2011-10-14, 16:29
Medlem
Jag kan identifiera mig med Berny jag har själv flera diagnoser och har också missbrukat i perioder Synd på någon som verkar vara en fin människa
Citera
2011-10-14, 17:00
Medlem
Kloroformtrasans avatar
Asperger adhd?
Glöm det. En solklar borderline.
Hade hon inte behandlats för det från början?
Varenda kriterie uppfylls för fasiken. Bara för att hon är egensinnig och INTE tar emot, eller tar vara på den hjälp hon får, betyder inte det att man 'uppfattat' henne fel och att hon egentligen är preciiiis tvärtom (för det är väl ändå borderlines motpol; asperger).

Och adhdmedicin, tror jag ingen skulle få för sig att skriva ut till henne
Citera
2011-10-14, 17:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasr
Jag kan identifiera mig med Berny jag har själv flera diagnoser och har också missbrukat i perioder Synd på någon som verkar vara en fin människa

Berätta gärna mer, de som är mest kritiska mot henne säger ju att det är de som kan identifiera sig med henne som gör henne "farlig", främst borderlinetjejer då kan jag tänka mig.
Blir därför nyfiken på hur det påverkat att identifierat dig med henne, och även för all del varför du anser att hon är en "fin människa"

(EDIT: vad är hennes blogg, jag hittar bara sidor på gamla bilder)
Senast redigerad av Arbetarbroder 2011-10-14 kl. 17:46.
Citera
2011-10-14, 17:54
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Berätta gärna mer, de som är mest kritiska mot henne säger ju att det är de som kan identifiera sig med henne som gör henne "farlig", främst borderlinetjejer då kan jag tänka mig.
Blir därför nyfiken på hur det påverkat att identifierat dig med henne, och även för all del varför du anser att hon är en "fin människa"

(EDIT: vad är hennes blogg, jag hittar bara sidor på gamla bilder)

Så vitt jag vet har hon ingen blogg längre. Under åren har hon ju startat flera stycken, men det har typ bara producerats 4-5 inlägg, sen dött ut.
Citera
2011-10-14, 18:27
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Så vitt jag vet har hon ingen blogg längre. Under åren har hon ju startat flera stycken, men det har typ bara producerats 4-5 inlägg, sen dött ut.

fler än blogspot och blogg.se bloggarna? :s
Citera
2011-10-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det är verkligen fruktansvärt tragiskt att se hur det har gått. Börjar också tycka synd om henne. Uppmärksamhetsdjävulen i henne väljer att publicera sina inlägg så fort nåt dramatiskt har hänt, det gör att jag fortfarande irriterar mig.

Håller väl delvis med. Samtidigt så kanske detta är en vändpunkt. Hon tycks ha lagt till både sin bror och far på facebook efter sin killes död. Känns som hon sträcker ut en hand nu och är villig att bli hjälpt.
Citera
2011-10-14, 22:08
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
Håller väl delvis med. Samtidigt så kanske detta är en vändpunkt. Hon tycks ha lagt till både sin bror och far på facebook efter sin killes död. Känns som hon sträcker ut en hand nu och är villig att bli hjälpt.

Jag hoppas det, för hennes egen skull, annars blir hon nog inte långvarig känns det som. Hon har ju blivit erbjuden hjälp massor med gånger, men ändå lyckats röra till det igen, hoppas att hon är seriös nu en gång för alla.
Citera
2011-10-14, 22:12
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
fler än blogspot och blogg.se bloggarna? :s

Hm, nu blev jag osäker. Jag minns inte exakt, men jag vet att jag sett väldigt många bloggar.
Citera
2011-10-15, 01:06
Medlem
Vaennis avatar
Jag kommer ihåg när Vingklippt ängel kom ut och jag blev helt uppslukad av den boken och började följa Berny på bilddagboken, helgon och hennes blogg, och jag köpte Känn pulsen slå när den kom ut och fick den signerad av henne. Och nu har jag läst massa skvaller om henne i denna tråd och sett hennes facebook... och jag är nästan chockad. Jag tycker så otroligt synd om henne och jag ser ingen anledning att tracka ner på henne. Hon ÄR psykiskt störd och en tragisk människa, och tyvärr så finns det många sådana här i livet, och hon valde att komma ut med det.

Jag vet inte riktigt vad jag vill får fram med det här inlägget, blev bara uppmärksammad helt plötsligt och det gör så ont i hjärtat att se bilder på henne nu när hon är hemlös nere i Malmö stackarn... tycker så fruktansvärt synd om henne... Så hemskt att det finns människor som hon som mår så dåligt. Förstår inte riktigt varför hennes familj inte kan ta hand om henne... låta henne bo hos dom nu när hon är hemlös?
Citera
2011-10-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Jag kommer ihåg när Vingklippt ängel kom ut och jag blev helt uppslukad av den boken och började följa Berny på bilddagboken, helgon och hennes blogg, och jag köpte Känn pulsen slå när den kom ut och fick den signerad av henne. Och nu har jag läst massa skvaller om henne i denna tråd och sett hennes facebook... och jag är nästan chockad. Jag tycker så otroligt synd om henne och jag ser ingen anledning att tracka ner på henne. Hon ÄR psykiskt störd och en tragisk människa, och tyvärr så finns det många sådana här i livet, och hon valde att komma ut med det.

