Citat:
Ursprungligen postat av
hanochintejag
Och, jag måste fråga tråden, är det ingen som vet något om det här med R? När drar det igång? När kommer löpsedlarna? Om det är på riktigt så måste någon veta någonting, eller?
Det där är Bernys ord, glöm inte det. Det är hon som fört ett sånt liv om "R", ingen annan. Det är bara hon som talat om vilket ramaskri det kommer orsaka och vilken cirkus det kommer ställa till. Än så länge har vi inte hört ett ord och kommer troligtvis inte göra det heller.
Jag tror man bör ta åt sig av det Sinfon skrev. Jag ska i alla fall göra det och det är att Berny är rakt igenom sorglig och det går inte att lita på någonting hon säger. Jag har varit extremt uppretad och känt att jag hatar Berny för hur hon beter sig, för att hon är otacksam och en exhibitionistisk parasit ovanpå allt. Men jag gör inte det längre. Tvärtom tycker jag lite synd om henne. För om man ser krasst på det kommer hon trots allt aldrig kunna ha ett normalt liv, ett självständigt liv eller en partner som respekterar eller älskar henne. Hon kommer alltid leva i misshandels/tillfälliga förhållanden. Hon kommer aldrig kunna försörja sig själv så vida hon inte vänder sig till sexindustrin. Hon kommer aldrig kunna behålla en vän för ingen orkar i längden. Och om hon fortsätter i den här takten kommer hon troligtvis inte få behålla sitt boende heller eftersom hon inte klarar av att vara ren och nykter.
Nej usch, fy fan. Jag är trots allt djupt glad att jag inte är Berny Pålsson.