Citat:
Ursprungligen postat av ella74
Ja du kanske tycker det är obehagligt! Jag tycker det är obehagligt när människor ljuger och hittar på om andra som inte gjort något ont. Det kallas förtal och vi vet alla att sanningen alltid segrar till sist. Jag är syster till Berny, jag är uppvuxen i samma familj och jag känner inte igen ett ord om det hon skriver - dels om Opus Dei och dels om vår familjs förehavanden med de. Helt främmande! Vi kände några jättefina personer, ingen har varit medlem. Det går inte att säga att man har "växt upp" med något när man känner några lite. Det är en helt felaktig bild som målas upp. Jag tycker det är tråkigt att pga att man vill ha uppmärksamhet/sälja böcker mm väljer en sådan påhittad historia. För övrigt - jag är absolut inte medlem i Opus Dei, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag vädjar till sanningen och att alla spekulationer om Opus Dei, om vår familj och annat skräp som skrivs och eventuellt inte är sant upphör!Tack för ordet!
ELLA 74. Jag har bara två systrar. Men ja, du är uppvuxen med mig säger du? Redan här säger du emot dig själv. Skrev du inte i förra inlägget att Opus dei var så fina människor och att familjen kände medlemmar men inte var det själva. Bullshit. Förtal? Men snälla ELLA74. Pålsson har så mycket pengar och kontakter (Pappa Erik Kennet Pålsson tackar/dedikerar Stena Lines Stefan Olsson i sina nya bok och jag råkar veta att dom använder deras advokater) så hade det jag kunnat dömas för förtal hade dom gjort det illa kvickt. Men dom kan inte och det vet dom mycket väl. Att vissa är medlem är ingen hemlighet. Varför förneka allt deta? Att undersöka hur mycket kontakt Pålssons har med Opus dei och Ella74 har med Opus dei är inte svårt. Jag råder dig att inte gå i defensiv försvarasställning. Du kommer inte tysta mig. Och allt du gör är att säga emot dig själv samt ringa in dig själv. Du erkänner att du är släkt med mig- och går ut och hävdar att jag ljuger men visar amtidigt att du inte kan göra mer än det. Vad visar det omvärlden? Att jag talar sanning. För OM jag hade farit med förtal så hade dom kunnat få mig fällda för allt detta.
Nu går inte det. Så Ella74 "Pax" (som man säger inom Verket). Jag tycker synd om dig. Slit dig fri från Verket. Precis som jag gjorde.
Du kommer inte med ett enda argument, förutom att jag ljuger. Inte ett enda argument.
Tack för ordet.