2013-04-07, 20:37
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolement
Ett gott exempel är ju hur Jonas eller vad han hette lyckades (MED SIN MEDICINSKA UTBILDNING!!!!) förföra och nästla sig in hos Berny i ett ohälsosamt förhållande...

Han har absolut ingen medicinsk utbildning. Skrattade rakt ut när jag läste det.
Citera
2013-04-07, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Han har absolut ingen medicinsk utbildning. Skrattade rakt ut när jag läste det.

Skrev inte hon i Vingklippt ängel om att han jobbade på någon psykavdelning?
Citera
2013-04-07, 20:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Fast Jonas hade ingen medicinsk utbildning, utan var timanställd. Han fick därför ingen Lex Maria-anmälan, eller vad det nu var, på grund av förhållandet med Berny. Han fick bara inte fler timmar. Sen kan man ju fråga sig om vem som var den osunda i det förhållandet, för det lär ju inte bara ha varit Jonas...

Skämtar du? Hur hälsosamt är det att sätta på en inlagd patient när du inte bara är i en maktposition som vårdare, utan dessutom utnyttjar en tjej som är inlagd pga svår psykiatrisk problematik? Dessutom om vi nu bortser att Jonas levde på Bernys pengar i alla år efter han fick kicken så har det kommit upp på tavlan flera gånger att han både prylat henne samt tvångspullat henne på Arvika.

Jo men det är ju en sund omtänksam och mysig kille, verkligen.

Menar inte att försvara Berny men jag är övertygad om att hon kunnat leva ett bättre liv om hon aldrig levt ihop med Jonas från början.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-04-07 kl. 20:44.
Citera
2013-04-07, 20:42
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Skrev inte hon i Vingklippt ängel om att han jobbade på någon psykavdelning?

Jo, som vårdare eller "mentalskötare" som man kallade det förr. Det krävs knappt gymnasial utbildning för det.
Citera
2013-04-07, 20:45
Bannlyst
Citat:
Skämtar du? Hur hälsosamt är det att sätta på en inlagd patient när du inte bara är i en maktposition som vårdare, utan dessutom utnyttjar en tjej som är inlagd pga svår psykiatrisk problematik? Dessutom om vi nu bortser att Jonas levde på Bernys pengar i alla år efter han fick kicken så har det kommit upp på tavlan flera gånger att han både prylat henne samt tvångspullat henne på Arvika.

Nu var väl inte heller Berny som en ängel? Man har ju hört uttrycket kaka söker maka. Berny verkar vara en sådan där tjej som drar till sig idioter och skumma typer. Lite borde ju bero på vad hon utstrålar själv..
Citera
2013-04-07, 20:52
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Nu var väl inte heller Berny som en ängel? Man har ju hört uttrycket kaka söker maka. Berny verkar vara en sådan där tjej som drar till sig idioter och skumma typer. Lite borde ju bero på vad hon utstrålar själv..

Självfallet har du helt rätt i det. Men jag tycker han är sjukare som dras till den typen av tjejer. Det finns ju många män som dras till kvinnor som är just självdestruktiva och självföraktande. Att han dessutom knullar på henne när hon är inlagd på psyket och han faktiskt är hennes vårdare. Äh jag finner inga ord för vilken liten man han är. Vill stampa honom i ansiktet.
Citera
2013-04-07, 20:57
Bannlyst
Citat:
Självfallet har du helt rätt i det. Men jag tycker han är sjukare som dras till den typen av tjejer. Det finns ju många män som dras till kvinnor som är just självdestruktiva och självföraktande. Att han dessutom knullar på henne när hon är inlagd på psyket och han faktiskt är hennes vårdare. Äh jag finner inga ord för vilken liten man han är. Vill stampa honom i ansiktet.

