2014-09-17, 10:29
Medlem
motyls avatar
Alltså hur fan tänker dem? MANNEN har barn och har därmed ett ansvar för att hans avkomma får ett någorlunda stabilt och tryggt liv. Nu träffar han en "fd" missbrukare, som är gravt psykiskt sjuk och bor på ett HEM?! Och inom ett par dagar ska de flytta ihop! Utöver att det är väldigt synd om hans barn hoppas jag vid gud att soc reagerar om han har umgänge hos B.

Nu raljerar B på facebook att hon "alltid" ska älska och ta hand om mannen. Herregud. Dagen efter hon dumpar Janne händer allt detta.
Citera
2014-09-17, 12:29
Medlem
Det som är mest underhållande med cirkus Berny är, förutom huvudpersonen själv, det hav av svagbegåvade/dysfunktionella individer i hennes omgivning (som i sin tur har en hel armé av idioter omkring sig). Kaka söker maka.
Jonas som jobbar på psyket och tycker att det är en bra idé att bli tillsammans och flytta ihop med en psykpatient (Berny) han träffat på jobbet. Jhna som är aktiv medlem i Svenskarnas parti, trots att hon själv är en samhällsparasit och förmodligen aldrig har bidragit med någonting till det svenska samhället. Emma är 24 år och har precis börjat skära sig och använda tiara och lider helt plötsligt av "flera diagnoser". Och den nya stora kärleken, aka Mannen, med en familj av egna barn/bonusbarn/kusiner i en enda svårdefinierad röra. Och Janne med tillhörande fru (kommentarer överflödiga). Listan kan göras lång, men min favorit är ändå Amelia. Hon som tillsammans med Berny flyttade in i ett "kärleksnäste" (som de själva kallade sin bostad) där mängder av hundar och katter trängdes med avföring och brända skedar på golvet. De som skulle gifta sig och skaffa adoptivbarn.
Det som dock inte är lika underhållande är barnens situation och utsatthet i denna "sociokultur" där var och varannan vuxen person i deras direkta närhet tycks vara mer eller mindre dysfunktionell.
Citera
2014-09-17, 14:05
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag tänkte precis skriva att att Andreas är hennes snyggaste kille so far tills jag började scrolla ner på hans facebook och blev varse om varför han valt den senaste bilden som profilbild då den är väldigt smickrande för honom. Scrollar man ner ser man att han ser konstig ut, och med "konstig" menar jag "konstig" som i typ fetalt alkoholsyndrom. Sjukt lång hals, långsmalt huvud och ett väldigt framträdande adamsäpple. Plus att hans selfies har samma aura som Daniel-autism-Mr hemlig. Adderar man sen hela den här sjuuuuka white trash-soppan han är involverad i där han och hans brorsa har gjort samma tjej på smällen osv osv osv så ja, it makes sense ändå att han och Berny funnit varandra. Ger det max åtta veckor.
Citera
2014-09-17, 17:13
Medlem
habilgerbils avatar
Usch vilken dålig eftersmak det ger att följa den här kaosdiarrén. När det bara är Berny och andra vuxna inblandade är det förvisso också ofta tragiskt men det är en helt annan nivå på tragedin när de helt fria från skuld tvingas leva i skiten. Först hundar och katter hos en jävligt skev och opålitlig människa, men nu också att hon börjat dra in farsor med barn i din dysfunktionella värld.

Jag har själv en liten dotter på tre år och det gör mig fruktansvärt ont att på grund av mina diagnoser inte alltid vara nån supermamma, men runt oss finns ett tryggt nätverk och jag har till skillnad från Berny & co sjukdomsinsikt och vett nog att söka hjälp innan det barkar åt helvete. Berny... not so much.

