Citat:
Ursprungligen postat av peeron
Det här med Jhna. Är det egentligen så farligt? Det är väl inte som att hon bytt partner helt och hållet (kanske jag har missuppfattat något, men ändå). Det känns ju ändå ganska naturligt att man blir glad av någon som tröstar en, speciellt om man går igenom en sorgeperiod.
Det jag hakar upp mig på är att hon alltid upprepar samma mönster, samma ohälsosamma mönster. Efter någon katastrofal händelse (som när Jonas "våldtog" henne ex) söker hon sig snabbt till en ny person, och det är alltid denna nya person som blir hennes räddare, hennes ljus, hennes livskraft och så vidare.
Nej, det är inte min plats att säga vad de känner för varandra. Men jag tror att Berny skulle må bra av att vara ensam och verkligen försöka arbeta med sig själv. Det är inte långa perioder hon har varit singel, och ifall hon ska ha en seriös chans så tror jag faktiskt att det är ganska väsentligt och grundläggande att hon kan stå helt på egna ben.
Relaterat till det här, är det inte rekommenderat att personer som försöker ta sig ur missbruk ska vara ensamma en viss tid innan de ger sig in i en ny relation?