Citat:
Ursprungligen postat av monti garbi
Instämmer helt, panikångest eller hur nu än en läkare skulle definiera det, uppstår knappast utan triggermekanismer. Hon verkar väldigt rar och omtyckt i byn hon kom från. Luktar stor tragik här.
Jag har fått "diagnosen" panikångest av inte bara en utan flera läkare/psykologer.
Min panikångest stämmer bra med beskrivningen på wikipedia, även om den skiljer sig på vissa punkter såklart.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest
Vi har även haft ett gäng andra människor i tråden som pratat om sin egen panikångest, och ingen av oss har lyckats komma överens om vems panikångest som är "rätt", och det säger åtminstone mig att symptom och hur pankångesten ter sig är individuellt. Jag har försökt säga det tidigare i tråden också.
En annan sak vi panikångestmänniskor varit oense om är hur det ter sig om man dricker alkohol. Vissa säger att det lindras, jag har aldrig märkt någon skillnad.
Vi har ingen rätt att döma henne utifrån att vi tror hur panikångest är. Hon kan mycket väl haft en attack just då. Men vad spelar det för roll? Panikångest eller inte, ingen förtjänar att bli misshandlad. Och det iallafall i min värld rätt uppenbart att det var det hon blev.