Efter B:s senaste långa inlägg om Nilas (inklistrat nedan för er utan facebook)
Citat:
På begäran av Nilas nya ägare ska jag berätta att Nilas bor hos Kim Nilsson en minut ifrån mig. Jag hjälper Kim med allt han skulle tänkas behöva hjälp med om han behöver det och passar Nilas ofta. Jag valde att ge bort Nilas eftersom Nilas inte fick den uppmärksamheten han behövde. Och Theus var fin mot Nilas men det är tydligt att Theus är ensamhund. Jag fick ta beslutet när Nilas var så liten istället för att kämpa i flera månader till. Nilas är en trygg och cool hund och har träffat Kim dagligen sedan jag tog hem honom. Dom fann varandra direkt och därför gav jag Nilas till Kim. Kim har haft hundar förr och längtade efter en ny. Jag avvaktade cirka en vecka innan jag skrev över ägandeskapet till Kim. Jag hjälper Kim, vi kan ses, Theus och Nilas kan träffas utan att konkurrera och jag får se Nilas växa upp. Det var ett svårt beslut men jag tog det för hundarnas bästa. Allt går jättebra med Nilas hos Kim. Han är välvårdad och knöt som sagt an till Kim och Kim till Nilas redan när Nilas var min. Jag kommer alltid finnas på olika sätt vid behov och Kim är en underbar hundägare som dessutom blev väldigt glad.
som en vän kommenterat med "..." och därefter skrev följande på Bernys vägg:
Citat:
Berny ♡ snälla ring mig.
Jag känner mig så himla ledsen, besviken & förvirrad. & du har varken svarat på privata meddelanden här på Facebook eller på sms. Tänker att du iaf inte kan missa att jag skriver här. Jag skulle behöva nån slags förklaring så jag lättare kan förstå (du vet vad det handlar om, & jag vill inte skriva "ämnet" eftersom många som följer dig förmodligen skulle gå igång mer än de redan gjort).