Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Har själv diagnosen adhd. Inser du att folk blir skeptiska till din kombination när du, precis som Linda Rosing flaggar för hur unika ni är med dessa jävla halsband? så att folk som kämpat hela sitt liv får skämmas. Att det är en diagnos som man födds med, hur kan den plötsliga sättas när du är 30 och haft regelbunden kontakt med läkare under större delen av ditt liv? Du får ursäkta, men jag ha lite svårt att köpa det.
Sedan undrar jag ju hur det kan komma sig att du inte förstår varför djur tas ifrån dig. Okej att man plågar sig själv o lever ett risigt liv men dra inte in oskyldiga djur i det. Det gör mig upprörd. Som jag förstått det sitter du på fina manipulerings skills.
Halsbandet är av värde för mig. Det har sin egen personliga historia för mig som jag inte ska behöva berätta eller försvara. Jag bara berättar att det har ett personligt värde och inte bara är ett halsband som det står ADHD på, sedan så är det också så att jag har känt både stor sorg och förtvivlan inför mina funktionshinder ADHD + autismspektrat. Jag har verkligen kämpat och gör så fortfarande för att förstå och ta till mig detta. Att bära mitt halsband är inget som jag gör för att flagga med en diagnos eller för att jag tror att jag är "unik", tvärtom.
Du missförstår det hela fullständigt. Det finns styrkor i ADHD som går att lyfta fram och man har ju inget val- för detta får man leva med och träna sig i att leva i för det är en neuropsykiatrisk funktionshinder. Att se ADHD som ett hinder och som en styrka på samma gång är det som gangnar mig bäst. Jag måste vara medveten om vad ADHD ÄR men också försöka se vad detta hinder kan bära med sig som också kan vara positivt mitt i allt. Med det menar jag helt enkelt att jag försöker se mitt funktionshinder som just den verklighet det är men träna upp det.
Men historien med mitt halsband ska jag inte behöva sitta här och berätta och därför tänker jag inte göra det.
Om du läser mina inlägg sedan tidigare får du veta att jag fått bedömningar på att göra ADHD- utredningar tidigare.
Jag ska idag skriva i ett inlägg angående mina djur och hur jag känner inför dom.