2013-06-01, 16:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Och, jag måste fråga tråden, är det ingen som vet något om det här med R? När drar det igång? När kommer löpsedlarna? Om det är på riktigt så måste någon veta någonting, eller?

Det där är Bernys ord, glöm inte det. Det är hon som fört ett sånt liv om "R", ingen annan. Det är bara hon som talat om vilket ramaskri det kommer orsaka och vilken cirkus det kommer ställa till. Än så länge har vi inte hört ett ord och kommer troligtvis inte göra det heller.

Jag tror man bör ta åt sig av det Sinfon skrev. Jag ska i alla fall göra det och det är att Berny är rakt igenom sorglig och det går inte att lita på någonting hon säger. Jag har varit extremt uppretad och känt att jag hatar Berny för hur hon beter sig, för att hon är otacksam och en exhibitionistisk parasit ovanpå allt. Men jag gör inte det längre. Tvärtom tycker jag lite synd om henne. För om man ser krasst på det kommer hon trots allt aldrig kunna ha ett normalt liv, ett självständigt liv eller en partner som respekterar eller älskar henne. Hon kommer alltid leva i misshandels/tillfälliga förhållanden. Hon kommer aldrig kunna försörja sig själv så vida hon inte vänder sig till sexindustrin. Hon kommer aldrig kunna behålla en vän för ingen orkar i längden. Och om hon fortsätter i den här takten kommer hon troligtvis inte få behålla sitt boende heller eftersom hon inte klarar av att vara ren och nykter.

Nej usch, fy fan. Jag är trots allt djupt glad att jag inte är Berny Pålsson.
Citera
2013-06-01, 16:35
Medlem
Precis, det var just därför jag frågade. Med hennes historia så vill man ju instinktivt ställa sig frågande till allt hon säger, men jag har valt att ändå lämna dörren öppen för att det skulle kunna stämma. Jag vet folk som konstant avfärdats på grund av sin psykiska hälsa, allt de har sagt har viftats bort med att de inte uppfattar verkligheten ordentligt. Till den grad att de själva börjat tro på det. Jag ville liksom inte vara den människan som bagatelliserade de övergrepp en person blivit utsatt för på grund av att "hon är galen". Dessutom har familjen Pålssons märkliga agerande inte direkt verkat helt oskyldigt.

Vad jag menade var att om det här med R faktiskt stämmer, så borde ju någon veta.

Du har helt rätt i att den enda som förlorar på att hata och störa sig och förakta är vi. Men ibland är det provocerande när man själv aldrig "gjort fel" och ändå sover i en 90-säng med skumgummimadrass. Eftersom man är student utomlands och därmed lever på existensminimum. Nej, det är inte synd om mig som är född i ett land där man faktiskt får studiestöd, jag har bara tur. Och jag skulle aldrig vilja byta med Berny Pålsson. Samtidigt förstår jag inte varför en person som för två år sen var hemlös inte är nöjd med bokhyllan ivar och sängen fjellse.

Tillägg: Dessutom är jag väl lite besviken. Om hon faktiskt hade varit på väg att ordna upp sitt liv hade det varit coolt. Det hade gjort mig glad för hennes skull. Hon verkade ta sig själv och sina problem på allvar för första gången, och inse att det är hennes ansvar att lära sig hantera det och mot bättre vetande började jag hoppas.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-06-01 kl. 16:41.
Citera
2013-06-02, 01:06
Medlem
sinfons avatar
Picknick på psykakuten: http://web.stagram.com/p/468966187870744292_212933354

Ja, varför inte.
Citera
2013-06-02, 01:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Ja, varför inte.

