2013-06-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men jag är övertygad om att Berny tror att hon är en bra hundägare precis som kattsamlerskor tror de gör katterna en tjänst när det egentligen är vanvård.

Precis på samma sätt hon tycker att hon är en riktig författare, snygg, stark, en fighter, en överlevare... När hon egentligen är en bluff, alltid har käften i kronisk sug-pose på alla bilder (faller sig väl i och för sig naturligt för henne), svag (för hon orkar inte med "krav", men är i och för sig "stark" när det gäller att fixa mediciner när psykvården bara "motarbetar" henne och boende fast soc bara "motarbetar" henne, trots att de uppenbarligen ändå ger henne både piller, pengar och bostad...) Och fighter - ja, hon har ju i alla fall fightats hårt för att slippa ansvar. Och överlevare... Ja, ok, hon har ju bevisligen överlevt. Konstigt förresten att hon aldrig numera verkar tala om att hon "vill dö" och "ta livet av sig" längre. I böckerna gjorde hon inget annat än önskade sig döden. Inte för att jag tror att hon på allvar ville ta livet av sig nån gång då, det var bara prat för att få uppmärksamhet. I första boken var det visst nån vårdare som sa till henne när hon sa hon ville "ta livet" av sig: "Gör det då. Då skulle du i allafall GÖRA nåt!"
Jag försvarar inte det uttalandet annars men förstår att han sa så till Berny, han genomskådade väl hennes drama och tröttnade på hennes klyschor om änglavärlden och andra dimensioner...
Men Berny har väl lärt sig nu att hon inte behöver prata om döden, hon kan få pengar och bidrag ändå. Klart man kan tänka att hon slutat prata om döden för att hon möjligtvis mår bättre nu och vill leva. Men när man ser hur hon lever och beter sig så är hon inte ett dugg trovärdig. Undrar om hon fortfarande skär sig, på bilderna ser hon inte ut att ha några färska sår. Antar det inte är trendigt att skära sig längre i hennes värld, hon har ju nya "diagnoser" att leva upp till nu och behöver inte längre leka schizo-demonbrud som skär sig för att "tysta demonerna" som samtidigt uppmanar henne att skada sig, så hon skär sig för att tysta demonerna som säger åt henne att skada sig... Nä, men det är ju bra att hon fått ny diagnos, det blir ju mindre blodigt och lättare för henne att ha en diagnos som inte innebär röster man måste låtsas ha och låtsas lyda...
Citera
2013-06-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Det vore väldigt intressant att läsa Bernys journal, som i Girl, interrupted typ.

Ååhhh, fatta att få tillgång till den, den måste vara all världens dårskap samlad i en mapp. Eller snarare en flyttkartong. Skulle va intressant att läsa dessutom hur läkarna resonerat kring hennes behandling och hur de motiverat hennes diagnoser. Skulle vara spännande att jämföra utredningen som först fastslår schizofreni och sen utredningen som fastslår Aspergers, och hur tusan läkarna kan motivera dessa vitt skilda diagnoser. Och OM nu Aspergers skulle stämma nu enligt läkarna (vilket JAG verkligen inte tror) så skulle det va kul att höra deras förklaring till hur de så grovt kunnat ställa fel diagnos första gången, när det är så vitt skilda symtom det handlar om. Särskilt som schizo-symtomen verkar bara trollats bort nu, vilket verklig schizofreni inte gör. Men då måste ju läkarna erkänna att hennes första symtom inte var äkta schizo-symtom och att de blev lurade av fejkade symtom och påhittade psykoser och demoner orsakade av pundarrus...

Jag har inte sett Girl Interrupted själv, men enligt Berny är det för övrigt hennes favoritfilm...
Citera
2013-06-04, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Ååhhh, fatta att få tillgång till den, den måste vara all världens dårskap samlad i en mapp. Eller snarare en flyttkartong. Skulle va intressant att läsa dessutom hur läkarna resonerat kring hennes behandling och hur de motiverat hennes diagnoser. Skulle vara spännande att jämföra utredningen som först fastslår schizofreni och sen utredningen som fastslår Aspergers, och hur tusan läkarna kan motivera dessa vitt skilda diagnoser. Och OM nu Aspergers skulle stämma nu enligt läkarna (vilket JAG verkligen inte tror) så skulle det va kul att höra deras förklaring till hur de så grovt kunnat ställa fel diagnos första gången, när det är så vitt skilda symtom det handlar om. Särskilt som schizo-symtomen verkar bara trollats bort nu, vilket verklig schizofreni inte gör. Men då måste ju läkarna erkänna att hennes första symtom inte var äkta schizo-symtom och att de blev lurade av fejkade symtom och påhittade psykoser och demoner orsakade av pundarrus...

Jag har inte sett Girl Interrupted själv, men enligt Berny är det för övrigt hennes favoritfilm...
(Menade boken, inte filmen)

Allra mest intressant hade varit att läsa den där läkaren Bengts anteckningar och kolla om det finns några anteckningar från när hon var barn om misstankar om autism,
Citera
2013-06-04, 12:05
Medlem
sinfons avatar
Hahaha jag dör, gick just förbi Bernys fönster igen (skulle TYVÄRR det hållet) och hon har tejpat upp en hälsning till mig Hej Berny! Vilken fin skylt, har du gjort den alldeles själv på handikappboendets pysselstund?

