2010-11-16, 19:05
Medlem
Antitrinitarians avatar
Usch så obehagligt. Konstigt att hon lyckas lura så många så pass mycket, hon ser ju väldigt ovårdad ut och inte direkt förtroendeingivande..
Citera
2010-11-16, 21:29
Medlem
skeletalkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Usch så obehagligt. Konstigt att hon lyckas lura så många så pass mycket, hon ser ju väldigt ovårdad ut och inte direkt förtroendeingivande..

Fast hon har ju alltid haft förmågan att prata. Skulle faktiskt inte förvånat mig om hon körde någon snyfthistoria för dem, typ "min pojkvän/flickvän har misshandlat mig, jag måste ha någonstans att sova ett tag blablabla".
Citera
2010-11-16, 21:38
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeletalkitty
Fast hon har ju alltid haft förmågan att prata. Skulle faktiskt inte förvånat mig om hon körde någon snyfthistoria för dem, typ "min pojkvän/flickvän har misshandlat mig, jag måste ha någonstans att sova ett tag blablabla".

Ja eller något mer familjekopplat, det stod ju att hennes "manlige bekant" var med. Men hon saknar samvete totalt i alla fall, det är ju ett som är säkert.
Citera
2010-11-16, 21:57
Medlem
Antitrinitarians avatar
Jag hittade just ett roligt gammalt dagboksinlägg av Berny där hon beskriver sina ångestdemoner och.. ångestälgar. Undrar om hon fortfarande lider av ångestälgar, hon hade en älg i väggen.
Citera
2010-11-16, 22:15
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Jag hittade just ett roligt gammalt dagboksinlägg av Berny där hon beskriver sina ångestdemoner och.. ångestälgar. Undrar om hon fortfarande lider av ångestälgar, hon hade en älg i väggen.

Åhja, denna älg, läste om den på hennes dagbok på skunk och jag trodde jag skulle dö av skratt när jag läste det. Den har förföljt mig sedan dess och finns ofta i mina tankar och ibland så är det alltid kul att fråga sina "BP fjortisar" om dom hör älgen i väggen.
Citera
2010-11-16, 23:46
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kid of harith
Sedan tidigare har förlaget betalat ut ett förskott på 50 000 kronor till författaren. Något bokmanus har de ännu inte sett.

– Men vi har förhoppningar om att det ska bli en bra bok. Om det blir någon bok."

Är det bara jag som tycker att hennes förlag är besynnerligt?

Människor har fått sparken för att ha "lånat" en tjuga ur kaffekassan eller slösurfat på jobbet. För varje kulturarbetare som gör bort sig står 200 hoppfulla utanför dörren. Men Piratförlaget mumlar något om att det är obehagligt att få räkningar på femsiffriga belopp och fortsätter att prata om hur bra den nya boken nog blir.

Fattar de hur illa ställt det är med BP? Är hon en sådan kassako att de tolererar nästan vad som helst? Är de samvetsömma för att ha exploaterat en ung sjuk människa och vill inte bryta samarbetet med henne i nuläget?

Frågorna hopar sig.
Citera
2010-11-17, 00:03
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Är det bara jag som tycker att hennes förlag är besynnerligt?

Människor har fått sparken för att ha "lånat" en tjuga ur kaffekassan eller slösurfat på jobbet. För varje kulturarbetare som gör bort sig står 200 hoppfulla utanför dörren. Men Piratförlaget mumlar något om att det är obehagligt att få räkningar på femsiffriga belopp och fortsätter att prata om hur bra den nya boken nog blir.

Fattar de hur illa ställt det är med BP? Är hon en sådan kassako att de tolererar nästan vad som helst? Är de samvetsömma för att ha exploaterat en ung sjuk människa och vill inte bryta samarbetet med henne i nuläget?

Frågorna hopar sig.

Ja, Berny blir bortskämd på de mest märkliga sätt.
Citera
2010-11-17, 01:53
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kid of harith
Följande stod att läsa i dagens metro här i Göteborg. Kom genast att tänka på Berny Pålsson då jag läste det. Det behöver ju nödvändigtvis inte vara hon det är frågan om, men men. Hittade ingen länk så det blev klipp å klistra.

"Den kvinnliga författaren, som har hyllats av kritiker, hade bott i två veckor på ett hotell i Göteborg. När hon och hennes manlige bekant checkade ut stal de med sig tv:n. När hotellpersonalen bad om betalning för de två veckorna sa hon åt dem att sända räkningen till förlaget. Hon hade ett förskott att hämta där, om de inte ville betala.