Alltså vad håller de på med? Vem fan sitter och äter sushi på psykakuten? Att personalen ens accepterar det är helt ofattbart när det är en psykiatrisk akutvårdsavdelning. Mår illa av Bernys nya beteende. Hon är värre än någonsin. Och hemma står stackars Theus själv och ser ledsen ut antagligen. Stackars jävla hund. Och var är socialtjänsten i allt detta? Alltså nej detta är bara för mycket. De senaste bilderna på instagram får mig att vilja slå henne i ansiktet.
Citera
2013-06-02, 01:19
Medlem
donaukinds avatar
Citat:

Ja, varför inte.
Fy fan... Låt de som behöver akut psykvård vara där. Inte sushiätande bimboemos.
Citera
2013-06-02, 07:38
Medlem
sinfons avatar
Efter nattens instagram/blogguppdateringar tror jag inte någon skulle påstå att Berny förvaltar den här chansen väl? Det är på väg käpprätt åt helvete. Igen.
Citera
2013-06-02, 08:45
Medlem
Citat:

Ja, varför inte.

det där äcklar mig. frågan är väl också varför hon var på psykakuten? var det för att få piller? det skulle inte förvåna mig det minsta. Jag hoppas att de på psykakuten gav henne en reprimand.
Citera
2013-06-02, 08:56
Avslutad
Citat:

Ja, varför inte.

Man trodde att man hade sett allt som gällde henne...
Citera
2013-06-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Alltså vad håller de på med? Vem fan sitter och äter sushi på psykakuten? Att personalen ens accepterar det är helt ofattbart när det är en psykiatrisk akutvårdsavdelning. Mår illa av Bernys nya beteende. Hon är värre än någonsin. Och hemma står stackars Theus själv och ser ledsen ut antagligen. Stackars jävla hund. Och var är socialtjänsten i allt detta? Alltså nej detta är bara för mycket. De senaste bilderna på instagram får mig att vilja slå henne i ansiktet.
Jag håller med, detta är fan sanslöst!
Citera
2013-06-02, 10:54
Medlem
Japp, nu spottar hon på alla de andra som skulle sett den här lägenheten som sitt livs chans. Någon har skrivit "välkommen tillbaka till missbruket" på hennes blogg. Är väl bara att hålla med.
Citera
2013-06-02, 11:29
Medlem
William Hainess avatar
Efter att ha följt Berny på avstånd i ett antal år så hade man väl hoppats på att den här senaste våltan att hon faktiskt skulle lärt sig något efter år av misär, missbruk, heroin, döda vänner, våldtäkter, omhändertagna djur, vräkningar, skulder, prostitution och hemlöshet.

Istället så ser vi nu att hon har supit ett antal dagar i rad, har en ny "bästis" (som dessutom är i utvikningsbranschen, som knappast är känt för att vara en drogfri miljö), åker in till psykakuten för att hämta "meds" (knaprat upp alla i förtid?) och har på något sätt kommit över orimligt mycket pengar för att köpa möbler för, trots att hon är skyldig människor tiotusentalskronor. Självklart så målas den senaste tidens bravader upp som en rosaglittrande tillvaro, men hur ofta har vi inte sett det i och med hennes blogg?

Frågan är väl hur länge hennes LSS-boende kommer tolerera hennes beteende...
Citera
2013-06-02, 11:37
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Efter att ha följt Berny på avstånd i ett antal år så hade man väl hoppats på att den här senaste våltan att hon faktiskt skulle lärt sig något efter år av misär, missbruk, heroin, döda vänner, våldtäkter, omhändertagna djur, vräkningar, skulder, prostitution och hemlöshet.

Istället så ser vi nu att hon har supit ett antal dagar i rad, har en ny "bästis" (som dessutom är i utvikningsbranschen, som knappast är känt för att vara en drogfri miljö), åker in till psykakuten för att hämta "meds" (knaprat upp alla i förtid?) och har på något sätt kommit över orimligt mycket pengar för att köpa möbler för, trots att hon är skyldig människor tiotusentalskronor. Självklart så målas den senaste tidens bravader upp som en rosaglittrande tillvaro, men hur ofta har vi inte sett det i och med hennes blogg?

Frågan är väl hur länge hennes LSS-boende kommer tolerera hennes beteende...

Hon skriver dessutom ofta att de är uppe sent på natten och "är utmattade men kan inte sova". Nej, det brukar väl vara så när man dragit centralstimulernade droger och gått på nattklubbar med semiprostituerade silikonbrudar.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-06-02 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in