2011-10-29, 23:49
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur dog den här Nicklas?

http://bernyblue.blogspot.com/2011/10/what-else-is-there.html
Citera
2011-10-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Men för helvete, människor! Hon är en gammal pundare vars livskamrat nyligen har dött. Låt henne vara. Seriöst, jag tycker bara synd om henne.

Det var min ursprungsreaktion. Tills hon började blogga och jag insåg att hon lever rätt bra på att hennes "livskamrat" dog. Alla hennes vänner och familj har tagit tillbaka henne och hon har redan kär i en annan tjej. Såatt...

Dessutom tror jag inte hon går i något substitutionsprogram för om så vore fallet begår hennes läkare grovt tjänstefel. Man kan inte ge ritalin till en patient som går på metadon/sub. Inte heller kan man kombinera det (sub/meta) med den enorma dos bensodiazepiner hon får eftersom chansen för andningsdepression är så pass stor.

Att vara ren är dessutom en förutsättning för att ens få en ADHD-utredning beviljad. Det är en omfattande utredning och går inte att ställa korrekt om personen i fråga redan missbrukar. Om hennes läkare redan ställt en diagnos på henne är det ytterligare tjänstefel, och då räknar jag inte ens med det faktum att han låter henne bo hemma hos honom och gå ut med hans hund.

Jag vill inte sätta dit henne men när någonting verkar för bra för att vara sant så är det oftast det.
Senast redigerad av formaldehyd 2011-10-30 kl. 12:42.
Citera
2011-10-30, 16:17
Medlem
sinfons avatar
Efter senaste inlägget är det iallafall ganska uppenbart att hon läser den här tråden.
Citera
2011-10-30, 16:21
Medlem
Jag har inte läst hela tråden, men tänker bidra med lite hat för denna människa.
Fan vad hon suger!
Och inte lite heller.

Den där jävla boken. allt känns påhittat, glorifierat och överdrivet. Sedan såg jag dokumentären också, ännu värre!
Roligast är väl när hon börjar gnälla över att diskvattnet börjar prata med henne

Små fjortonåriga emokids som börjar rispa sig i armarna i hopp om att vara lika änglalika. snutte då.
Citera
2011-10-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Efter senaste inlägget är det iallafall ganska uppenbart att hon läser den här tråden.

Jag såg det. Hon tog nog åt sig av det jag skrev om att hon skriver som om hon vore hjärnskadad. Visst, författarskap bygger inte ENBART på korrekt grammatik och korrekt stavning. Men det måste tilltala en, både stilistiskt och pragmatiskt. Hennes gör ingetdera och det är dessutom skrivit med ett typsnitt som påminner om comic sans. Det skriker inte direkt "författare" om henne.
Citera
2011-10-31, 16:52
Medlem
peerons avatar
Det här med Jhna. Är det egentligen så farligt? Det är väl inte som att hon bytt partner helt och hållet (kanske jag har missuppfattat något, men ändå). Det känns ju ändå ganska naturligt att man blir glad av någon som tröstar en, speciellt om man går igenom en sorgeperiod.
Citera
2011-10-31, 22:55
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peeron
Det här med Jhna. Är det egentligen så farligt? Det är väl inte som att hon bytt partner helt och hållet (kanske jag har missuppfattat något, men ändå). Det känns ju ändå ganska naturligt att man blir glad av någon som tröstar en, speciellt om man går igenom en sorgeperiod.

Det jag hakar upp mig på är att hon alltid upprepar samma mönster, samma ohälsosamma mönster. Efter någon katastrofal händelse (som när Jonas "våldtog" henne ex) söker hon sig snabbt till en ny person, och det är alltid denna nya person som blir hennes räddare, hennes ljus, hennes livskraft och så vidare.

Nej, det är inte min plats att säga vad de känner för varandra. Men jag tror att Berny skulle må bra av att vara ensam och verkligen försöka arbeta med sig själv. Det är inte långa perioder hon har varit singel, och ifall hon ska ha en seriös chans så tror jag faktiskt att det är ganska väsentligt och grundläggande att hon kan stå helt på egna ben.

Relaterat till det här, är det inte rekommenderat att personer som försöker ta sig ur missbruk ska vara ensamma en viss tid innan de ger sig in i en ny relation?
Citera
2011-11-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nej, det är inte min plats att säga vad de känner för varandra. Men jag tror att Berny skulle må bra av att vara ensam och verkligen försöka arbeta med sig själv. Det är inte långa perioder hon har varit singel, och ifall hon ska ha en seriös chans så tror jag faktiskt att det är ganska väsentligt och grundläggande att hon kan stå helt på egna ben.

Precis. Först och enda gången hon bodde själv var väl när socialen betalade hyran för hennes lilla etta ute i Haninge? Sen träffade hon Jonas och sedan dess har hon väl inte varit singel/bott ensam mer än en vecka?
Citera
2011-11-01, 13:32
Medlem
langaocbs avatar
Jag känner igen nya tjejen, har hon någon blogg?
Citera
2011-11-01, 13:37
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag känner igen nya tjejen, har hon någon blogg?

Nya tjejen är inte helt ny, de har dejtat innan.

http://jhnasugarfuck.blogg.se/
Citera
2011-11-01, 13:39
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Precis. Först och enda gången hon bodde själv var väl när socialen betalade hyran för hennes lilla etta ute i Haninge? Sen träffade hon Jonas och sedan dess har hon väl inte varit singel/bott ensam mer än en vecka?

Jag minns inte. Hon bodde ju ensam ett tag efter huskatastrofen i Göteborg, när hon flyttade tillbaka till Stockholm. Sen träffade hon väl Nicklas snart efter det?
Citera
2011-11-01, 23:28
Medlem
donnamanloves avatar
Jag tror faktiskt att hon kämpar på riktigt nu, det verkar som att hon är allvarlig den här gången. Att hon lärt sig vissa läxor, även om det finns en hel del kvar att lära sig. Jag tror dock inte att det kommer gå spikrakt uppåt, snarare lite återfall inom både det ena och andra, och helt "normal" (hittar inget bättre uttryck) kommer hon inte bli, men bättre verkar hon faktiskt vara. På ett annat sätt än andra gånger hon sagt det.

I den där stugan är hon förvisso väldigt "skyddad" men LSS-boende är nog ganska rätt för henne, så länge hon inte hamnar bland personer hon tidigare drogat med.

Och ärligt talat, hur pass återanpassade brukar fd hemlösa psykiskt sjuka sprutmissbrukare bli? Som i princip inte varit rena någon gång sedan 12årsåldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in