2013-02-09, 19:44
Medlem
Denosynliges avatar
Okey, jag respekterar att du inte vill berätta. Du har många hemligheter och jag kan tänka mig att det är känsligt.
Citera
2013-02-09, 20:39
Avslutad
Berny: Är du troende idag?
Citera
2013-02-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Berny: Är du troende idag?

Varför frågar du det? Har du fått den uppfattningen eller är det bara en fråga?

Nej. Jag är inte troende. Jag har vuxit upp katolskt men jag är absolut inte religös i någon bemärkelse men detta med religion är naturligtvis mycket känsligt för mig då jag växte upp i en sekt.
Citera
2013-02-09, 21:25
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag börjar direkt tänka på det här med att Berny och Bernadette var två olika personer. Att Berny hade minnesluckor på flera timmar då hon inte minns vad hon gjort men hon hade ändå varit medveten som Bernadette. Berny hittade handskrivna brev från Bernadette. Jag skulle iaf vilja påstå att det är typiska tecken på DID.
---
Ja, nu när jag har läst om en bit av Vingklippt, så kommer jag till att minnas att det var bl.a. det det jag också fastnade för. Jag håller med Denosynlige, det liknar onekligen dissociativa symptom. Iaf om man känner till hur dissociation kan yttra sig. Sedan är det ju inte alltid det är just på det sättet förstås...
Citera
2013-02-09, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Varför frågar du det? Har du fått den uppfattningen eller är det bara en fråga?

Nej. Jag är inte troende. Jag har vuxit upp katolskt men jag är absolut inte religös i någon bemärkelse men detta med religion är naturligtvis mycket känsligt för mig då jag växte upp i en sekt.
Nej absolut inte, snarare tvärtom. Bara en fråga.

Det här är väl också en känslig fråga, men hur reagerade din familj på Vingklippt ängel?

Hur gick det med polisanmälningarna du gjorde? Var en artikel i Aftonbladet (?) tror jag.
Citera
2013-02-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Nej absolut inte, snarare tvärtom. Bara en fråga.

Det här är väl också en känslig fråga, men hur reagerade din familj på Vingklippt ängel?

Hur gick det med polisanmälningarna du gjorde? Var en artikel i Aftonbladet (?) tror jag.

För att besvara frågan du ställde tidigare lite tydligare, jag har aldrig varit troende. Jag har varit hjärntvättad av en extrem katolsk rörelse. När jag var mycket liten (sex år) läste jag om katolska helgon dagligen. Jag läste Thomos Morton och om kvientism och Johannes på Korset. Jag läste om katolsk mystisk med andra ord och jag lärde mig kroppskontroll. Det som en katolik tror på (i dessa extrema rörelser) är inte samma sak som är kristen eller luteran tror på. Det handlar om mystik och inte om "enkel" kristendom. Jag fick gå i undervisning och läsa mycket teologi och behärska begrepp som är farliga för ett litet barn. Ett helgon inom katolicismen något mycket speciellt, en martyr det mest speciella. Jag uppfostrades för att bli detta. Bernadette. Nog om det. Ställ frågor om du vill.

Nu ställer du två känsliga frågor. Jag ska ändå försöka besvara.

Jag svarar på din andra fråga först. Det kan jag helt enkelt inte kommentera i dagsläget.

Jag lärde mig att skriva när jag var mycket liten. Jag tränades i att bli författare och fick alltid höra att jag skulle bli en framgångsrik författare- men på deras villkor. Detta att skriva var något som jag ville- och som jag skulle bli. Men ingen var beredd på att jag skulle skriva en bok som Vingklippt ängel och ändå är ju den nästan helt censuread och ingen var beredd på att jag skulle bli en offentlig person som många lyssnar på. Ändå har jag valt att vara tyst. Jag som satt inlåst på psyk var plötsligt en röst.

Min familj reagerade starkt på böckerna. Känn pulsen slå ville dom få stoppad. Jag fick lägga in en mening i boken. Pålssons drar sig alltså inte för att gå i krig mot Bonniers, det säger en del. Jag har inte haft kontakt med min familj och inte knappt något om dom och det som står är inte det som dom reagerar på.
Citera
2013-02-10, 12:41
Medlem
Artreyaras avatar
Berny... vad är det som gör att du påverkar och berör människor i din omgivning, tror du själv?
Förutom att du skrivit böckerna. Du nämde det själv i något av inläggen.
Citera
2013-02-10, 13:16
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Min familj reagerade starkt på böckerna. Känn pulsen slå ville dom få stoppad. Jag fick lägga in en mening i boken. Pålssons drar sig alltså inte för att gå i krig mot Bonniers, det säger en del. Jag har inte haft kontakt med min familj och inte knappt något om dom och det som står är inte det som dom reagerar på.

