2013-03-11, 21:23
Medlem
Denosynliges avatar
Att vara i ett förhållande behöver ju inte betyda att man blir sinkad för det. Det kan mycket väl hjälpa en framåt under många avseenden. Jag tror faktiskt att Berny kan hantera ett förhållande. Det finns en anledning till att människor söker sig till varandra, jag har då inte tänkt ifrågasätta eller lägga mig i det.
Citera
2013-03-11, 22:26
Medlem
Bernys pappa ska tydligen ha skrivit en bok om Opus Dei, men enligt texten om honom så står det att han inte var medlem.

http://www.catholica.se/Visa_detaljer.asp?BokID=22

Visst, han kan ju ha blivit det efteråt men boken är utgiven 1989.. men ja, han kan ju ljuga om att han är medlem, men det känns inte sååå troligt.
Citera
2013-03-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marginalklotter
När det gäller löften till sig själv handlar det inte om att "hålla ord" för sakens skull utan om att själv tänka och känna efter ordentligt. Förhållanden kan liksom se ut på olika sätt och att Berny har en relation behöver inte nödvändigtvis innebära att den begränsar hennes självständighet, läkande eller liknande. Vi vet ingenting om det här förhållandet och kan därför inte avgöra om det är hull och hår och tokrus och framtidsplaner, eller ett vuxet, långsamt förhållande på en nivå som funkar i Bernys liv just nu (men det lilla Berny sagt om saken låter som att det snarare är det sistnämnda).
Visst håller jag med om att det är dumt att slänga sig huvudstupa in i en ny relation när man verkligen inte är redo för det, men att ha något slags förhållande behöver inte innebära att man gör det.

Då ska man tänka efter och känna efter ordentligt innan man ger sig själv sådana löften. Tycker ändå att Berny hade mått bättre av att vara ensam ett tag och inte springa n i alla dessa relationer hux flux, det säger sig självt. Punkt.
Citera
2013-03-19, 15:47
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ja. Jag har ett nytt förhållande. Han är en vuxen man och jag kommer hålla det hela mycket privat (så gott vi kan) eftersom jag vill det. Detta innebär att jag har en man i mitt liv nu igen ja, jag erkänner.

Fast... enligt din facebook är du tillsammans med en kvinna som heter Catta. Hur ska du ha det? Eller du tröttnade på ditt så seriösa mans-förhållande och bytte till en kvinna istället?
Citera
2013-03-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Fast... enligt din facebook är du tillsammans med en kvinna som heter Catta. Hur ska du ha det? Eller du tröttnade på ditt så seriösa mans-förhållande och bytte till en kvinna istället?
Verkar vara en avancerad mindfuck på g. Denna Cat är nu tillsammans med Amelia, Bernys ex. Berny står fortfarande som i ett förhållande, fast inte specificerat med vem.
Citera
2013-03-22, 10:42
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Verkar vara en avancerad mindfuck på g. Denna Cat är nu tillsammans med Amelia, Bernys ex. Berny står fortfarande som i ett förhållande, fast inte specificerat med vem.

Bra funnet! Älskar att både Amelia och Berny har kommenterat denna Cats bilder och skrivit "älskling" och "du är så vacker" osv. Oavsett så är jag nyfiken på vad som hände med denne "vuxna man" som Berny hade i sitt liv i ca tre dagar. Vad hände med honom? Det som var så seriöst
Citera
2013-03-22, 10:46
Avslutad
Äntligen händer det lite grejer igen! Nu väntar vi bara på Bernys kommentar om denna cirkus.
Citera
2013-03-22, 10:56
Medlem
Kardnialvokals avatar
Mysig tjej den där "Cat" https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/38993_139044066119103_8164996_n.jpg
Citera
2013-03-22, 13:11
Medlem
Littlepaw13s avatar
Kanske är ett "öppet förhållande" eller bara ett saucy polygamiförhållande?

Visst, nu har vi läsare och betraktare som vanligt inte hela bilden men jag måste hålla med om att det ser suspekt ut utifrån.
Citera
2013-03-22, 21:25
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y.
Löften till sig själv är lika viktiga som till andra. Ett löfte är ett löfte. Ord är ord. Man håller alltid ord. jag tror Berny hade mått bra av att inte vara i något förhållande under några år och få läka. Inte bra att gå från den ena till den andra sådär. man måste lära sig att kunna vara ensam och inte behöva söka tryggheten hos andra.

Blir man kär så blir man, inte lätt att bry sig om "löften" då, dessutom är det hennes liv, och vill hon ha ett förhållande, så varför inte?
Citera
2013-03-24, 19:24
Medlem
Finns det fler bilder på denna Cat?
Citera
2013-03-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Blir man kär så blir man, inte lätt att bry sig om "löften" då, dessutom är det hennes liv, och vill hon ha ett förhållande, så varför inte?

Jo, men man måste se efter sitt välmående först. Kär blir man titt som tätt men om partnern då är den rätte så väntar han med en relation till man känner sig redo för det. Vänskap duger väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in