Citat:
Ursprungligen postat av kid of harith
Följande stod att läsa i dagens metro här i Göteborg. Kom genast att tänka på Berny Pålsson då jag läste det. Det behöver ju nödvändigtvis inte vara hon det är frågan om, men men. Hittade ingen länk så det blev klipp å klistra.
"Den kvinnliga författaren, som har hyllats av kritiker, hade bott i två veckor på ett hotell i Göteborg. När hon och hennes manlige bekant checkade ut stal de med sig tv:n. När hotellpersonalen bad om betalning för de två veckorna sa hon åt dem att sända räkningen till förlaget. Hon hade ett förskott att hämta där, om de inte ville betala.
– Vi har ingen överenskommelse om att vi ska betala för hennes boendekostnader. Vi har fått räkningar från säkert fem olika ställen i Göteborg där hon har bott, säger Piratförlagetägda Pocketförlagets vd Louise Bäckelin. Några räkningar tänker förlaget inte betala.
– Det är obehagligt att hon säger att vi ska betala saker som vi inte har avtalat.
I går åtalades författaren och hennes bekant vid tingsrätten i Göteborg, de
är misstänkta för tv-stölden. I förhör berättar författaren att hon har levt hemlös de senaste månaderna och inte orkade det mer. Därför tog hon in på hotellet, med en nota som slutade
på 18 500 kronor. Sedan tidigare har förlaget betalat ut ett förskott på 50 000 kronor till författaren. Något bokmanus har de ännu inte sett.
– Men vi har förhoppningar om att det ska bli en bra bok. Om det blir någon bok."
Om det nu är Berny som gjort sig skyldig till detta så är det ju dessvärre inte första gången. När Berny bodde i gbg med Jonas och Lukas i en lägenhet så var ju lägenheten i väldigt dåligt skick där i slutet då hon bodde där. Det ska tydligen ha legat kattskit lite här och var och varit allmänt stökigt och jävligt. Hyresvärden fick sanera lägenheten för en saftig peng. När Berny och Amelia hyrde hus så var det likadant. Kvinnan som ägde huset hette Madde vill jag ha för mig. På den tiden då skvallerbloggen om Berny fanns kvar så hade Madde länkat till en bilddagbok där hon hade lagt upp bilder på hur det såg ut i huset efter Berny och Amelia lämnat det. Har tyvärr inte på minnet vad Madde hette på bilddagboken. Men jag minns av bilderna att det var allmänt stökigt, skräp överallt. Madde berättade att hon hade fått skotta ihop ca ett kg hund och kattskit. Det hade påbörjats målning på väggarna i ett rum som inte var avslutat. Det låg fimpar och skedar lite här och var.
Tvättmaskin/torktummlare eller dylikt ska också ha varit trasigt vill jag minnas. Sen bodde Berny i en lägenhet, minns inte om det var före eller efter hon var tillsammans med Amelia som hon hade blivit vräkt från, okänd anledning. Och nu det här med hotellrummen, om det nu är hon som har gjort det. Men det låter ju inte direkt olikt henne om jag säger så. Jag förstår att Berny är hemlös, ingen vill väl hyra ut bostad åt henne längre, maybe the word got around så att säga. Snart lär hon väl bli portad från alla hotell i gbg också. What goes around comes around, Berny.