Oj, tittade in på Jhnas blogg och hon har tydligen skaffat sig en kille.. Förhoppningsvis var hon smart nog att hålla sitt liv utanför Berny Pålsson. Samtidigt har inte Berny bloggat sedan 26 November.
...det var inte längesedan som de levde för varandra.. eller iaf som Berny levde för Jhna.
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag måste bara kommentera det här. Nej, det har hon inte. Noll substans. Men det jag irriterar mig mest på är att hon inte kan bestämma sig för om hon ska skriva på svenska eller engelska. Eller så har hon bara dåligt svenskt ordförråd. Eller så tillhör hon bara den där nya anglofilskadade generationen som tycker att svenskan är ful och tråkig och inte räcker till. Det är helt ok i lagom mängder, så gör jag också...men jag orkar inte läsa något där varannan mening är på svenska och varannan på engelska (och resten på svengelska).
Well, shit the same. Det är a little off topic och jag ska inte whina

Talangen att kunna skriva kanske låter som en större hyllning än vad jag egentligen menade.
Jag såg det som ett jämförande med Berny Pålssons blogg och hennes ständigt återkommande inlägg som upprepas gång på gång. Alltså samma meningar "inte konstigt att hjärnan tar stryk efter så mycket knark", "jag tänker inte ge upp utan kamp".
Alltså inte bara meningarna, utan inläggen upprepar hon och det känns som hon skrivit ett inlägg men postar det tre gånger på bloggen.
Och detta är en tjej som släppt flera böcker och titulerar sig författare, ändå skriver hon så pass dåligt som hon gör. Det är konstigt.
Jämfört med henne så skriver Jhna bra. Hon upprepar sig inte. Men samtidigt är hennes blogg totalt ointressant för alla människor som inte vet vem hon är, dvs även för mig.
Sen är jag ganska säker på att hon har hittat ett skrivsätt där hon blandar svenska och engelska för att hon helt enkelt tycker det är häftigt och har hittat ett skrivsätt som är unikt för hennes umgängeskrets.
Här är båda bloggarna för er som inte ha läst den:
Bernys:
http://bernyblue.blogspot.com/
Jhna:
http://bernyblue.blogspot.com/