– Vi har ingen överenskommelse om att vi ska betala för hennes boendekostnader. Vi har fått räkningar från säkert fem olika ställen i Göteborg där hon har bott, säger Piratförlagetägda Pocketförlagets vd Louise Bäckelin. Några räkningar tänker förlaget inte betala.

– Det är obehagligt att hon säger att vi ska betala saker som vi inte har avtalat.

I går åtalades författaren och hennes bekant vid tingsrätten i Göteborg, de
är misstänkta för tv-stölden. I förhör berättar författaren att hon har levt hemlös de senaste månaderna och inte orkade det mer. Därför tog hon in på hotellet, med en nota som slutade
på 18 500 kronor. Sedan tidigare har förlaget betalat ut ett förskott på 50 000 kronor till författaren. Något bokmanus har de ännu inte sett.

– Men vi har förhoppningar om att det ska bli en bra bok. Om det blir någon bok."

Om det nu är Berny som gjort sig skyldig till detta så är det ju dessvärre inte första gången. När Berny bodde i gbg med Jonas och Lukas i en lägenhet så var ju lägenheten i väldigt dåligt skick där i slutet då hon bodde där. Det ska tydligen ha legat kattskit lite här och var och varit allmänt stökigt och jävligt. Hyresvärden fick sanera lägenheten för en saftig peng. När Berny och Amelia hyrde hus så var det likadant. Kvinnan som ägde huset hette Madde vill jag ha för mig. På den tiden då skvallerbloggen om Berny fanns kvar så hade Madde länkat till en bilddagbok där hon hade lagt upp bilder på hur det såg ut i huset efter Berny och Amelia lämnat det. Har tyvärr inte på minnet vad Madde hette på bilddagboken. Men jag minns av bilderna att det var allmänt stökigt, skräp överallt. Madde berättade att hon hade fått skotta ihop ca ett kg hund och kattskit. Det hade påbörjats målning på väggarna i ett rum som inte var avslutat. Det låg fimpar och skedar lite här och var.
Tvättmaskin/torktummlare eller dylikt ska också ha varit trasigt vill jag minnas. Sen bodde Berny i en lägenhet, minns inte om det var före eller efter hon var tillsammans med Amelia som hon hade blivit vräkt från, okänd anledning. Och nu det här med hotellrummen, om det nu är hon som har gjort det. Men det låter ju inte direkt olikt henne om jag säger så. Jag förstår att Berny är hemlös, ingen vill väl hyra ut bostad åt henne längre, maybe the word got around så att säga. Snart lär hon väl bli portad från alla hotell i gbg också. What goes around comes around, Berny.
Citera
2010-11-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ja, Berny blir bortskämd på de mest märkliga sätt.

Men hon har ju uppenbarligen inte fått något förskott från förlaget, det var ju bara något hon drog till med när hon inte kunde betala hotellet.
Jag tror att Piratförlaget aktar sig jäkligt noga för att betala ut ett öre innan de får ett färdigt manus. Några räkningar kommer de ju inte heller att betala.
Hon är nog kanska körd vid det här laget, både bland förlag och hotell.
Citera
2010-11-17, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Men hon har ju uppenbarligen inte fått något förskott från förlaget, det var ju bara något hon drog till med när hon inte kunde betala hotellet.
Jag tror att Piratförlaget aktar sig jäkligt noga för att betala ut ett öre innan de får ett färdigt manus. Några räkningar kommer de ju inte heller att betala.
Hon är nog kanska körd vid det här laget, både bland förlag och hotell.

Hon pratade om något förskott på 50 000 från sitt nya förlag redan för något år sedan.
Citera
2010-11-17, 05:37
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Jag förstår inte hur denna tråd kan vara så stor, eller varför ens hennes bok blev sån hit... Det är krystad jävla sörja bara.

Värst av allt är att hon är en riktigt skitig pundare och rejält äcklig. Men läsarna tillhör väl skaran emos och missfucks där det är lite outlaw och revolt men de dom itne fattar är den skitiga verkligheten hos sånt där folk, vi snackar botten av näringskedjan här.
Citera
2010-11-17, 08:41
Medlem
Bilderna på hur det såg ut i göteborg finns tidigare i tråden, om jag inte minns helt fel. Inte väldigt avslöjande bilder, men ändå, städat är det i alla fall inte.

Hotellvistelsen förklarar lite hur hon klarat sig så bra hittills, trots att hon är hemlös, men vad händer nu? Antar att hon blir portad från alla hotell eller liknande. Soc får väl skaka fram en lägenhet eller så är det en ny tripp till psyk på gång...känns som att hon inte har så länge kvar nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in