2013-01-23, 14:03
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholmspelle
Du har givetvis rätt i allt du skriver men för det ska hon inte behöva bli kallad för borderlinefitta det var min poäng.

Att det nu visade sig vara mer än en matta har jag missat. Har inte heller noterat att hon sagt sig trivas bättre på psyket än hemma. Då ska man med all rätt ifrågasätta. Tror definitivt att det är något värre än att Berny sagt något dumt. Vad det gäller lär komma fram vid ett senare tillfälle.

Jag insåg att det blev onödigt hårt men den direkta känslan är att hon (eller hennes gelikar) alltid kommer ha någon som försvarar deras handlande vilket göratt dom stannar isåväl utveckling som i sin sjukdom så att säga.

Det är bara tröttsamt med människor som använder sin sjukdom/sexuella läggning/yrke för att presentera sig. Istället för att fokusera på sin personlighet och vem man är "inuti" finner man dessa externa saker för att beskriva vem man är.
Hade jag själv haft bordeline och sedan sett hur Jhna väljer att presentera sig genom sin sjukdom hade jag nog inte heller tänkt två ggr innan jag drog ur mig "bordelinefitta" bara för att man vill inte bli förknippad med någon som henne. Speciellt inte om man är en av alla de med bordeline som kämpar VARJE dag med att INTE falla till föga för sjukdomen och låta sina demoner få fritt utrymme utsn istället väljer att hålla tyst om det för att leva ett så"normalt" liv som möjligt.

Anledningen att hon är där kan ju vara att det tog slut med Berny. Dessa människor har ju en tendens att i sina författarambitioner välja de mest dramatiska uttryck de kan finna ich därför har jag svårt att se att det skulle röra sig om något som människor med verklighetsförankring kallr "hemskt".
Jag kan mycket väl ha fel men ord förlorar sin betydelse när det överanvänds.

Edit: hotet, är det sekten eller knarkskulder tror ni? Det första är ju grymt djuicy men det andra känns ju troligare.
Senast redigerad av Littlepaw13 2013-01-23 kl. 14:06.
Citera
2013-01-23, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag insåg att det blev onödigt hårt men den direkta känslan är att hon (eller hennes gelikar) alltid kommer ha någon som försvarar deras handlande vilket göratt dom stannar isåväl utveckling som i sin sjukdom så att säga.

Det är bara tröttsamt med människor som använder sin sjukdom/sexuella läggning/yrke för att presentera sig. Istället för att fokusera på sin personlighet och vem man är "inuti" finner man dessa externa saker för att beskriva vem man är.
Hade jag själv haft bordeline och sedan sett hur Jhna väljer att presentera sig genom sin sjukdom hade jag nog inte heller tänkt två ggr innan jag drog ur mig "bordelinefitta" bara för att man vill inte bli förknippad med någon som henne. Speciellt inte om man är en av alla de med bordeline som kämpar VARJE dag med att INTE falla till föga för sjukdomen och låta sina demoner få fritt utrymme utsn istället väljer att hålla tyst om det för att leva ett så"normalt" liv som möjligt.

Anledningen att hon är där kan ju vara att det tog slut med Berny. Dessa människor har ju en tendens att i sina författarambitioner välja de mest dramatiska uttryck de kan finna ich därför har jag svårt att se att det skulle röra sig om något som människor med verklighetsförankring kallr "hemskt".
Jag kan mycket väl ha fel men ord förlorar sin betydelse när det överanvänds.

Edit: hotet, är det sekten eller knarkskulder tror ni? Det första är ju grymt djuicy men det andra känns ju troligare.

Allt du har sagt i dina senaste inlägg, håller jag med om. Du verkar vara oerhört klok och kan se på saker nyanserat. Tack för att du tog mina känslor/tankar kring hela detta och beskrev dem så bra.
Citera
2013-01-23, 15:17
Medlem
Vaennis avatar
Det är slut mellan girl-power-paret. Det höll ju länge haha...
Citera
2013-01-23, 15:36
Medlem
Antitrinitarians avatar
Vad tror ni jhna menar med "jag skulle aldrig heller klara av att leva under hot"? Undrar om det kommer från jhnas eller Bernys omgivning?
Senast redigerad av Antitrinitarian 2013-01-23 kl. 15:39.
Citera
2013-01-23, 16:35
Medlem
violinsofviolences avatar
Bloggen öppen!
Citera
2013-01-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fightingtime
Berny är dömd till två års villkorligt för grov stöld, häleri, narkotikabrott. Bedrägeri lades ned vilket stod i tidningen
Hon har sedan dess levt drogfri på hem och inte gjort några nya brott.
Gamla brott skulle tagits upp då hon fick sin dom. Inte efteråt.

