Citat:
Ursprungligen postat av
Hyperexium
MEN jag tippar desto mer på de minst sagt otaliga mediciner hon fått sedan... tja... "urminnes tider".. varav en hel del har viktökning som biverkning.
Vad bra att du säger just det, låt oss diskutera vad det är exakt som bidrar till viktökningen; nämligen ökad aptit, ökat sötsug i kombination med ökat trötthet -> minskad rörlighet. Det är inte så att du går upp i vikt per se av neuroleptika eller gamla generationens SSRI. Det är inte heller så att de på något sätt sabbar din metabolism utan det handlar rätt och slätt om ökad aptit -> du äter mer -> du går upp i vikt. Liksom vad vill du ha sagt med att du en gång 2005 minsann såg henne äta dåligt? Förstår inte riktigt meningen med att blint försöka intala oss att Berny äter dåligt när hon uppenbarligen får i sig mer energi än hon kan göra av med i form av skräpmat och krök. Hon är inte en sämre människa för att hon är lite chunky, jag säger bara att det här ältandet om så kallad brist på mat börjar bli riktigt fånigt nu.
Ps: specificera gärna "absurda mängder alkohol" för en kvinna som henne, eftersom det är något jag har läst henne själv skriva otaliga gånger. Känns inte som det är en genuin observation du gjort och som kommer från dig utan det är hennes ord som talar genom dig då du gärna försvarar och höjer henne.