Handlar detta till viss del om hennes åldrande? Hon har kommit upp i en ålder där att skaffa barn börjar bli aktuellt för många friska och stabila kvinnor, flirtar hon lite med den världen för att hennes äggstockar dansar samba? Eller är helt enkelt männen hon lyckas landa nuförtiden oftare betydligt äldre och/eller wt och därmed oftare har barn? Män 35-65 har ju oftare bagage till skillnad från de fräscha 25-åringar hon fick omkull när hon var... aldrig.
Citera
2014-09-17, 21:20
Medlem
Mianhadas avatar
Nu går det undan! Har nån av dem uppgett var/hur de träffades? Om nej, nån här som har nån teori?
Citera
2014-09-17, 21:53
Medlem
Denosynliges avatar
På facebook skriver Berny att dom planerar boende... Här går det fort frammåt. Så ska Berny ge upp sitt älskade LSS boende som hon kämpat med att fejka diagnoser för att få? Så var tar hon vägen sen när det slutar i tragedi? För jag antar att det är lättare för honom att skaffa bostad än vad det är för Berny. Och vad ska hon ta sig till när han lämnar henne när hon är typ i 4:e månaden? Uppenbarligen är han ju den typen av man som lämnar en kvinna efter att ha gjort henne på smällen. Alla som är skadeglada kan börja bunkra upp med popcorn för det här kommer sluta illa känner jag på mig.
Citera
2014-09-17, 21:58
Medlem
Antitrinitarians avatar
Han har skrivit i en status i oktober 2013 att han vunnit i Malmö tingsrätt. Vad kan det handla om?
Citera
2014-09-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Det som är mest underhållande med cirkus Berny är, förutom huvudpersonen själv, det hav av svagbegåvade/dysfunktionella individer i hennes omgivning (som i sin tur har en hel armé av idioter omkring sig). Kaka söker maka.
Jonas som jobbar på psyket och tycker att det är en bra idé att bli tillsammans och flytta ihop med en psykpatient (Berny) han träffat på jobbet. Jhna som är aktiv medlem i Svenskarnas parti, trots att hon själv är en samhällsparasit och förmodligen aldrig har bidragit med någonting till det svenska samhället. Emma är 24 år och har precis börjat skära sig och använda tiara och lider helt plötsligt av "flera diagnoser". Och den nya stora kärleken, aka Mannen, med en familj av egna barn/bonusbarn/kusiner i en enda svårdefinierad röra. Och Janne med tillhörande fru (kommentarer överflödiga). Listan kan göras lång, men min favorit är ändå Amelia. Hon som tillsammans med Berny flyttade in i ett "kärleksnäste" (som de själva kallade sin bostad) där mängder av hundar och katter trängdes med avföring och brända skedar på golvet. De som skulle gifta sig och skaffa adoptivbarn.
Det som dock inte är lika underhållande är barnens situation och utsatthet i denna "sociokultur" där var och varannan vuxen person i deras direkta närhet tycks vara mer eller mindre dysfunktionell.

Och det lustiga är att Emma är precis som Jhna, trots att hon nu beter sig som det som nassar är emot; just samhällsparasiter :P
Citera
2014-09-18, 01:43
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mianhada
Nu går det undan! Har nån av dem uppgett var/hur de träffades? Om nej, nån här som har nån teori?

Han är också vän med den där white trash-tanten som kallar sig hunduppfödare, som B köpte Nilas av. Lillan någonting. Så jag gissar genom henne, Berny har ju skrivit om att hon hängt med sin nya "tjejkompis"
Citera
2014-09-18, 02:07
Medlem
sinfons avatar
Påminn mig om att jag ska fråga Berny nästa gång hon medverkar i tråden, ifall hon under tiden hon sjukar ur som hon gör nu har någon som helst insikt. En liten känsla längst bak i huvudet liksom, som säger att shit, nu gör du det nog igen. Jag vill minnas att hon sagt det när hon konfronterats med överdrifterna och återfallen till det där impulsiva tidigare. Jag tror inte hon läser här just nu iallafall, då riskerar hon nyktra betraktelser när hon är som mest upptagen med att blunda och gasa. Det är nog det som fascinerar mig mest med Berny, att hon kan sitta och resonera och betrakta sig själv utifrån för att sedan ofelbart ändå förvandlas till en pubertal dramahora utan frontallob i perioder. Eller nej förresten, det som fascinerar mig mest är hur hon inte ens verkar skämmas för detta efteråt.
Citera
2014-09-18, 14:38
Medlem
Denosynliges avatar
"Ja jag vet....snart har jag väl förkläde och står och lagar lunchlådor"

Jo tjena, hon som inte ens kan koka ris? Kan hon ens koka ett ägg? Bre en smörgås? Man börjar ju undra när hon stundtals beskriver sig själv så handikappad. Man börjar också undra över om hon ens försöker lära sig att klara av sånt som de flesta människor med eller utan psykisk åkomma klarar av. Samtidigt så menar hon att hon tar hand om två hundar oklanderbart. Det är en hel del som inte går ihop. Hur kan hon erkänna alla sina brister för att i nästa stund förbi se dem? Det är nog det som fascinerar mig allra mest med henne.
Citera
2014-09-18, 15:25
Medlem
Så han ska alltså flytta in i hennes lilla lss-lägenhet med hennes två hundar? Har han inte vårdnad om ett enda barn? Mysigt att sitta & svettas där inne.
Han verkar tänka lika lite som B, som verkar tro att hon hittat en stabil familjefar... Jo tjena...
Han verkar lika rubbad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in