Hon har tidigare en enda gång uttalat sig om övergrepp och det var när hon gick ut med att hon polisanmält sin förövare. Sedan efter det har det nämnts vagt men ändå nämnts att hon lever under mordhot. Ni känner till via Amelia att det var hennes bror bland annat som var förövaren.

Nu vet jag vad rättegången handlar om. Men är det inte logiskt också för er att hon nu går vidare med den nu när hon är ren och verkar ha gått igenom en slags förändring och då samtidig berättar om Opus dei osv.

Jag försöker ge er någon slags riktlinjer för hur ni ska se på det och sen gräva om ni vill. Jag känner som sagt till Berny mer än någon annan här inne.

Vad gäller den senaste tiden och hennes fest med Jhna så har vi kunnat läsa i Bernys blogg att det har hänt fruktansvärda saker, att hon varit nära döden två gånger av olika skäl och hon förnekar inte återfall men skrivet att R är viktigt och när man lever som hon tänker man inte på horse ungefär.

Jag har aldrig sett Berny nämna Opus Dei. Den som tog upp det i tråden var du. Du kan inte länka till/citera vart hon nämnt organisationen?
Citera
2013-01-23, 18:48
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av violinsofviolence
Bloggen öppen!

Och en frågestund på det.

Åh herregud vilket drama det ska vara då.

Berny:
Citat:
Mitt liv är ett liv som innebär så mycket press och mörker just nu och inom den närmaste tiden, jag kan heller inte förutspå hur det kommer att bli, hur allvarligt det kommer att bli.
Det liv jag lever- hur ska jag kunna få plats med Jhna i det och hur ska jag kunna utsätta henne för dess faror?
Jag vill skydda Jhna och mitt liv den närmaste tiden, dom närmaste åren kan jag inte förvänta mig att hon ska vara en del av allt detta och jag kan inte skydda henne eller belasta henne ens lite av det här.

Senast redigerad av Littlepaw13 2013-01-23 kl. 19:11.
Citera
2013-01-23, 19:08
Medlem
Manicks avatar
Vem är Jennifer? Är hon död? För i så fall skulle kanske "hotet" vara självmord, och komma från Berny. Jag tänker på det hon menar med att "leva för tre" ; sig själv, en död väninna och en död flickvän?
Citera
2013-01-23, 20:19
Medlem
Hon har nu svarat på frågor som mer eller mindre bekräftat spekulationerna om en rättsprocess. Dessutom bekräftar hon flera saker som fightingtime nämnt, bl a återfall p g a ett brott hon utsattes för. Kan detta hänga ihop med varför jhna var på polisförhör? Om detta är en rättsprocess som snart ska dra igång så borde det ju bli en del medial uppmärksamhet.
Citera
2013-01-23, 21:36
Medlem
Denosynliges avatar
Berny skriver i sin blogg:

"Omständigheter
Nyss skrev jag ett inlägg som jag tar bort.

Det beror inte på att jag inte står för det jag skriver. Det beror på omständigheter."

Någon som hann se inlägget?
Citera
2013-01-23, 21:48
Medlem
Hon bekräftade i princip allt fightingtime skrivit. Hon har i barndomen varit utsatt för övergrepp, hjärntvätt och vanvård. Människor i maktställning (pappan?) har begått dessa övergrepp och andra har gett sitt tysta medgivande.Hon blev utsatt för ett brott runt nyår och reagerade genom e återfall, vilket hon höll på att dö av. Sen dess har hon inte fortsatt droga utan fokuserar på r.
Citera
2013-01-23, 23:55
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Hon bekräftade i princip allt fightingtime skrivit. Hon har i barndomen varit utsatt för övergrepp, hjärntvätt och vanvård. Människor i maktställning (pappan?) har begått dessa övergrepp och andra har gett sitt tysta medgivande.Hon blev utsatt för ett brott runt nyår och reagerade genom e återfall, vilket hon höll på att dö av. Sen dess har hon inte fortsatt droga utan fokuserar på r.

tog någon kopia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in