Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Skämtar du? Hur hälsosamt är det att sätta på en inlagd patient när du inte bara är i en maktposition som vårdare, utan dessutom utnyttjar en tjej som är inlagd pga svår psykiatrisk problematik? Dessutom om vi nu bortser att Jonas levde på Bernys pengar i alla år efter han fick kicken så har det kommit upp på tavlan flera gånger att han både prylat henne samt tvångspullat henne på Arvika.
Jo men det är ju en sund omtänksam och mysig kille, verkligen.
Menar inte att försvara Berny men jag är övertygad om att hon kunnat leva ett bättre liv om hon aldrig levt ihop med Jonas från början.
menade inte att på något sätt försvara jonas, men jag tror att BÅDA var osunda i relationen och att relationen i sig var ännu mer osund. Tänker inte säga vad jag tycker och tänker om jonas, men det är inga trevliga saker. Menar absolut INTE att han inte utnyttjat och missbrukat berny.
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Självfallet har du helt rätt i det. Men jag tycker han är sjukare som dras till den typen av tjejer. Det finns ju många män som dras till kvinnor som är just självdestruktiva och självföraktande. Att han dessutom knullar på henne när hon är inlagd på psyket och han faktiskt är hennes vårdare. Äh jag finner inga ord för vilken liten man han är. Vill stampa honom i ansiktet.
han knullade henne aldrig på psyket. varifrån har du fått det? berny? bullshit med vad den bruden har sagt i så fall och det är ju inte första gången hon skulle manipulerat sanningen. de låg max och hånglade när hon var inlagd. men ja, det är ju inte sunt heller, precis som att det inte var sunt med vad berny gjorde för att bli inlagd när jonas jobbade heller...