2008-10-13, 18:23
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du verkar ha bra koll själv så jag ser hellre ett utlåtande från dig eller Tuesday t.ex?

Jag har för lite erfarenhet från hur rätten resonerar i fall av typen "misshandel i hemmet" så det blir bara spekulationer, men det känns ju som om åklagarens version håller; de oberoende vittnena är trovärdiga, medan tjejen uppenbarligen har fantiserat ihop en historia alldeles på egen hand. Och inte ens en speciellt bra sådan. Och vissa av advokatens resonemang i slutpläderingen är ju rätt pinsamma. Lutar nog mot en fällande dom.

Fast vare sig han fälls eller inte så är väl frågan om hur länge det dröjer innan han sätter sig i samma situation igen. Tycker mest synd om tjejen, men inte för att hon fick en smäll i huvudet den där kvällen, utan för att hon är i så dåligt skick. Och det vete fan om jag inte håller honom ansvarig för det också.
Citera
2008-10-13, 18:37
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Tycker mest synd om tjejen, men inte för att hon fick en smäll i huvudet den där kvällen, utan för att hon är i så dåligt skick. Och det vete fan om jag inte håller honom ansvarig för det också.

Instämmer helt, panikångest eller hur nu än en läkare skulle definiera det, uppstår knappast utan triggermekanismer. Hon verkar väldigt rar och omtyckt i byn hon kom från. Luktar stor tragik här.
Citera
2008-10-13, 18:41
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmcl
http://mesh.kib.ki.se/swemesh/brs.cfm?Term=Panic+Disorder

mm. Och då känner man för att bråka med sin snubbe och hålla på?
Citera
2008-10-13, 18:49
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Instämmer helt, panikångest eller hur nu än en läkare skulle definiera det, uppstår knappast utan triggermekanismer. Hon verkar väldigt rar och omtyckt i byn hon kom från. Luktar stor tragik här.

Jag har fått "diagnosen" panikångest av inte bara en utan flera läkare/psykologer.
Min panikångest stämmer bra med beskrivningen på wikipedia, även om den skiljer sig på vissa punkter såklart.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest

Vi har även haft ett gäng andra människor i tråden som pratat om sin egen panikångest, och ingen av oss har lyckats komma överens om vems panikångest som är "rätt", och det säger åtminstone mig att symptom och hur pankångesten ter sig är individuellt. Jag har försökt säga det tidigare i tråden också.

En annan sak vi panikångestmänniskor varit oense om är hur det ter sig om man dricker alkohol. Vissa säger att det lindras, jag har aldrig märkt någon skillnad.

Vi har ingen rätt att döma henne utifrån att vi tror hur panikångest är. Hon kan mycket väl haft en attack just då. Men vad spelar det för roll? Panikångest eller inte, ingen förtjänar att bli misshandlad. Och det iallafall i min värld rätt uppenbart att det var det hon blev.
Citera
2008-10-13, 18:50
Medlem
vinbras avatar
Känsligt läge?

Låt säga att ha frias - får han då fortsätta med P3 Rytm? (Mycket möjligt att han inte skulle vilja det själv, men låt säga att han vill).
Citera
2008-10-13, 18:52
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Låt säga att ha frias - får han då fortsätta med P3 Rytm? (Mycket möjligt att han inte skulle vilja det själv, men låt säga att han vill).

Han är ju snubbe så. Skandaler som dessa brukar kända män ofta lyckas skaka av sig rätt snabbt. Men om han blir så jävla folkkär igen tvivlar jag på.
Citera
2008-10-13, 18:55
Medlem
psykad_man
Citera
2008-10-13, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
mm. Och då känner man för att bråka med sin snubbe och hålla på?
Nej, men man känner för att skrika. Det är det som är den springande punkten! Någon har planerat ett försvar för Tingsrätten här, en förklaring till skriken som vittnena hörde. Jag sätter en hel del på att advokaten har varit i kontakt med Andrea och instruerat henne vad hon kan säga till sin "käre" makes försvar.
Citera
2008-10-13, 19:00
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Jag har fått "diagnosen" panikångest av inte bara en utan flera läkare/psykologer.
Min panikångest stämmer bra med beskrivningen på wikipedia, även om den skiljer sig på vissa punkter såklart.

Vi har även haft ett gäng andra människor i tråden som pratat om sin egen panikångest, och ingen av oss har lyckats komma överens om vems panikångest som är "rätt", och det säger åtminstone mig att symptom och hur pankångesten ter sig är individuellt. Jag har försökt säga det tidigare i tråden också.

En annan sak vi panikångestmänniskor varit oense om är hur det ter sig om man dricker alkohol. Vissa säger att det lindras, jag har aldrig märkt någon skillnad.

Vi har ingen rätt att döma henne utifrån att vi tror hur panikångest är. Hon kan mycket väl haft en attack just då. Men vad spelar det för roll? Panikångest eller inte, ingen förtjänar att bli misshandlad. Och det iallafall i min värld rätt uppenbart att det var det hon blev.

Individuellt naturligtvis, precis som du säger.

Vad jag menade var att oavsett diagnos så uppkommer psykiska åkommor sällan alldeles av sig själv, ur tomma intet, utan oftast är det förknippat med en (eller fler) stark/starka händelser. Och känslan är att hennes man inte är så oskyldigt när det handlar om det heller. Att slå/misshandla någon, framför allt med panikångest är inte bara kriminellt, ärren hon fått kanske aldrig läker.
Citera
2008-10-13, 19:02
Medlem
säkerts avatar
tragiskt att andrea inte har fler vettiga människor runt sig som kan förklara innebörden i hennes vittnesmål.
hon verkar ju vara beredd att totalt krossa sitt eget rykte för att rädda papa..
Citera
2008-10-13, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Svenska Wikipedia? Snälla! Det är ju rena dravlet som står där! Helt ovetenskapligt skrivet av någon tomte. Karolinska Institutets beskrivning i den tidigare länken är att föredraga, trots att den är på engelska!
Citera
2008-10-13, 19:04
Bannlyst
den här grejjen är precis vad Papa Dee behöver för att få fart på karriääären.
Lite våld och hemskheter är bara mumma i musicbranchen. Nu kan han börja skriva gangstarap och börja knarka därinne i finkan. kan träna upp sin beniga kropp och bli ett riktigt muskelpaket. köpa guldkedjor och tatueringar - det är fiiina grejjer om man vill ha respekten du vet vad fan.
ibland får man lov att offra nån flickvän för att få igång saker och ting...
tough shit!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in