Jag vet inte riktigt vad jag vill får fram med det här inlägget, blev bara uppmärksammad helt plötsligt och det gör så ont i hjärtat att se bilder på henne nu när hon är hemlös nere i Malmö stackarn... tycker så fruktansvärt synd om henne... Så hemskt att det finns människor som hon som mår så dåligt. Förstår inte riktigt varför hennes familj inte kan ta hand om henne... låta henne bo hos dom nu när hon är hemlös?

så du tycker synd om Berny.

jaha.

Berny Pålsson är en uppmärksamhetsknarkare som lever på att folk tycker synd om henne, att folk har synpunkter på henne, att folk ger henne uppmärksamhet.

hon kommer naturligtvis att fortsätta hitta på diagnoser som hon är "drabbad" av för att få ännu mer sympati eller åtminstone lite uppmärksamhet.

hon kommer naturligtvis att göra dumheter, skriva konstigheter, göra utspel och så vidare. bara för att få den där bekräftelsen som reaktioner från omgivningen betyder. för syns man så betyder det att man finns.

problemet är att en person som Berny Pålsson aldrig kommer att ta tag i sina personliga problem och växa upp förrän omgivningen slutar att ge henne belöning för sina utspel.

du och alla andra, jag själv i viss mån med det här inlägget, förstör bara för en tragisk losermänniska som Berny Pålsson som skulle må bäst av lite anonymitet. ett simpelt liv helt enkelt.

det finns de som skrivit i den här tråden att Berny Pålsson slänger bort otroligt mycket potential. det tycker inte jag. inte mer än någon annan i allafall. hon är en vanlig svennebanan som är narkotikamissbrukare. häftigare än så är det liksom inte.
Citera
2011-10-15, 08:51
Medlem
Fiaskruttans avatar
Berny är nog inte mottaglig och för sjuk för någon hjälp nu....det är nog för sent?
Jag har en bekants bekants son som kände henne som fjortonåring och då var hon en helt vanlig tjej men lite blyg.
Det är så sorligt att läsa allt som står här och se hennes förfall.
Jag tror att psykvården i början förstörde henne??
Och jag tror att det enda sättet att rädda henne är att tvångsinta henne för avgiftning på lång tid.
Har hon varit tvångsintagen nårgon gång?
Citera
2011-10-15, 12:00
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
så du tycker synd om Berny.

jaha.

Berny Pålsson är en uppmärksamhetsknarkare som lever på att folk tycker synd om henne, att folk har synpunkter på henne, att folk ger henne uppmärksamhet.

hon kommer naturligtvis att fortsätta hitta på diagnoser som hon är "drabbad" av för att få ännu mer sympati eller åtminstone lite uppmärksamhet.

hon kommer naturligtvis att göra dumheter, skriva konstigheter, göra utspel och så vidare. bara för att få den där bekräftelsen som reaktioner från omgivningen betyder. för syns man så betyder det att man finns.

problemet är att en person som Berny Pålsson aldrig kommer att ta tag i sina personliga problem och växa upp förrän omgivningen slutar att ge henne belöning för sina utspel.

du och alla andra, jag själv i viss mån med det här inlägget, förstör bara för en tragisk losermänniska som Berny Pålsson som skulle må bäst av lite anonymitet. ett simpelt liv helt enkelt.

det finns de som skrivit i den här tråden att Berny Pålsson slänger bort otroligt mycket potential. det tycker inte jag. inte mer än någon annan i allafall. hon är en vanlig svennebanan som är narkotikamissbrukare. häftigare än så är det liksom inte.

Så vadå, du tycker inte hon lever rätt anonymt nu eller? Hennes blogg är borta, hon har inte lagt upp nåt på bdb sen typ 09/10 eller nåt sånt och hon är hemlös nu. Folk trodde ju för fasen att hon var död, bara för att hon verkade ha försvunnit från jordens yta helt plötsligt!

Visst jag känner inte henne personligen för att kunna ta ställning till om hon bara ljuger och hittar på diagnoser. Hur vet du att hon hittar på sina diagnoser? Känner du henne personligen tillräckligt bra eller?

Och apropå anonymitet... Har man skrivit två fruktansvärt gripande böcker som släppts i samhället så är det nog svårt att leva anonymt. Har du sett dokumentären på youtube? När hon läser mejl från tjejer som säger att dom vill vara som hon och att dom ska ta livet av sig om hon inte hör av sig? Tror inte det är så lätt att skita i allting i hennes situation... Jag kan tänka mig att folk känner igen henne i Malmö också, men jag vet inte, hon kanske valde just Malmö framför Sthlm för att försöka vara mer "anonym"? I have no idea.

Man undrar ju litegrann om folk här har läst hennes böcker...för jag tror inte ett dugg på att hon är en "tragisk losermänniska" så som du uttrycker det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in