2014-07-07, 16:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Hur kan ni ens jänföra Berny med Rainman? Som att hon är någon slags idiotsavant som besitter extraordinära förmågor som påverkar hennes kognitiva funktioner och därför allt i hennes liv blir keso. Brb, skrattanfall.
Okej, kan vi inte bara enas om det uppenbara? Att girlfriend är lat och selektivt funktionsnedsatt? Och hon har inte asperger eller autism, vi konstaterade detta för typ två år sedan, hur mycket mer kan det finnas att säga om saken?
Citera
2014-07-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag skulle bara uppskatta om du svarade på frågan jag ställde i min tidigare text ang bernys pengar.
Visst, vännen, glömde av bara.

Förskott på kommande bok med tanke på att hennes andra två sålde bra? *Schrugs*

Ps: Tycker fortfarande att Klossmongos uttryck är bäst!
Citera
2014-07-07, 19:07
Medlem
Denosynliges avatar
Jahapp, numera bloggar börnan på finest.

adressen lyder: http://finest.se/bernyblue
Citera
2014-07-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Visst, vännen, glömde av bara.

Förskott på kommande bok med tanke på att hennes andra två sålde bra? *Schrugs*

Ps: Tycker fortfarande att Klossmongos uttryck är bäst!

Senast hon fick "förskott" på en bok var när hon ljög om det för att kunna bo på ett hotell i Göteborg ihop med Nicklas. Det känns rätt så omöjligt att någon skulle våga ge henne ett öre innan boken är klar. Om hon ens skriver på den. Ledsen att spräcka bubblan.
Citera
2014-07-07, 19:18
Medlem
Kardnialvokals avatar
Okej, hon ska tatuera in mer text på kroppen. Elisa har gjort precis samma grej för övrigt, dvs tatuerat in en massa meningslösa citat snarare än vackra motiv. En annan rolig grej är att hon ska fotas av Jens C Hilner. Har träffat på honom flertalet gånger och kan säga att han är den största tönten jag mött. Han är besatt av att promota sig själv och det tog ca 3 sekunder att klura ut vem som startat tråden "Jens C Hilner - Sveriges nya Bingo Rimér?" här på fb. Extremt rädd och osäker kille med ålderskris. Kommer troligtvis bli lika bra och smakfulla bilder som B tagit hittills med retuscherad rövskåra och olika "sexiga tillbehör" som rep och piskor. Frågan är bara hur länge det kommer dröja innan hon börjar basha honom och förklara att hans trashiga sexbilder egentligen var 1. utnyttjande och 2. Bernys självdestruktiva ådra som poppade fram igen.
Citera
2014-07-07, 20:41
Medlem
Denosynliges avatar
Intressant att hon skriver att hon bor i egen hyresrätt när vi alla vet att hon bor på LSS boende.
Och som vanligt så har hon inga planer på att ta sitt ansvar och betala av skulderna. Eftersom att hon inte betalade någon hyra efter sitt andra boksläpp så tror jag knappast att några av de pengar hon kanske tjänar på nya boken kommer att gå till att betala av några skulder. Hon skiter fullständigt i det med andra ord.
Citera
2014-07-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Intressant att hon skriver att hon bor i egen hyresrätt när vi alla vet att hon bor på LSS boende.
Och som vanligt så har hon inga planer på att ta sitt ansvar och betala av skulderna. Eftersom att hon inte betalade någon hyra efter sitt andra boksläpp så tror jag knappast att några av de pengar hon kanske tjänar på nya boken kommer att gå till att betala av några skulder. Hon skiter fullständigt i det med andra ord.

jag blev lite full i skratt över hur ofta hon poängterar att hon är författare hela tiden i dem senaste inläggen :P ibland är hon Fröken Diagnos, andra gånger är hon en hyllad författare... jag förstår mig inte riktigt på henne (men gör någon det?)
Citera
2014-07-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia
jag blev lite full i skratt över hur ofta hon poängterar att hon är författare hela tiden i dem senaste inläggen :P ibland är hon Fröken Diagnos, andra gånger är hon en hyllad författare... jag förstår mig inte riktigt på henne (men gör någon det?)

Hon kommer att leva på två förljugna böcker resten av sitt liv. Jag tror inte att det kommer en tredje bok nånsin. Hon får det att låta som om boken hon "skriver på" är världens åttonde underverk. Berny skulle också få svårt att locka en mer vuxen publik, de som inte skär sig och vältrar sig i misär, hon är ändå 30 år och det är inte vackert att vara psykfall längre.
Citera
2014-07-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Senast hon fick "förskott" på en bok var när hon ljög om det för att kunna bo på ett hotell i Göteborg ihop med Nicklas. Det känns rätt så omöjligt att någon skulle våga ge henne ett öre innan boken är klar. Om hon ens skriver på den. Ledsen att spräcka bubblan.
Bubblan? Vilken bubbla? jag -till skillnad från er/dig- bryr mig inte var hon får pengar ifrån, jag tycker bara det är intressant att läsa bloggen. Tycker inte heller att vi har med att göra var de kommer ifrån utan att det är privat och även att hon ger oss läsare mycket mer än vi egentligen har rätt till, hon skriver väldigt personligt. Det ska vi egentligen vara glada för för vi har ingen som helst rätt till den infon imho. Så om hon "horat" sig till pengarna eller om hon fått förskott på boken eller om självaste Janne betalt henne spelar i min bok ingen som helst roll.
Citera
2014-07-08, 14:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag somnade till sist inatt men försov mig och var sjuk imorse så missade tiden för tatuering hos Thomas på Malört.

Hoppas innerligt hon lagt en deposition (standard hos de flesta tatuerare) som han nu behåller och inte kommer återbetala. Handikappsnivån: skyhög. Om hon nu ens bokat en tid där eller om hon bara fick för sig att skriva det....
Citera
2014-07-08, 17:28
Medlem
Milixs avatar
Det finns en bok som Berny och alla hennes anhängare och ivriga försvarare skulle må gott (eller tvärtom) av att läsa.
Ann Heberlein - Det var inte mitt fel!
Om att ta ansvar och sluta skylla sina felsteg och misstag på omständigheter och andra.
Citera
2014-07-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veylia

Glöm inte bort hennes viktiga forskning! Docent och hi och hå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in