Ja, han är ju också psykiskt störd på ett eller annat sätt. Visst kan man tycka synd om alla tjejer som Berny, men trots att man ger de alla chanser som finns så tar de ändå aldrig emot hjälp.
Det verkar som att de inte vill få någon hjälp, att de vill ha det sådär för att sedan klaga. Vet många bordelinebrudar som använder diagnosen mer för att slippa ta ansvar som vuxna människor och sedan bölar för varenda liten grej.
Citera
2013-04-07, 21:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ja, han är ju också psykiskt störd på ett eller annat sätt. Visst kan man tycka synd om alla tjejer som Berny, men trots att man ger de alla chanser som finns så tar de ändå aldrig emot hjälp.
Det verkar som att de inte vill få någon hjälp, att de vill ha det sådär för att sedan klaga. Vet många bordelinebrudar som använder diagnosen mer för att slippa ta ansvar som vuxna människor och sedan bölar för varenda liten grej.

Ah, du missförstår mig. Jag tycker inte synd om borderlinebrudar generellt. Vill mer framhäva mitt förakt för män som Jonas som tänder på sköra, jagsvaga tjejer. Den här jävla Björn som är på/av-tillsammans med Jhna verkar vara lite av samma skrot och korn. En borderlinelover så att säga.
Citera
2013-04-07, 22:16
Medlem
Citat:

Menar inte att försvara Berny men jag är övertygad om att hon kunnat leva ett bättre liv om hon aldrig levt ihop med Jonas från början.

menade inte att på något sätt försvara jonas, men jag tror att BÅDA var osunda i relationen och att relationen i sig var ännu mer osund. Tänker inte säga vad jag tycker och tänker om jonas, men det är inga trevliga saker. Menar absolut INTE att han inte utnyttjat och missbrukat berny.

Citat:

han knullade henne aldrig på psyket. varifrån har du fått det? berny? bullshit med vad den bruden har sagt i så fall och det är ju inte första gången hon skulle manipulerat sanningen. de låg max och hånglade när hon var inlagd. men ja, det är ju inte sunt heller, precis som att det inte var sunt med vad berny gjorde för att bli inlagd när jonas jobbade heller...
Citera
2013-04-08, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Bernys pappa ska tydligen ha skrivit en bok om Opus Dei, men enligt texten om honom så står det att han inte var medlem.

http://www.catholica.se/Visa_detaljer.asp?BokID=22

Visst, han kan ju ha blivit det efteråt men boken är utgiven 1989.. men ja, han kan ju ljuga om att han är medlem, men det känns inte sååå troligt.

Och varför känns inte det sååå troligt? Om en katolsk diakon skriver en bok om Opus dei som ska vara just "objektiv" så skulle det väl inte vara trovärdigt om han gick ut med att vara medlem? Då skulle ju boken bara bli en bok av medlem och ingenting annat. Nu är ju boken, om du läser den, en bok av en skeptisk diakon som blir omvänd, som först tycker att verket är en galen sekt men sedan inser att detta är just vägen.
Citera
2013-04-08, 14:03
Medlem
Citat:
Men varför vill man göra det? Särskilt om nu Berny "var tillsammans" med Cat bara några dagar tidigare. Känns osannolikt att Berny skulle vilja starta spekulationer på Flashback när hon nu registrerat sig här för att kunna besvara frågor och reda ut eventuella oklarheter. Äh, jag vet inte.

Jag har inte varit ute efter att starta spekulationer. Varför skulle jag göra det? Amelia har jag ingen som helst kontakt med. Cattis är en mycket gammal vän till mig. Mannen jag var tillsammans med har det gått fram och tillbaka med och nu är det slut. Men jag är singel och ja, jag erkänner att jag är hopplös när det kommer till förhållanden. Men jag är alltså singel nu igen. Jag gjorde slut också med honom. Jag behöver min frihet och min självständighet mer än någonsin när jag bygger upp mitt liv. Det funkar inte, inte ens med en äldre man.
Citera
2013-04-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intoxicated
fattar inte heller, men Berny känns då dramatiskt och paranoid ibland och typ "nä någon är ute efter mig så nu måste jag säga att jag har pojkvän och min kompis måste låtsas att hon är ihop med min flickvän annars kommer Någon att skjuta oss allihopa!"

nja. nu var det nog du som var paranoid inte jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in