Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vem betalar? Mycket skumt. Jag har flera f.d vänner som fått flyttpeng av Soc och den har alltid legat runt 3.000 kr. Så därifrån kommer de inte. Det kan ju vara ett förskott från ett förlag, men hon är ju fortfarande skyldig pengar till förlaget som gav ut hennes böcker, så det verkar ju inte troligt.
Nej, jag gillar ju Bernan men nu tvekar även jag, som ovan säger ligger ett möbelbidrag på 3.000 och det täcker väldigt lite, så socialens pengar är det inte. Min gissning ligger på att de män hon har sex med, ger betalt. I övrigt kanske det finns specialmedel att söka då man lider av schizofreni och uppbär sjukpension men ... Sen tror jag att det med "Ikeas bästa säng" ska tas med en nypa salt. Hon menar nog att den är deras bästa för henne, för att hon faktiskt nu har en egen säng, så man ska nog inte ta det så ordagrant, men det låter ju faktiskt som om hon ska köpa en hel del så frågan är väl varifrån pengarna kommer? Jag tippar på gubbarna.
Nej men seriöst, hur lat får man vara? Plockservice??
Vår plock- och leveransservice gör det enkelt för dig att handla. Du får dina varor levererade hem till dig utan att själv behöva plocka ihop dina paket eller fundera på hur du ska få hem allt du handlat. I katalogen är alla artiklar du kan beställa med plock- och leveransservice märkta med @-väskan. Välj vad du vill beställa så hjälper vi dig att lägga en order som du sedan betalar i kassan.
Transportsätt Ordervärde Plock- och leveranskostnad
Med post*
Med lastbil 1-5 000 kr 495 kr
Med lastbil 5 001-19 950 kr 10 % av den totala köpesumman
Med lastbil 19 951 kr< 1 995 kr
*Maxvikt 20 kg, maxlängd 150 cm.
IKEA varuhusen i Barkarby, Haparanda, Helsingborg, Kungens Kurva, Malmö, Uppsala och Älmhult har en utökad plock- och leveransservice som innebär att alla artiklar i sortimentet finns tillgängliga att plockas. När du bokar dina varor får du besked om leveranstid och din exakta plock- och leveranskostnad. För mer information se sidorna för lokal information hos Helsingborg, Barkarby, Haparanda, Kungens Kurva, Malmö, Uppsala och Älmhult.
Kolla listan på allt hon köpt; http://instagram.com/p/Z0ao4NtG0U/ Hur F'N har man råd med det på ett möbelbidrag? Glöm det, måste vara prostitution. Låter som om en av gubbarna är tät.
Senast redigerad av N.Y. 2013-05-27 kl. 17:26.
Senast redigerad av N.Y. 2013-05-27 kl. 17:26.