2014-09-19, 10:12
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag gillar att Andreas svar på det är kort och gott ett "Jaja". "Mannen" är föga svulstig i sina offentliga ömhetsbetygelser till skillnad från Berny, min spontana känsla är att han tycker det är lite pinsamt och att de starka känslorna inte är besvarade.

Ja, han kanske tänker lite mer än vad hon gör. Dessutom är det ju bara ett par veckor sen han och exet pratade om sin sanna, livslånga kärlek på Facebook.
Citera
2014-09-19, 10:40
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Personligen tror jag att Berny är inne i en fas då hon vill ha så mycket stabilitet som möjligt, hon vill känna trygghet och det har hon fått för sig att hon gör bästa med den här mannen eftersom han har jobb och barn.

Ja, du är inne på något där. Hon beskriver liksom inte några av hans personliga egenskaper alls utan betonade direkt saker som att han har jobb, inga missbruksproblem och att de har köpt och kör runt i BIL. Herregud så många normalpoäng liksom! Långt från de arbetsskygga parasiterna som bara lockar henne till att knarka och åka taxi överallt inom en radie av 500 meter.

Citat:
Berny har ju uppenbarligen inte förmåga att göra nåt i lugn takt, att låta saker ta sin tid. Andreas är en snabb lösning. Att han är rakt igenom white trash och har haft näst intill incestuösa relationer innan är nog inget som besvärar henne.

Alltid det som sätter krokben för henne. Alltid. Hon har egentligen inget koncept om vad som är rimligt eller vad folk menar med det där med tid. Hon försöker lappa och släta över med ord hon tror låter bra istället, "jag är fullständigt avslappnad och trygg och har aldrig känt såhär innan och vi känner bara att det är rätt och håll käften nu är ni snälla". Synd bara att det är riktiga människor och djur som flyttar in och ut ur hennes luftslott på 35...40...50 kvm.
Senast redigerad av sinfon 2014-09-19 kl. 10:43.
Citera
2014-09-19, 12:06
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag gillar att Andreas svar på det är kort och gott ett "Jaja". "Mannen" är föga svulstig i sina offentliga ömhetsbetygelser till skillnad från Berny, min spontana känsla är att han tycker det är lite pinsamt och att de starka känslorna inte är besvarade.

Jag tror att han behövde någonstans att bo...
Citera
2014-09-19, 12:38
Medlem
Antitrinitarians avatar
Under det här inlägget.

"Han har fyra barn plus en på väg. Och nä ingen av alla fem barn kommer komma i närheten av dig. Tro mig det kommer vi tre mammor se till så att dom inte gör. Och verken socialen eller familjerätten kommer godkänna att andreas tar ditt barnen så lägg ner och så sluta skriv om våra barn."
Citera
2014-09-19, 22:04
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Under det här inlägget.

"Han har fyra barn plus en på väg. Och nä ingen av alla fem barn kommer komma i närheten av dig. Tro mig det kommer vi tre mammor se till så att dom inte gör. Och verken socialen eller familjerätten kommer godkänna att andreas tar ditt barnen så lägg ner och så sluta skriv om våra barn."

Oh snaaap!

Jag är lättad över att mammorna verkar ha tillräckligt med vett innanför pannbenen att dom förstår hur pass olämpligt det vore att tillåta umgänge. Go team moms! Hur Berny ens i sin vildaste fantasi kan få för sig att hon är ett lämpligt umgänge för barn det är bortom mitt förstånd. Att hon har två förmodligen för det mesta understimulerade hundar i sin oftast stökiga och nerrökta LSS etta är illa nog. Hon kan åka och handla på Ica Maxi med sin sambo hur många gånger hon vill, uppenbarligen klarar hon ju inte av ett normalt liv i vilket fall som helst. Det måste alltid vara något drama eller kaos i hennes liv, och är det inte det då skapar hon det, när dammet lägger sig då sparkar hon upp det igen. Det såg vi exempel på när hon helt plötsligt började skriva om Elisa igen. Berny måste alltid ha sista skrattet också.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-19 kl. 22:09. Anledning: tillägg
Citera
2014-09-19, 22:37
Medlem
Nu efterlyser hon en tjej för trekant på Facebook, Jannes fru verkar sugen.. Vilken jävla soppa
Citera
2014-09-19, 22:45
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Nu efterlyser hon en tjej för trekant på Facebook, Jannes fru verkar sugen.. Vilken jävla soppa

Den är så god och matig?
Det kan man lugnt säga...

