Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Korrekt, gamla bilder. Hon har lagt upp någon nytagen dock:
http://bernyblue.blogspot.com/2011/11/framsteg.html
OMG!
Jag minns tiden då folk tvekade på om hon var så sjuk som hon anspelade på.
Då unga tjejer som mådde dåligt men kanske inte var så sjuka som Berny ville va som henne. När delar av de som va unga då såg Berny Pålsson som en snygg tjej.
Idag är det nog ingen som inte kan säga att hon är rejält psykiskt sjuk. Visst påverkar heroin och amfetamin utseendet men hon har fått precis det där psykiskt sjuka utseendet som schizofrena får när de åldras och jag ser ärligt talat bara den påverkan på hennes utseende, hon ser inte ut som en tjackpundare eller heroinbrud utan 100% schizofrenbrud.
Hon är ingen ungdom kvar i sitt utseende utan de är såhär hon kommer se ut som vuxen, och hur hon ser ut om 2-4 år vågar jag inte ens tänka på...
Jag önskar verkligen att de unga tjejer med "vanlig" ångest, som skurit sig i sina armar efter att ha läst "Vingklippt Ängel" och Bernys berättelser om hur det kan vara vackert att cutta sönder sina armar när har ångest, hur alla de tjejer som velat vara som henne ser hur hon ser ut idag.
Det finns ingenting vackert i det hon är. Och jag hatar verkligen att hon lyckades bli förespråkare åt hur det är för unga tjejer att må dåligt och hantera ångest.
Vågar inte ens tänka på hur mycket blod som runnit på unga tjejers armar pga. henne.
Enda fördelen är att hon knappast kan påverka de unga tjejer där ute idag. Även om de läser Vingklippt Ängel så kan de snabbt se resultatet när de ser en bild på hur hon ser ut idag, några år efter boken.
Jag tror den här tråden gör en del nytta faktiskt, många unga tjejer har fått ett nästan sjukligt intresse för Berny Pålsson och hittar de den här tråden som borde vara den största skvallertråden som finns om henne så kanske de fattar, eller är iaf inte så romantiskt vackert att ha ångest som det var när hon släppte sin första bok.