2013-05-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
fast jag menar inte att jag tror att det finns något värde i möblerna.

Nej nej, så klart. Men bara upplyser om hur fogden går tillväga och möbler, om det inte är något speciellt som är värt mycket pengar typ en antik möbel värd 50.000 på auktion, finns det alltsomoftast inget värde i så chansen för de drabbade att få sina pengar tillbaka verkar förutom en utmätnng på Bernys sjukpension, små att få tillbaka och då handlar det om runt 1400:- i månaden, max. Såvida hon inte skriver en ny bok, då kommer det in pengar.

Måste säga att vovven har ett roligt ögonparti, han ser alltid ut som en förvånad gubbe.
Citera
2013-05-16, 14:51
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Kollar man på ratsit är hennes adress C/O Lise-lott Nilsson i Limhamn i Malmö. Undrar om det är gammalt eller nya adressen, hade ju varit lite intressant om hon kunde förklara C/O när hon pratar om egen lägenhet och allt sånt. Hon framställer det ju som att hon fått förstahandskontrakt.

Det är hennes gamla adress. Hon står med andra ord fortfarande skriven hos Bengt.
Citera
2013-05-18, 21:31
Medlem
Kraxblots avatar
Kanske inte särskilt humant av mig att skriva så här: men kan inte hon börja göra armhävningar nu när söta små ärmlösa klänningar verkar vara en av de få saker som håller henne vid liv?

Det är inte svårt, bara hälsosamt, hon kan göra dem hemma och öka antalet gradvis efter ork och tillslut kommer det vara så mycket behagligare för alla i hennes omgivning och följare på Instagram.

Om orken inte finns där så finns det alltid långärmat. Hon påstår ju att hon vill leva ett sundare liv och då kan det här med reducering av överflödigt fett vara en liten enkel puff i rätt riktning
Citera
2013-05-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxblot
Kanske inte särskilt humant av mig att skriva så här: men kan inte hon börja göra armhävningar nu när söta små ärmlösa klänningar verkar vara en av de få saker som håller henne vid liv?

Det är inte svårt, bara hälsosamt, hon kan göra dem hemma och öka antalet gradvis efter ork och tillslut kommer det vara så mycket behagligare för alla i hennes omgivning och följare på Instagram.

Om orken inte finns där så finns det alltid långärmat. Hon påstår ju att hon vill leva ett sundare liv och då kan det här med reducering av överflödigt fett vara en liten enkel puff i rätt riktning

Jag står verkligen inte ut med människor som vill bestämma hur andra ska se ut.
Citera
2013-05-19, 01:02
Medlem
Kraxblots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa
Jag står verkligen inte ut med människor som vill bestämma hur andra ska se ut.

Och jag står verkligen inte ut med människor som är oförmögna att inte kunna läsa mellan raderna när hälsosamma råd delas ut, samt inte kunna skilja på de två helt separata sakerna

Eller i sitt förflutna behandlat sina katter som skräp...

Kan du det?
Senast redigerad av Kraxblot 2013-05-19 kl. 01:07.
Citera
2013-05-19, 01:34
Medlem
Citat:
Och jag står verkligen inte ut med människor som är oförmögna att inte kunna läsa mellan raderna när hälsosamma råd delas ut, samt inte kunna skilja på de två helt separata sakerna

Eller i sitt förflutna behandlat sina katter som skräp...

Kan du det?

Jag kan inte tänka mig att ens du tror att det faktiskt var det som kunde läsas mellan raderna. Det rörde sig knappast om "hälsosamma råd".

Nej, jag står inte heller ut med folk som behandlar sina djur illa. Det hade visserligen inte med saken att göra men eftersom du tog upp det...
Citera
2013-05-19, 13:30
Medlem
Kraxblots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regrepsa
Jag kan inte tänka mig att ens du tror att det faktiskt var det som kunde läsas mellan raderna. Det rörde sig knappast om "hälsosamma råd".

Nej, jag står inte heller ut med folk som behandlar sina djur illa. Det hade visserligen inte med saken att göra men eftersom du tog upp det...

Om hon inte hade behandlat sina tidigare djur så illa hade jag aldrig skrivit på det spydiga viset, hur kan det vara så svårt för dig att förstå!!??

