Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Jag kommer ihåg när Vingklippt ängel kom ut och jag blev helt uppslukad av den boken och började följa Berny på bilddagboken, helgon och hennes blogg, och jag köpte Känn pulsen slå när den kom ut och fick den signerad av henne. Och nu har jag läst massa skvaller om henne i denna tråd och sett hennes facebook... och jag är nästan chockad. Jag tycker så otroligt synd om henne och jag ser ingen anledning att tracka ner på henne. Hon ÄR psykiskt störd och en tragisk människa, och tyvärr så finns det många sådana här i livet, och hon valde att komma ut med det.
Jag vet inte riktigt vad jag vill får fram med det här inlägget, blev bara uppmärksammad helt plötsligt och det gör så ont i hjärtat att se bilder på henne nu när hon är hemlös nere i Malmö

stackarn... tycker så fruktansvärt synd om henne... Så hemskt att det finns människor som hon som mår så dåligt. Förstår inte riktigt varför hennes familj inte kan ta hand om henne... låta henne bo hos dom nu när hon är hemlös?
så du tycker synd om Berny.
jaha.
Berny Pålsson är en uppmärksamhetsknarkare som lever på att folk tycker synd om henne, att folk har synpunkter på henne, att folk ger henne uppmärksamhet.
hon kommer naturligtvis att fortsätta hitta på diagnoser som hon är "drabbad" av för att få ännu mer sympati eller åtminstone lite uppmärksamhet.
hon kommer naturligtvis att göra dumheter, skriva konstigheter, göra utspel och så vidare. bara för att få den där bekräftelsen som reaktioner från omgivningen betyder. för syns man så betyder det att man finns.
problemet är att en person som Berny Pålsson aldrig kommer att ta tag i sina personliga problem och växa upp förrän omgivningen slutar att ge henne belöning för sina utspel.
du och alla andra, jag själv i viss mån med det här inlägget, förstör bara för en tragisk losermänniska som Berny Pålsson som skulle må bäst av lite anonymitet. ett simpelt liv helt enkelt.
det finns de som skrivit i den här tråden att Berny Pålsson slänger bort otroligt mycket potential. det tycker inte jag. inte mer än någon annan i allafall. hon är en vanlig svennebanan som är narkotikamissbrukare. häftigare än så är det liksom inte.