Nåväl. Fick ett pm igår från någon som har skvaller men vill vara helt anonym (men då får man ingen skylt, bara så du inte blir besviken). Fick tillåtelse att dela med mig av det här:

Citat:
- Berny och Amelia fick pengar av Bernys mamma för att köpa möbler, men istället köpte de Milo för pengarna. Sedan ringde de hennes mamma igen och sa att de knarkat upp allt.

- Hon och Amelia höll på med skabbiga saker hela tiden typ beställde saker i grannarnas namn, snodde saker ur grannarnas förråd, blåste folk på tradera.

- ALLA handlade tjack av Amelias pappa. När Amelia hade fest snodde folk hennes stilnoct efter att hon däckat, sedan gick de upp till hennes pappa och köpte tjack. Amelia hade för övrigt två tvillingsmåsystrar, en av dem dog av överdos och sedan dog hennes mamma (var alkis/narkoman) sist dog pappan också (fast av cancer).

- Hur Viktoria och Annie dog: Det hände ibland att Viktoria noddade efter att ha tagit något, så först var Annie inte orolig utan gick hem till grannen. När hon kom tillbaka var Viktoria död, och då tog hon livet av sig/överdoserade också.

- Berny har sagt till folk att hennes schizofreni är borta till 90%
Citera
2013-06-04, 12:16
Avslutad
Citat:

Ha! Så jävla kliché att som emo-psykbrud ha den filmen som ens favorit. Som att halsa vodka och ta 20 Imovane och tro att man ska dö...
Citera
2013-06-04, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hahaha jag dör, gick just förbi Bernys fönster igen (skulle TYVÄRR det hållet) och hon har tejpat upp en hälsning till mig Hej Berny! Vilken fin skylt, har du gjort den alldeles själv på handikappboendets pysselstund?

Nåväl. Fick ett pm igår från någon som har skvaller men vill vara helt anonym (men då får man ingen skylt, bara så du inte blir besviken). Fick tillåtelse att dela med mig av det här:

Citat:
- Berny har sagt till folk att hennes schizofreni är borta till 90%

Ja, schizofreni är känt för att försvinna, särskilt när innehavaren inte har någon nytta av sjukdomen längre. Vem vet, kanske gör den en bejublad comeback i hennes nästa bok. Och märk väl ordvalet "borta", inte "under kontroll" eller "bättre p.g.a. mediciner".

Snyggt beteende annars mot grannarna.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-04 kl. 12:28.
Citera
2013-06-04, 12:35
Medlem
Kardnialvokals avatar
HAHAHAHA ÅHÅHÅHÅH hennes senaste blogginlägg! Hon har fått spons av ett företag.

Citat:
Alla mina läsare får 250 kr rabatt vid köp av 800 kr. Man skriver in koden BERNY i rabattkodsrutan i kassan så dras rabatten av automatiskt. FÖR 800 KR FÅR DU MYCKET SNYGGA KLÄDER!!!! Priserna är riktigt bra och kläderna är riktigt snygga och finns i stort utbud, många variationer och jag är helt såld på sidan.
Det finns såklart för herrar också!!!

Jag måste säga att jag älskar att den riktiga Berny är tillbaka. Hon är världens bästa dokusåpa.
Citera
2013-06-04, 12:37
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, schizofreni är känt för att försvinna, särskilt när innehavaren inte har någon nytta av sjukdomen längre. Vem vet, kanske gör den en bejublad comeback i hennes nästa bok.

Haha, låt oss hoppas!

Hon kanske har blandat ihop schizofreni med multipla personligheter förresten. Hon ser ju exakt ut som Kennet Pålsson med röd peruk. Coincidence...?

http://distilleryimage2.s3.amazonaws.com/ea789fa0ccec11e2895222000aaa0568_7.jpg

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/290303_260048464006059_1999280_o.jpg

Citera
2013-06-04, 12:45
Medlem
Citat:

men åh, jag vill ju se skylten! eller kan du berätta vad det stod på den?
Citera
2013-06-04, 12:56
Medlem
doris123s avatar
Citat:

åh hahah som nån annan skrev innan mig så vill jag också veta vad hon skrivit, tog du ingen bild med mobilen eller så? skitkul ju
Citera
2013-06-04, 13:01
Medlem
sinfons avatar
Det stod bara HEJ SINFON (hon vet ju inte vem jag är egentligen), men det såg ut som om två femåringar hade gjort den med fingerfärg vilket gjorde det hela sjukt komiskt. Fasttejpad på utsidan av fönstret också. Haha, grannarna måste undra.
Citera
2013-06-04, 13:42
Medlem
Citat:
Det stod bara HEJ SINFON (hon vet ju inte vem jag är egentligen), men det såg ut som om två femåringar hade gjort den med fingerfärg vilket gjorde det hela sjukt komiskt. Fasttejpad på utsidan av fönstret också. Haha, grannarna måste undra.

Åh, gud vad komiskt det hade varit om Berny påstått att skylten var från någon annan då den satt på utsidan av fönstret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in