2008-10-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babakus
Ord för ord? Jag har aldrig hört om något sådant. Någon annan som kan bekräfta?
Senast igår refererade Aftonbladet åtminstone en del av pappans vittnesmål, ord för ord.
Citera
2008-10-14, 16:47
Medlem
Pow pows avatar
Papa bild

Jag letar efter den underbara bilden på Papa med ett stort grönt blockljus som någon la ut tidigare i den här tråden. Kan någon hjälpa till med att länka eller lägga ut den på nytt?
Citera
2008-10-14, 16:53
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pow pow
Jag letar efter den underbara bilden på Papa med ett stort grönt blockljus som någon la ut tidigare i den här tråden. Kan någon hjälpa till med att länka eller lägga ut den på nytt?
Mr Coffee postade den här länken:
http://img142.imageshack.us/my.php?image=papablockljusii5.jpg
Citera
2008-10-14, 17:46
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Jag håller med dig fullständigt. Jag personligen har aldrig "känt för att skrika" under en attack, utan istället varit rädd att någon ska se mig.
Men som jag försökt förklara så vet jag inte hur det är för andra.

Men vi vet ju inte om Andrea har fått en diagnos eller inte, vi har bara hennes uttalande om att hon lider av panikångest.

Ja hon tänker kanske på orden ångest och panik - sätter ihop dem och så blir det panikångest. Fast panikångest är ju något annat - en panisk känsla för en ångest som skulle kunna bli så stark att man flippar ur totalt. Det är bara det att den aldrig blir det för de människor som får "riktig" panikångest är liksom inte personlighetsstörda på det sättet.

Den typ av panikångest som du har är den som är den rätta det är jag helt säker på. Sen kan det såklart yttra sig lite olika aldrig på det sättet som AW beskriver.

Tänk om man skulle ställa diagnos på sig själv sådär. "- Jag lider av psykos" " - Oj, hör du röster? Ser saker? Tror att alla människor vill dig illa?" " - Nä men jag känner mig väldigt stressad och yr jämt... det kallar jag psykos"
Citera
2008-10-14, 17:55
Medlem
Soppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Ja hon tänker kanske på orden ångest och panik - sätter ihop dem och så blir det panikångest. Fast panikångest är ju något annat - en panisk känsla för en ångest som skulle kunna bli så stark att man flippar ur totalt. Det är bara det att den aldrig blir det för de människor som får "riktig" panikångest är liksom inte personlighetsstörda på det sättet.

Den typ av panikångest som du har är den som är den rätta det är jag helt säker på. Sen kan det såklart yttra sig lite olika aldrig på det sättet som AW beskriver.

Tänk om man skulle ställa diagnos på sig själv sådär. "- Jag lider av psykos" " - Oj, hör du röster? Ser saker? Tror att alla människor vill dig illa?" " - Nä men jag känner mig väldigt stressad och yr jämt... det kallar jag psykos"

Är du psykolog?
Citera
2008-10-14, 17:57
Medlem
[quote=cordelia]Tänk om man skulle ställa diagnos på sig själv sådär.QUOTE]

Men det är ju precis vad många gör..

"Jag var djuuuupt deprimerad förra veckan. Sedan tog jag mig i kragen och nu mår jag prima igen"

Eller alla dessa "allergier" som folk hittar på för att de inte gillar någon maträtt..
Citera
2008-10-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Senast igår refererade Aftonbladet åtminstone en del av pappans vittnesmål, ord för ord.

Ord för ord är väl lite att ta i..

Det sitter en reporter i domsalen och antecknar så gott han kan. Ord för ord blir det inte. Utan snarare är det med reporterns ord som man beskriver vittnesmålet. Skulle det bli oklarheter kan man alltid lyssna på bandet. Dvs. om någon skulle påstå att "det har jag aldrig sagt" ..
Citera
2008-10-14, 18:06
Medlem
cordelias avatar
[quote=sno]
Citat:
Tänk om man skulle ställa diagnos på sig själv sådär.QUOTE]

Men det är ju precis vad många gör..

"Jag var djuuuupt deprimerad förra veckan. Sedan tog jag mig i kragen och nu mår jag prima igen"

Eller alla dessa "allergier" som folk hittar på för att de inte gillar någon maträtt..

Jag vet!
Citera
Medlem
Citat:
Oj, hör du röster? Ser saker? Tror att alla människor vill dig illa?" " - Nä men jag känner mig väldigt stressad och yr jämt... det kallar jag psykos"

Även intressant ur den synvinkeln att psykotiska patienter har ju själva ingen sjukdomsinsikt..
Citera
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Är du psykolog?

japp! men psykologer ställer (inte heller) diagnos.
Citera
2008-10-14, 18:34
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Även intressant ur den synvinkeln att psykotiska patienter har ju själva ingen sjukdomsinsikt..

precis, det där var riktigt kul - lika otroligt som att någon skulle ställa diagnosen narcissistisk personlighetsstörning på sig själv :-P
Citera
2008-10-14, 19:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99

Det vore isåfall första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in