2009-08-19, 16:30
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
ekwoho: bara att söka på youtube, "berny blue", hela finns där, uppdelad i 6 delar.

tackar =))
Citera
2009-08-19, 16:36
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ywa
Nu när jag i efterhand tänker på detta framställdes Bernys uttalande på så vis att hon nästan verkade nöjd över vad hon ställt till med?

Vet inte om jag såg hela dokumentären, men den var riktigt jävla dryg, eller det var ju det att hon var så odistanserad som gjorde det hela till pannkaka. Det var liksom mest synd om henne i hela världen. Sen bara en sån sak att hon söp som en gris och var skitnöjd med det och stolt över att hon inte "knarkade" var ju även det skumt, speciellt som jag fick det intrycket att hon bl a åkte på festival och söp ner sig efter det att hon varit på behandling visade väl hur mycket hon hängt med på den behandlingen... (Om det nu var så då? Jag minns faktiskt inte riktigt då jag bara slökollade på skiten så jag kan ha fel i detta...)

Dock så är det som du säger att man får intrycket av att hon är ruskigt stolt och nöjd med sin självömkan och att hon blivit galjonsfigur för massa emo-fjortisar är ju bara ännu mer bisarrt...

Peace!
Citera
2009-08-19, 18:44
Medlem
Fargoths avatar
Jag läste också "Vingklippt Ängel" när den kom ut och förstod inte hypen kring den. Jag kände då också flera tjejer som (kom jag på senare) var extremt influerade av Berny och boken. Det var helt sinnessjukt. De kunde citera delar ur boken som om det var deras eget liv det handlade om. De köpte "Hurt" med NIN och lyssnade på den konstant. Använde ord som "änglasyster" och liknande till varandra. Uppskurna armar, tiaror, kläderna, sminket, allting var direkt taget från Bernys liv. Hon förstör småflickors liv, även om det kanske inte är meningen, och får dem att tro att de också mår så dåligt som hon gör, när de i själva verket kanske bara är lite deppiga. Först hade jag inga direkta känslor för Berny, men på senare år har jag börjat avsky henne mer och mer. En självömkande, nedknarkad attention whore är vad hon är.
Citera
2009-08-19, 19:44
Medlem
Ywas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Vet inte om jag såg hela dokumentären, men den var riktigt jävla dryg, eller det var ju det att hon var så odistanserad som gjorde det hela till pannkaka. Det var liksom mest synd om henne i hela världen. Sen bara en sån sak att hon söp som en gris och var skitnöjd med det och stolt över att hon inte "knarkade" var ju även det skumt, speciellt som jag fick det intrycket att hon bl a åkte på festival och söp ner sig efter det att hon varit på behandling visade väl hur mycket hon hängt med på den behandlingen... (Om det nu var så då? Jag minns faktiskt inte riktigt då jag bara slökollade på skiten så jag kan ha fel i detta...)

Dock så är det som du säger att man får intrycket av att hon är ruskigt stolt och nöjd med sin självömkan och att hon blivit galjonsfigur för massa emo-fjortisar är ju bara ännu mer bisarrt...

Peace!

Berömmelsen (som för övrigt bara är sjukt oförtjänd) har nog gjort Berny jävligt uppblåst. Varje "du är så vacker<3" kommentar i hennes bilddagbok stärker nog henne mer än hon låter påskina. Om hon inte vore känd hade kommentarerna nog bara bestått av typ "fan va ful du e jävla hora !!", för grann är tösen fanimej inte...
Citera
2009-08-19, 20:02
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ywa
Berömmelsen (som för övrigt bara är sjukt oförtjänd) har nog gjort Berny jävligt uppblåst. Varje "du är så vacker<3" kommentar i hennes bilddagbok stärker nog henne mer än hon låter påskina. Om hon inte vore känd hade kommentarerna nog bara bestått av typ "fan va ful du e jävla hora !!", för grann är tösen fanimej inte...

Jag tror det med faktiskt, på allvar för folk hugger ju när de får chansen och man får ju faktiskt tåla en del om det skulle bli så om man av egen fri vilja hänger ut sig som hon gör...

