2010-02-09, 20:16
Medlem
majkuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har lirat en del trial med en polare nu. Order på Karak norn och destr på Azgal.

Kan bli så att vi köper en månad för att lira vidare och känna på mer, hoppas vi syns ingame

Så.. vad heter Farbror och hans vän då?

Efter 2.5 timme igår var installationen klar.. men då var gubben majkuz för trött.
Så nu ska det in o skapas en göbbe, sen bli´re pvp.

Edit. Nickar "Rävsax" dest på Azgal
Senast redigerad av majkuz 2010-02-09 kl. 20:30.
Citera
2010-02-13, 15:38
Medlem
Sephirots avatar
Bara jag som inte kommer in på Karak-Azgal?
Citera
2010-02-13, 16:19
Medlem
chainhearts avatar
Hur går det för Warhammer nu för tiden? Hur stor är spelarbasen och skiljer sig spelet mycket ifrån hur det var vid release? Någon kanske kan ge en sammanfattning över vad som skett. Var längesedan man hörde något angående Warhammer. Planerar inte att börja spela, men vore intressant att höra lite.
Citera
2010-02-14, 00:15
Medlem
Yukus avatar
Tänkte jag skulle testa WAR igen och få min shaman till 40 (Fattar fortfarande inte varför jag inte spelade den klassen från början ) Verkar som SC pops på Norn är rätt segt, iallafall T3. (Fortfarande lvl 28) Samma sak i T4?
Citera
2010-02-14, 00:58
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Tänkte jag skulle testa WAR igen och få min shaman till 40 (Fattar fortfarande inte varför jag inte spelade den klassen från början ) Verkar som SC pops på Norn är rätt segt, iallafall T3. (Fortfarande lvl 28) Samma sak i T4?

För att gobbas äger antagligen!
Citera
2010-02-16, 18:21
Medlem
ljung_s avatar
Tog upp spelandet för ett tag sen igen och rätt mycket hade förendrats sen jag var med från preorder så valde att starta en ny char.

Har ni några bra tips på addons(curse) som kan hjälpa spelar givetvis sorceress.
Citera
2010-02-20, 10:57
Bannlyst
Tycker vi får fixa liv i tråden igen! Det har ju blivit en hel del bättre nu Warhammer, finns där några spelare kvar härifrån? Tycker alla ska ge det en chans till
Citera
2010-02-20, 12:17
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkuz
Så.. vad heter Farbror och hans vän då?

Efter 2.5 timme igår var installationen klar.. men då var gubben majkuz för trött.
Så nu ska det in o skapas en göbbe, sen bli´re pvp.

Edit. Nickar "Rävsax" dest på Azgal

Ganska segt svar, men men.

Vi har lirat upp säkert 5 olika chars till lvl 10 från olika races och factions. Ifall det blir så att vi köper en månad och lirar vidare så återkommer jag med namnen på de vi lirar
Citera
2010-02-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainheart
Hur går det för Warhammer nu för tiden? Hur stor är spelarbasen och skiljer sig spelet mycket ifrån hur det var vid release? Någon kanske kan ge en sammanfattning över vad som skett. Var längesedan man hörde något angående Warhammer. Planerar inte att börja spela, men vore intressant att höra lite.
Undrar samma sak, har hört något om att många servers slagit ihop (?), vart lirar svenskarna då? Blir kanske så att man testar det igen, fast givetvis beroende på hur spelet har utvecklats sen kring release.
Citera
2010-02-27, 15:50
Medlem
BrianGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Undrar samma sak, har hört något om att många servers slagit ihop (?), vart lirar svenskarna då? Blir kanske så att man testar det igen, fast givetvis beroende på hur spelet har utvecklats sen kring release.
bump

Skulle varit skoj att veta hur det är nu.
Är lite små sugen på att testa. Fortfarande samma zerg som för?
Citera
2010-02-27, 15:55
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
bump

Skulle varit skoj att veta hur det är nu.
Är lite små sugen på att testa. Fortfarande samma zerg som för?

vill också veta detta.. har det blivit som daoc eller är det fortfarande zergmode 2000?
Citera
2010-03-04, 13:24
Medlem
Noobgrens avatar
WAR har blivit mycket bättre, även om det fortfarande har brister.

Förbättringarna handlar mest om att få spelet i det skick det borde varit vid release, dvs få bort buggar, lagg, grafiska problem etc. Det mesta av det som var dåligt vid realease är fixat och spelet flyter numera på bra (förutom i extrema zerg-situationer, alltså prime time i T4), och ser riktigt snyggt ut med högsta inställningarna på. Startområdena har förbättrats och strömlinjeformats avsevärt vilket gör det lätt och kul att komma igång.

Mythic har även förändrat en del av RvR-strukturen för att få flyt i striderna vilket fungerat väl i T1-T3. Att det numera bara finns ett fåtal servrar gör att aktiviteten är hög på dem som finns kvar; jag har levlat ett flertal karaktärer till 40 och väldigt sällan haft svårt att hitta folk att slåss mot/med. Självklart fluktuerar antalet spelare en hel del beroende på veckodag och tidpunkt, men kvällstid är det alltid mycket action i alla tiers, särskilt på helger givetvis.

Problemet med WAR är fortfarande endgame. T4 har många brister och är framför allt fruktansvärt obalanserat och jobbigt om man inte är hardcorespelare (eller iaf med i ett stort och aktivt guild). Från att ha varit casualvänligt och mer baserat på skicklighet än på gear (T1-T3) blir det plötsligt ett jävla grindande för att ha en chans mot alla R40/RR80-spelare med übergear och ultimata gruppsetups. I scenarios är det hopplöst om man inte har en bra premade-grupp, och i öppen RvR är man mest i vägen tills man skaffat högre rank och fet gear.

Med andra ord: vägen till T4 är kul mest hela tiden, jag har levlat uteslutande genom PvP av olika slag (och PvP/RvR är ju WARs styrka jämfört med andra spel), men T4 är segt och krävande om man inte orkar organisera sig ordentligt. Och även om man gör det så kvarstår problemet att den som har störst zerg vinner (och att det lönar sig att undvika fienden i stället för att faktiskt slåss), vilket självklart är rätt trist.

Det verkar dock som att Mythic är medvetna om problemet och förhoppningsvis kommer de att göra förändringar i T4 framöver. Ryktena om att spelet är dött stämmer definitivt inte, det kom precis en ny patch och fler är på väg, så det finns anledning att vara optimistisk. Väl värt ett försök iaf, en trial är ju gratis och tar aldrig slut, så inte mycket att förlora där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in