Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Suck, att du orkar fortsätta att hela tiden posta som om du är den enda i hela världen som har ens någotsånär hyfsat koll på MMOs.. Varenda post jag sett dig göra i denna tråden och de få jag sett dig göra i WoW-tråden har varit rent arroganta och dessutom ofta fyllda med totalt skitsnack.
I quoten här t.ex påstår du att du var 40/38 första veckan. En enkel sökning visar att du den 4e Oktober postade att du då dingade Lvl 40, vilket alltså är 20 dagar efter headstart öppnade (eller 19 för SE). Sedan 5 dagar senare postade du att RR37 var alldeles för segt.
Sedan har vi poster som "Skitspel, designat för melees..." vilket är roligt i ett spel där det i scenarios är healers/casters (och framförallt just BWs) som är 'OP'. Du påstår även att marauder är spelets "utan tvekan" mest obalanserade klass, men att du inte erkänner att det är din egen klass som är totalt trasig är väl kanske inte så konstigt då dom flesta inte brukar vilja göra just det.
Att 40% av dom som köpt spelet inte kommer fortsätta spela har du inga som helst belägg för, då den tråden du länkade till tidigare har så få som röstat om man räknar till den totala mängden spelare att det är skrattretande. Givetvis kommer många falla bort, det är så det funkar i denna branschen nuförtiden att en stor mängd spelare köper spel och testar gratismånaden och därefter faller bort. Det gör inte spelet till en flopp.
Slutligen, det är rätt uppenbart att du inte uppskattar spelet och då är det väl inte mer än rätt att du slutar spela, men det finns många som gör det så ALLT är inte fel (även om det givetvis är långt ifrån perfekt) som du säger och det FINNS seriösa gamers som uppskattar spelet. Kom ner på jorden nu snälla och försök åtminstone vara konstruktiv utan att få det att låta som om din åsikt är den enda som räknas.
Jag spelade inte ens HE, sen så har jag 2 level 40's. Självklart rerollade jag BW när jag såg hur mycket SM sög. så ja, jag har två level 40 efter att spelet släpptes, jag har även en 23 WP en 32 Marauder och en 28 SH. Jag inser att jag måste hålla en lista för att du skall vara nöjd. När det gäller MMO's så vet jag betydligt mer än dom flesta, och jag spelar mer. Spelet är en flopp, det kan man lätt se när MJ resonerar om framtiden och blir tauntad av Blizzard.
Problemet ligger i att dom försökte ta kunder ifrån WoW istället för att skapa ett eget spel. Nu får dom stå sitt kast och dom flesta som faktiskt kan spela går till andra spel medans människor som spelar 1 timmer per dag är rätt nöjda.
Det finns inget som lockar med spelet, dödar du någon är han tillbaka inom 2 min MAX. försöker du ta deras keeps/BO's så spelar det ingen roll. Du behöver inte vara social eller hjälpa andra, allt i spelet går lika bra solo. Det finns sjuka abilities som förstör hela spelet, endgame PvE är så jävla buggat att jag föredrar trash i AQ. Det finns inget att se fram emot, det är knappt någon skillnad alls på en RR0 och en RR1. Dom kommer slänga in nya klasser för att försöka öka livslängden på spelet istället för att fixa den. MJ talar tillochmed om spawnpoints i BO's för att få större zergs.
Som en hardcore gamer så lockar det här spelet inte alls, det finns inget som gör det värt att spela.
Kort sagt, War är lika spännande som poker utan pengar.