"Vaaafan har du gett han, har du gjort han till knarkare nu också!?!???????"

With cherry on top.... Berny svarar:

"kallas trött. Fuck you"

Senast redigerad av Denosynlige 2014-09-19 kl. 22:50.
Citera
2014-09-20, 00:20
Medlem
Zebels avatar
Han såg...påverkad ut...minst sagt.
Citera
2014-09-20, 08:07
Medlem
Antitrinitarians avatar
På senaste bilden Berny lagt upp ser det ut som att Andreas fortfarande har förlovningsringen på sig. :/
Citera
2014-09-20, 14:07
Medlem
Kardnialvokals avatar
Detta tar priset i sjukhet i alla kategorier. Chockskrattade just.

Jag har för övrigt en teori om att Malin "anmält intresse" för trekanten som ren hämnd på Janne. Där fanns uppenbarligen moment dem emellan där hon visade sitt missnöje för Bernys och Jannes relation, tex när Janne skrev en status om hur han pullade Berny på en trottoar. Nu när han sitter och deppar över att Berny dumpat honom och Berny samtidigt efterlyser en kvinnlig part i en trekant så är hon direkt där och nappar. Det fascinerar mig hur dysfunktionell Malin och Jannes polyrelation uppenbarligen är ändå envisas de med att upprätthålla den. Ay ay ay. Vilken soppa.

Och som någon skrev så får jag lite samma känsla att Berny är mer exalterad över sin nya relation än vad han är. Även om han verkar rätt bränd så är det inte på samma nivå som Bönan. Han verkar, precis som någon skrev, obekväm när hon sitter och skriver att hon vill bli hårdknullad av honom offentligt på facebook. Jag tror att hon i sin egna vrickade värld tror att såna statusuppdateringar ska ge någon form av pluspoäng hos honom. Precis som den här trekanten som jag tror är helt hennes idé för hon tänker att "alla mäns dröm är en trekant med två kvinnor" så därför forcerar hon nu den tankegången eftersom hon är uppenbart fixerad av denna nya "trygga" livsstil med "vuxenhet" och bil och jobb osv.
Citera
2014-09-20, 14:46
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Detta tar priset i sjukhet i alla kategorier. Chockskrattade just.

Jag har för övrigt en teori om att Malin "anmält intresse" för trekanten som ren hämnd på Janne. Där fanns uppenbarligen moment dem emellan där hon visade sitt missnöje för Bernys och Jannes relation, tex när Janne skrev en status om hur han pullade Berny på en trottoar. Nu när han sitter och deppar över att Berny dumpat honom och Berny samtidigt efterlyser en kvinnlig part i en trekant så är hon direkt där och nappar. Det fascinerar mig hur dysfunktionell Malin och Jannes polyrelation uppenbarligen är ändå envisas de med att upprätthålla den. Ay ay ay. Vilken soppa.

Och som någon skrev så får jag lite samma känsla att Berny är mer exalterad över sin nya relation än vad han är. Även om han verkar rätt bränd så är det inte på samma nivå som Bönan. Han verkar, precis som någon skrev, obekväm när hon sitter och skriver att hon vill bli hårdknullad av honom offentligt på facebook. Jag tror att hon i sin egna vrickade värld tror att såna statusuppdateringar ska ge någon form av pluspoäng hos honom. Precis som den här trekanten som jag tror är helt hennes idé för hon tänker att "alla mäns dröm är en trekant med två kvinnor" så därför forcerar hon nu den tankegången eftersom hon är uppenbart fixerad av denna nya "trygga" livsstil med "vuxenhet" och bil och jobb osv.

Det är Bernys bild av Svenssonliv. Personer med vanliga, stabila, icke-knarkande existenser i 30-års åldern som offentligt deklarerar sin önskan att bli hårdknullade efter maten och likaledes offentligt planerar trekant med hustrun till mannen man nyligen brutit med. Så som det ser ut i stugorna runt om i Sverige.
Citera
2014-09-20, 15:36
Medlem
Men herregud har hon inte lärt sig någonting i sitt liv.. Eller vem skojar jag med, efter att ha följt hennes skumma cirkus i typ 10 år så får man nog räkna med att hon inte kan lära sig... Om inte återfallet redan tagits så tar hon det när som helst nu känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in