Men du hade ju din pappa på facebook efter Nicklas död och då skrev han till dig typ "Älskade dotter, du har mitt stöd" osv. Detta vet jag för det var en period då du hade din facebook öppen och började exponera dig själv på internet igen efter lång tids tystnad.
Citera
2013-02-10, 13:17
Medlem
Hej berny.

Några frågor, om det går bra?

* hur ser du på personen som anmälde jonas så att han inte fick jobba kvar? hur tycker du att det skulle ha hanterats?

* vilken syn har opus dei på alkohol och benso? man förstår ju att dina föräldrar är nyttjande av dessa.

* amelia har påstått att du stulit pengar från henne, ett lån du aldrig betalat tillbaka. är detta utpressningen som hon försökte med?

* stod amelia på kontraktet på villan ni hyrde i gbg?

* hur länge hade nicklas varit beroende av narkotika innan ni träffades?
Citera
2013-02-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men du hade ju din pappa på facebook efter Nicklas död och då skrev han till dig typ "Älskade dotter, du har mitt stöd" osv. Detta vet jag för det var en period då du hade din facebook öppen och började exponera dig själv på internet igen efter lång tids tystnad.

Ja, det stämmer. Jag ber om ursäkt för att jag uttryckte mig för grovhugget. Jag kan uttrycka mig på detta vis istället- kontakten som rör min familj går jag inte in på mer än mycket grovhugget. Men naturligtvis är det mycket, mycket komplext. Mer än du anar. Lång tids tystnad, precis. Du sa det själv.
Citera
2013-02-10, 13:57
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Har själv diagnosen adhd. Inser du att folk blir skeptiska till din kombination när du, precis som Linda Rosing flaggar för hur unika ni är med dessa jävla halsband? så att folk som kämpat hela sitt liv får skämmas. Att det är en diagnos som man födds med, hur kan den plötsliga sättas när du är 30 och haft regelbunden kontakt med läkare under större delen av ditt liv? Du får ursäkta, men jag ha lite svårt att köpa det.

Sedan undrar jag ju hur det kan komma sig att du inte förstår varför djur tas ifrån dig. Okej att man plågar sig själv o lever ett risigt liv men dra inte in oskyldiga djur i det. Det gör mig upprörd. Som jag förstått det sitter du på fina manipulerings skills.
Citera
2013-02-10, 14:02
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Citat:
* Jag kommer bemöta på din fråga om jag "horade på gatan" i ett eget inlägg"
* Min "favorit"drog som jag hatar mest av alla droger är heroin. Förstår du?

* Här har du fel. ADHD behöver inte yttra sig olika på tjejer och killar. ADHD kan yttra sig olika från person till person och det är inte könsbetingat, det är en vanlig missuppfattning eftersom ADHD förekommer oftare förekommer hos pojkar och forskningen stödjer fullt ut det jag säger.
Jag har ADHD Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, i kombination F900.
Symtom som stämmer in:
ouppmärksamhet (här ingår så många delsymptom.)
impulsivitet
motorisk rastlöshet
glömska
impulsivitet
hyperaktivitet (ingår många symptom i symptomet)
sen talutveckling
motorisk klumpighet
problem med synintryck
ja det är några av symptomen....
svårt att hantera stress och för mycket intryck på en gång. Ska jag förklara hur just min ADHD ser ut blir det ett helt eget inlägg.

. Jag var inte attraherad av Jonas. Jag blev knullad av min mentalskötare på en psykosavdelning och jag hade inget försvar just där och då. Han läste mina journaler och använde sig av en hel del info för att manipulera. Att jag hyllade honom visar bara på hur körd och fast jag var i ett förhållande som var så rakt igenom sjukt. Han skulle få mig att skriva ett juridiskt dokument på hur jag skulle vara klädd (jag fick aldrig mer bära rosa och han skulle bestämma kjollängden osv och på att mina egna pengar var hans och jag skulle bara få förfoga över fickpengar). Men nog om det. Jag var aldrig ett dugg attraherad av honom. Vårt förhållande handlade om helt andra saker än attraktion.

*Jag tog kontakt med både Jennyfer och Candy när jag varit ren en längre period. Jennyfer och jag mailade och hade en viss kontakt, vilket kändes bra och Candy är en av mina absolut närmaste vänner idag. Hon är en stor del av mitt liv och en av dom som jag älskar och verkligen litar på och Jennyfer får välja själv hur mycket kontakt hon vill och orkar ha.
* Det kommer jag inte diskutera på detta forum. Låt dessa tjejer vila i frid.

Och vad kom först, hönan eller ägget.? Hur vet du att din motoriska rastlöshet inte beror på abstinens? Som sagt, efter ett helt liv i landstingets lysrörsljus: hur fan kan detta inte ha kommit på förslag innan?? Och är inte Aspergers bordeline varandras motsatser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in