2014-07-17, 03:22
Medlem
JANNE, däremot, föraktar jag. Behöver inte veta mer om honom för att inse att han är en sjuk och osund människa.
Citera
2014-07-17, 08:40
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Kvittar nog om man kräks VAD man än äter. Och glass är lätt att få ner och bra om man har halsbränna. Cola dock..not so much.

Att säga att glass är bra när man har halsbränna är nååågot generaliserande. Oavsett, skulle Berny äta nåt som innehöll lite näring istället för två jävla sockerbomber, så hade det ju åtminstone inte försämrat situationen. Hon fortsätter klaga på sin stackars sjuka kropp, samtidigt fortsätter hon misshandla den. Som vanligt är det inte Bernys aktioner som leder till nånting, det är nån annans fel att hon mår piss och kräks hela tiden. Den röda tråden hos Berny har alltid varit ovilja att ta ansvar. Att säga att hon tar ansvar är inte samma sak som att hon faktiskt menar det.
Citera
2014-07-17, 09:35
Medlem
Hyperexiums avatar
Jag ska bara säga det att under alla åren som jag umgicks med Berny aktivt IRL så var hennes kost extremt bristfällig. Jag minns en gång när jag lagade mat hemma hos henne (kan ha varit 2005) och hon var inte speciellt sugen på att äta den förutom extremt lite. Jag tog ju knappast illa upp MEN det slog mej sedan att det var något.. skumt.. med det hela. Jag är ju ingen expert på kost och sådant men något var och är allvarligt fel ang hennes relation med mat generellt. Ifall jag får uttrycka en personlig åsikt så är det något "kemiskt" bakom detta. Dvs någon form utav kraftig kemisk obalans i nervsystemet som gör att hon ratar det mesta som BORDE vara nyttigt och stärkande (kanske pga det som borde vara stärkande och nyttigt absolut INTE är det för henne pga detta "kemiska fel").
Senast redigerad av Hyperexium 2014-07-17 kl. 09:40.
Citera
2014-07-17, 11:07
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Jag ska bara säga det att under alla åren som jag umgicks med Berny aktivt IRL så var hennes kost extremt bristfällig. Jag minns en gång när jag lagade mat hemma hos henne (kan ha varit 2005) och hon var inte speciellt sugen på att äta den förutom extremt lite. Jag tog ju knappast illa upp MEN det slog mej sedan att det var något.. skumt.. med det hela. Jag är ju ingen expert på kost och sådant men något var och är allvarligt fel ang hennes relation med mat generellt. Ifall jag får uttrycka en personlig åsikt så är det något "kemiskt" bakom detta. Dvs någon form utav kraftig kemisk obalans i nervsystemet som gör att hon ratar det mesta som BORDE vara nyttigt och stärkande (kanske pga det som borde vara stärkande och nyttigt absolut INTE är det för henne pga detta "kemiska fel").

Trots detta har hon aldrig riktigt varit sådär super smal som man kan bli om man äter riktigt dåligt.

Kan bara spekulera i att alkoholen satte sina spår och att skräpmat förekommit.
Citera
2014-07-17, 11:18
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Trots detta har hon aldrig riktigt varit sådär super smal som man kan bli om man äter riktigt dåligt.

Kan bara spekulera i att alkoholen satte sina spår och att skräpmat förekommit.

Berny har alltid tålt absurda mängder alkohol utan att ha gått upp nämnvärt i vikt (så vitt Jag kan minnas under de perioder då hon drack rejält). Ska dock inte nonchalera bort skräpmat som en faktor vid viktökning periodvis MEN jag tippar desto mer på de minst sagt otaliga mediciner hon fått sedan... tja... "urminnes tider".. varav en hel del har viktökning som biverkning.
Citera
2014-07-17, 11:31
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
MEN jag tippar desto mer på de minst sagt otaliga mediciner hon fått sedan... tja... "urminnes tider".. varav en hel del har viktökning som biverkning.

Vad bra att du säger just det, låt oss diskutera vad det är exakt som bidrar till viktökningen; nämligen ökad aptit, ökat sötsug i kombination med ökat trötthet -> minskad rörlighet. Det är inte så att du går upp i vikt per se av neuroleptika eller gamla generationens SSRI. Det är inte heller så att de på något sätt sabbar din metabolism utan det handlar rätt och slätt om ökad aptit -> du äter mer -> du går upp i vikt. Liksom vad vill du ha sagt med att du en gång 2005 minsann såg henne äta dåligt? Förstår inte riktigt meningen med att blint försöka intala oss att Berny äter dåligt när hon uppenbarligen får i sig mer energi än hon kan göra av med i form av skräpmat och krök. Hon är inte en sämre människa för att hon är lite chunky, jag säger bara att det här ältandet om så kallad brist på mat börjar bli riktigt fånigt nu.

Ps: specificera gärna "absurda mängder alkohol" för en kvinna som henne, eftersom det är något jag har läst henne själv skriva otaliga gånger. Känns inte som det är en genuin observation du gjort och som kommer från dig utan det är hennes ord som talar genom dig då du gärna försvarar och höjer henne.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-07-17 kl. 11:46.
Citera
2014-07-17, 11:43
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Äh, det går nog ingen nöd på henne. Det handlar bara om att hon älskar att skriva "cherry coke" och "ben & jerrys", det är ju den nya "besattheten" som hon säger. Precis som det finns vissa saker hon envisas med att upprepa hela tiden. Att hon har morbid och svart humor. Att hon gillar bodybutters, speciellt cupcake vanilla bubblegum bla bla bla Att hon samlar på ugglor och har faktiskt gjort det sedan hon var typ fem. Att hon kånkade runt på en massa böcker som hemlös, och så vidare. Jag har tänkt på det flera gånger innan, men jag kan liksom inte komma fram till varför hon är så noga med att upplysa om dessa saker i tid och otid. Såvida hon inte blivit dement förstås. Jag tror det handlar om att hon tycker det är charmiga och tilltalande drag och egenskaper, som hon gärna vill tillskriva en personlighet hon låtsas ha. Hon "bygger" liksom en bild av sig själv, lite på sättet som en identitets-krisande pinsam tonåring kan göra.