Samtidigt kan fetma på sikt orsaka diabetes och annan skit som ingen vill dras med i längden. Och jag vet personligen hur träning kan förbättra både den psykiska och fysiska hälsan och jag tillhör den skaran här inne på Flashback som starkt ifrågasätter Bernys schizofreni då jag råkar känna ett par stycken och ingenting stämmer, jag tror bla annat mer på att hon lider av borderline.
Citera
2013-05-19, 14:22
Medlem
Håller med dig, Kraxblot. Fitness 24 seven, som har öppet dygnet runt o bara tar 99 kronor i månaden om man är sjukpensionär, finns på 17 ställen i Malmö så hon har säkert flera stycken runt hörnet om hon bor centralt. Hon har en uppenbart misskött kropp och behöver verkligen träna för att få åtminstone lite antydan till muskulatur i kroppen för det ser riktigt illa ut. Förstår inte hur man kan ta illa vid sig när någon tipsar om att börja träna, det är ju superhälsosamt och bra för de med psykisk sjukdom också! Endorfiner får en nämligen att må bra och läkare ber ofta sina patienter att börja med träning eller powerwalking. Hon verkar ju väldigt intresserad av make-up och kläder, men hon har missat grunden; en okej kropp. Ingen ber henne att bli en fitnessbrud drekt, bara att träna då och då. Sen borde hon skippa rökningen också och köra på e-cigg. Man förstör sin hälsa och får en grå hudton av rökning, som man tydligt såg i videon "Berny's not a role model".

Tycker det är synd att hon missköter sitt utseende så när hon i grunden ju ä en mycket söt tjej. Man måste ta hand om sig, annars blir man oattraktiv, det blir vi alla om vi missköter oss. Som en gräsmatta som aldrig vattnas: den blir gul och vissnar till slut. Man måste vattna, klippa och se efter den. Hon kommer må så mycket bättre på köpet dessutom..
Citera
2013-05-19, 23:42
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tycker förvisso det är varje persons ensak, inklusive Bernys, hur de ser ut. Hennes utseende är ju hennes minsta problem.
Citera
2013-05-20, 00:48
Medlem
Citat:
Om hon inte hade behandlat sina tidigare djur så illa hade jag aldrig skrivit på det spydiga viset, hur kan det vara så svårt för dig att förstå!!??

Samtidigt kan fetma på sikt orsaka diabetes och annan skit som ingen vill dras med i längden. Och jag vet personligen hur träning kan förbättra både den psykiska och fysiska hälsan och jag tillhör den skaran här inne på Flashback som starkt ifrågasätter Bernys schizofreni då jag råkar känna ett par stycken och ingenting stämmer, jag tror bla annat mer på att hon lider av borderline.

fast fetma har hon ju då rakt inte... Det är bara att titta på henne för sjutton. Och sen, man får se ut som man vill. Det är upp till var och en. Om träning får dig att må bättre så fine, men tvinga inte det på andra.

Bernys schizofreni betvivlar jag inte pga fd gemensamma bekanta. Att ha borderline utesluter inte schizofreni. Punkt.
Citera
2013-05-20, 02:08
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Kollar man på ratsit är hennes adress C/O Lise-lott Nilsson i Limhamn i Malmö. Undrar om det är gammalt eller nya adressen, hade ju varit lite intressant om hon kunde förklara C/O när hon pratar om egen lägenhet och allt sånt. Hon framställer det ju som att hon fått förstahandskontrakt.

Angående detta så upptäckte jag nyss att jag fått ett pm från någon som jag antar inte vill skriva i tråden själv (?). Det är inte ett förstahandskontrakt, utan något slags LSS-arrangemang. Personen skrev adressen också, men jag är osäker på om man får posta sådant (speciellt om hon nu jagas av opus dei....fniss). Det ligger mycket riktigt ett LSS-boende i botten av bostadshuset på samma adress, och fönster man ser på gatuvyn verkar stämma överens med hennes instagram-bilder. Nu tror jag inte någon är intresserad av var hon bor ändå, men något villkorslöst jäkla förstahandskontrakt verkar det iallafall inte vara. Berny kanske borde tipsa de där hemlösa missbrukarna hon tänker på "som inte fått sin chans ännu" att de ska skaffa sig asperger/autismdiagnoser...
Citera
2013-05-20, 08:30
Medlem
Citat:
fast fetma har hon ju då rakt inte... Det är bara att titta på henne för sjutton. Och sen, man får se ut som man vill. Det är upp till var och en. Om träning får dig att må bättre så fine, men tvinga inte det på andra.

Bernys schizofreni betvivlar jag inte pga fd gemensamma bekanta. Att ha borderline utesluter inte schizofreni. Punkt.

Det kan ju lätt bli så, när man mår bra av något och upptäcker alla dess positiva hälsoeffekter att man vill dela den glädjen med andra och därför rekommenderar träning. Inget man menar något illa med utan man vill väl men du har rätt i att man inte ska tjata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in