av soc är det väl Berny.
Senast redigerad av Regrepsa 2013-05-28 kl. 02:27.
Citera
2013-05-28, 13:16
Medlem
det här med pengar till möbler.. vad jag minns så tar soc ett beslut om hur mycket pengar man får utifrån dels vad man redan har för möbler och dels hur mycket pengar man får in i månaden (kommande månader) så att man själv kan komplettera efterhand. förutsatt att berny får in väldigt lite pengar i månaden så kan hon mycket väl ha fått ett större belopp än dom ca 3000kr man i vanliga fall kan få.

soc kanske också ansett att hon inte är "i skick" att springa runt på secondhander och leta möbler och därför fått extra för att enkelt kunna köpa allt på ikea. detta är bara en gissning dock!
Citera
2013-05-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greygardens
det här med pengar till möbler.. vad jag minns så tar soc ett beslut om hur mycket pengar man får utifrån dels vad man redan har för möbler och dels hur mycket pengar man får in i månaden (kommande månader) så att man själv kan komplettera efterhand. förutsatt att berny får in väldigt lite pengar i månaden så kan hon mycket väl ha fått ett större belopp än dom ca 3000kr man i vanliga fall kan få.

soc kanske också ansett att hon inte är "i skick" att springa runt på secondhander och leta möbler och därför fått extra för att enkelt kunna köpa allt på ikea. detta är bara en gissning dock!

soc ger dock inte pengar för att hon ska köpa en soffa för 5000 kr eller deras bästa säng. De ger vad den billigaste kostar, så frågan är fortfarande hur hon får ihop allt...

haft bidrag från soc. hade en säng, ett datorbord, två bokhyllor ungefär, inte mycket annat. jag fick 6500 kr som skulle räcka till allt, nyskick. jag har ungefär samma inkomst som berny. så ja, en soffa för 5000 kr får ju en att fundera...
Citera
2013-05-28, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
soc ger dock inte pengar för att hon ska köpa en soffa för 5000 kr eller deras bästa säng. De ger vad den billigaste kostar, så frågan är fortfarande hur hon får ihop allt...

haft bidrag från soc. hade en säng, ett datorbord, två bokhyllor ungefär, inte mycket annat. jag fick 6500 kr som skulle räcka till allt, nyskick. jag har ungefär samma inkomst som berny. så ja, en soffa för 5000 kr får ju en att fundera...

Det stämmer. Jag fick åka till IKEA och titta på deras billigaste möbler och skriva upp vad det skulle kosta och sedan meddela Soc. För Soc ger absolut inte pengar till rena lyxprylar. Och Berny skriver i sin blogg att hennes nya soffa har en divan, och sådana soffor är ju inte billiga. Hon har fått ett helt hem, alla andra får bara det nödvändigaste.
Citera
2013-05-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou

nej, som du säger så ger soc definitivt inte pengar till dyra soffor eller ikeas bästa säng. men man kan ju fortfarande prioritera den klumpsumman som man får hur man vill. vill man köpa en soffa för 5000kr och bara ha råd med en handduk till sen så kan man faktiskt göra det, man behöver inte redovisa för pengarna man fått. nu verkar det ju dock som att berny har haft råd med ALLT, och lite till. så ja.. man undrar ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in