HAH! Älskar att du är inne på en tankebana jag själv balanserat på som många kanske skulle avfärda som en bagatell. Personligen tycker jag det är rätt roligt. Berny har ända sedan vingklipptperioden haft små, tja, kalla det stilistiska grepp i sitt språk för att göra sig själv mer speziell. Som du själv säger är cherry coke och B&J hennes just-nu-ord. Om jag får göra en väldigt amatörmässig psykologisk analys av det skulle jag säga att det rör sig om någon form av för henne mysig tripp down memory lane helt enkelt eftersom det var något hon sysslade väldigt mycket med när hon var en helt annan Berny än den hon är idag. En period var det bara vaniljvodkaaaaa, gula änkaaaan och guldig ögonskugga. Det var murder me Mickey och älgar i väggen. Det var cherry coke och babydoll-lajf 4-evah osv osv osv. Tror det ger henne en varm, nostalgisk känsla att hålla på sådär och att hon naturligtvis inte förstår hur fånigt det ser ut.
Citera
2014-07-17, 11:51
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Vad bra att du säger just det, låt oss diskutera vad det är exakt som bidrar till viktökningen; nämligen ökad aptit, ökat sötsug i kombination med ökat trötthet -> minskad rörlighet. Det är inte så att du går upp i vikt per se av neuroleptika eller gamla generationens SSRI. Det är inte heller så att de på något sätt sabbar din metabolism utan det handlar rätt och slätt om ökad aptit -> du äter mer -> du går upp i vikt. Liksom vad vill du ha sagt med att du en gång 2005 minsann såg henne äta dåligt? Förstår inte riktigt meningen med att blint försöka intala oss att Berny äter dåligt när hon uppenbarligen får i sig mer energi än hon kan göra av med i form av skräpmat och krök. Hon är inte en sämre människa för att hon är lite chunky, jag säger bara att det här ältandet om så kallad brist på mat börjar bli riktigt fånigt nu.

Kardnialvokal:

Jag förstår faktiskt inte din post och det är verkligen inte en "dold förolämpning" eller något dylik - jag får bara inte det att gå ihop - din post är väldigt rörigt och jag hittar ej den röda tråden i vad du vill ha sagt. Det här är MIN version utav saker som skedde åren runt 2005 (eller rättare sagt från det hon blev ihop med Jonas till slutet av 2007) när jag faktiskt aktivt var på plats s a s i hennes liv och såg vad som pågick.
Citera
2014-07-17, 11:58
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ps: specificera gärna "absurda mängder alkohol" för en kvinna som henne, eftersom det är något jag har läst henne själv skriva otaliga gånger. Känns inte som det är en genuin observation du gjort och som kommer från dig utan det är hennes ord som talar genom dig då du gärna försvarar och höjer henne.

Absolut att jag försvarar Berny NÄR det finns fog för det - när det INTE finns fog för försvara henne så gör jag det INTE (vilket jag hoppas framgått under tidens gång.. om det inte gjort det enligt dej så.. tja.. jag kan inte säga mer om det). Dock är min observation från det förflutna helt objektiv. Hon drack ohälsosamt mycket och försatte sej i väldigt svåra situationer.. det har hon sej själv att skylla enbart och får därmed försvara sej själv precis som många andra gånger. Jag ställer upp för mina vänner i detta livet TILL en gräns.. sen tar det slut tills dessa tar itu med sina problem på allvar.
Citera
2014-07-17, 12:03
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Kardnialvokal:

Jag förstår faktiskt inte din post och det är verkligen inte en "dold förolämpning" eller något dylik - jag får bara inte det att gå ihop - din post är väldigt rörigt och jag hittar ej den röda tråden i vad du vill ha sagt. Det här är MIN version utav saker som skedde åren runt 2005 (eller rättare sagt från det hon blev ihop med Jonas till slutet av 2007) när jag faktiskt aktivt var på plats s a s i hennes liv och såg vad som pågick.

Haha "rörig", snygg härskarteknik. Du har väldigt svårt att acceptera mothugg va? Särskilt från kvinnor? Du och Janne har nog en hel del gemensamt, ni borde ta en öl en dag. Men okej, låt mig förenkla mitt å så röriga inlägg åt dig:

Berny äter mer än hon vill ge sken av och ditt försök att skylla på medicinering som en faktor till varför hon inte är pinnsmal bevisar bara min poäng d.v.s. att hon äter fast hon påstår att hon inte gör det. Hänger du med nu? Bra!
Citera
2014-07-17, 12:21
Medlem
Antitrinitarians avatar
Bara för att klargöra; när jag tog upp glass och cola menade jag inte som en kritik mot hur hon såg ut. Jag bryr mig inte ett piss ifall hon är liten, stor, tjock eller smal, det är hennes ensak. Det enda jag menade var att det kanske inte är så hälsosamt att fortsätta trycka i sig sånt när hon mår så fysiskt dåligt hela tiden
Citera
2014-07-17, 12:28
Medlem
Nu anmäler hon hyresvärden Madde för förtal! Och bestrider dessutom skulden... Hur tänkte hon där? På vilka grunder då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in