Hittade en bild på hennes morsa förresten och hon verkar ju lite suspekt hon med om jag ska vara ärligt, äpplet faller inte långt från trädet eller vad man säger:

-EDIT-

Hittade mormorn också, så det handlar om nåt som ligger latent i släkten flera generationer tillbaks

-EDIT 2- Hittade även lillasyster vilket stärker min tes ytterligare:

-EDIT 3- Tar det inte slut snart??? Även den lite bögige brorsan lider av samma Emo-symtom fan:

Dra era egna slutsatser, men jag tycker de är lite narcissistiska överlag allihop! Eller?

-EDIT 5- NÄÄÄ, Nu får det räcka snart! Tror du inte Pappan lägger ut sig på nätet med! Han som kanske nått längst i sitt personliga utveckling med tanke på den svåra operation han genomled..Jag hade hoppet uppe för att inte hitta honom iaf, men tji fick man...Trodde att en i familjen skulle kunna vara lite normal iaf, men icke! Han var värst av alla han...

Senast redigerad av SinCity 2009-08-19 kl. 20:52.
Citera
2009-08-24, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Jag läste också "Vingklippt Ängel" när den kom ut och förstod inte hypen kring den. Jag kände då också flera tjejer som (kom jag på senare) var extremt influerade av Berny och boken. Det var helt sinnessjukt. De kunde citera delar ur boken som om det var deras eget liv det handlade om. De köpte "Hurt" med NIN och lyssnade på den konstant. Använde ord som "änglasyster" och liknande till varandra. Uppskurna armar, tiaror, kläderna, sminket, allting var direkt taget från Bernys liv. Hon förstör småflickors liv, även om det kanske inte är meningen, och får dem att tro att de också mår så dåligt som hon gör, när de i själva verket kanske bara är lite deppiga. Först hade jag inga direkta känslor för Berny, men på senare år har jag börjat avsky henne mer och mer. En självömkande, nedknarkad attention whore är vad hon är.

Indeed, varenda jävla självdestruktiv tjej har läst bokjävlen och faan vad dom tar efter. Pappersblock med tusen änglar ritade, kompisar blir änglarsystrar osv precis som du säger..

Jävla horjävel.
Citera
2009-08-24, 09:06
Medlem
Moakers avatar
Tycker inte den var se värd ens jävligt långtråkig.
Citera
2009-09-02, 11:11
Medlem
BlotGoths avatar
ny blogg

Hon har ju ny blogg nu iaf...
den "andas väldigt mycket liv" för o eh, uttrycka sig bernylikt..

Men om har man följt hennes bloggande så känns detta mer som en.. allt går runt lixom.. just nu är allt är ljus, "jag lever allt är bra jag är stark o tar tag i mitt liv, får förtur för att min problematik är så allvarlig, vården hyllar mig"

tycker de verkar ha väldigt lustig personal i både gbg o sthlm som, som i ett trollslag verkar kunna bedöma att det alltid är mest synd om lilla berny, vilket gör att hon alltid får förtur...

o på helgon önskade hon att hon skulle få förtur på kbt...

men samtidigt... det kan verkligen inte vara lätt att vara berny
Citera
2009-09-02, 11:34
Medlem
adoptivnegers avatar
Citat:
men samtidigt... det kan verkligen inte vara lätt att vara berny

Det är nog lättare att vara Berny än att vara Bernys husdjur, partner, förälder, planta, hår eller lever.
Citera
2009-09-08, 14:10
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Hon har ju ny blogg nu iaf...
den "andas väldigt mycket liv" för o eh, uttrycka sig bernylikt..

Länk till nya bloggen?
Citera
2009-09-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Länk till nya bloggen?

bernyblue.blogg.se
Citera
2009-09-09, 23:04
Medlem
pepparkakans avatar
http://berny.bilddagboken.se/p/show.html?id=361823648&directlink=1#0

Bilden efter: "viktor&jag. vi drack vodka, rökte och sen sov jag och milo över"

Jag gissar på att hon gjorde mer än sov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in