Citat:
Ursprungligen postat av stockholmspelle
Du har givetvis rätt i allt du skriver men för det ska hon inte behöva bli kallad för borderlinefitta det var min poäng.
Att det nu visade sig vara mer än en matta har jag missat. Har inte heller noterat att hon sagt sig trivas bättre på psyket än hemma. Då ska man med all rätt ifrågasätta. Tror definitivt att det är något värre än att Berny sagt något dumt. Vad det gäller lär komma fram vid ett senare tillfälle.
Jag insåg att det blev onödigt hårt men den direkta känslan är att hon (eller hennes gelikar) alltid kommer ha någon som försvarar deras handlande vilket göratt dom stannar isåväl utveckling som i sin sjukdom så att säga.
Det är bara tröttsamt med människor som använder sin sjukdom/sexuella läggning/yrke för att presentera sig. Istället för att fokusera på sin personlighet och vem man är "inuti" finner man dessa externa saker för att beskriva vem man är.
Hade jag själv haft bordeline och sedan sett hur Jhna väljer att presentera sig genom sin sjukdom hade jag nog inte heller tänkt två ggr innan jag drog ur mig "bordelinefitta" bara för att man vill inte bli förknippad med någon som henne. Speciellt inte om man är en av alla de med bordeline som kämpar VARJE dag med att INTE falla till föga för sjukdomen och låta sina demoner få fritt utrymme utsn istället väljer att hålla tyst om det för att leva ett så"normalt" liv som möjligt.
Anledningen att hon är där kan ju vara att det tog slut med Berny. Dessa människor har ju en tendens att i sina författarambitioner välja de mest dramatiska uttryck de kan finna ich därför har jag svårt att se att det skulle röra sig om något som människor med verklighetsförankring kallr "hemskt".
Jag kan mycket väl ha fel men ord förlorar sin betydelse när det överanvänds.
Edit: hotet, är det sekten eller knarkskulder tror ni? Det första är ju grymt djuicy men det andra känns ju troligare.