2008-10-22, 12:16
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
ok 40 och RR38 första veckan, ett antal alts och för många timmar played...

mm Casual, ditt lilla svin. Det är tack vare wowhoror som dig hela jävla branchen suger kuk numera, allt handlar om att maximera profit.

Haha. Du talar ju inte ens sanning, något som katatoni visar några posts ovanför min. Jag blev väldigt imponerad innan jag förstod att du ljög förresten.

Känns som att du måste ta och slappna av lite och sluta ta ditt spelade på så stort allvar. Eller kanske inte, din nerdrage är ju ganska rolig. Hade någon förstört min dröm så hade jag nog också varit upprörd

Citat:
fyfan vad jag avskyr mythic för att dom förstörde drömmen om WAR.

Citera
2008-10-22, 13:05
Medlem
Ockstaerrs avatar
Funderar seriöst på att rerolla till Destruction på Azgal, vet inte, men det klickar inte mellan mig och Order :/, Är Maggots i behov av healers och vilken är den främsta av Shaman och Zealot?
Citera
2008-10-22, 13:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Funderar seriöst på att rerolla till Destruction på Azgal, vet inte, men det klickar inte mellan mig och Order :/, Är Maggots i behov av healers och vilken är den främsta av Shaman och Zealot?

Zealots är i behov.
Du är varmt välkommen.

Skicka bara ett mess till någon i Maggots så får du en invite.
Citera
2008-10-22, 13:20
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Zealots är i behov.
Du är varmt välkommen.

Skicka bara ett mess till någon i Maggots så får du en invite.
Jag vill ha in min marauder med, orkar inte med sorceressen längre, och maraudern får sysselsätta mig tills Black Guard släpps
Citera
2008-10-22, 13:32
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Jag vill ha in min marauder med, orkar inte med sorceressen längre, och maraudern får sysselsätta mig tills Black Guard släpps

Skipper din sorc helt?
Aja skicka mess bara.
Citera
2008-10-22, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Suck, att du orkar fortsätta att hela tiden posta som om du är den enda i hela världen som har ens någotsånär hyfsat koll på MMOs.. Varenda post jag sett dig göra i denna tråden och de få jag sett dig göra i WoW-tråden har varit rent arroganta och dessutom ofta fyllda med totalt skitsnack.

I quoten här t.ex påstår du att du var 40/38 första veckan. En enkel sökning visar att du den 4e Oktober postade att du då dingade Lvl 40, vilket alltså är 20 dagar efter headstart öppnade (eller 19 för SE). Sedan 5 dagar senare postade du att RR37 var alldeles för segt.

Sedan har vi poster som "Skitspel, designat för melees..." vilket är roligt i ett spel där det i scenarios är healers/casters (och framförallt just BWs) som är 'OP'. Du påstår även att marauder är spelets "utan tvekan" mest obalanserade klass, men att du inte erkänner att det är din egen klass som är totalt trasig är väl kanske inte så konstigt då dom flesta inte brukar vilja göra just det.

Att 40% av dom som köpt spelet inte kommer fortsätta spela har du inga som helst belägg för, då den tråden du länkade till tidigare har så få som röstat om man räknar till den totala mängden spelare att det är skrattretande. Givetvis kommer många falla bort, det är så det funkar i denna branschen nuförtiden att en stor mängd spelare köper spel och testar gratismånaden och därefter faller bort. Det gör inte spelet till en flopp.

Slutligen, det är rätt uppenbart att du inte uppskattar spelet och då är det väl inte mer än rätt att du slutar spela, men det finns många som gör det så ALLT är inte fel (även om det givetvis är långt ifrån perfekt) som du säger och det FINNS seriösa gamers som uppskattar spelet. Kom ner på jorden nu snälla och försök åtminstone vara konstruktiv utan att få det att låta som om din åsikt är den enda som räknas.

Jag spelade inte ens HE, sen så har jag 2 level 40's. Självklart rerollade jag BW när jag såg hur mycket SM sög. så ja, jag har två level 40 efter att spelet släpptes, jag har även en 23 WP en 32 Marauder och en 28 SH. Jag inser att jag måste hålla en lista för att du skall vara nöjd. När det gäller MMO's så vet jag betydligt mer än dom flesta, och jag spelar mer. Spelet är en flopp, det kan man lätt se när MJ resonerar om framtiden och blir tauntad av Blizzard.

Problemet ligger i att dom försökte ta kunder ifrån WoW istället för att skapa ett eget spel. Nu får dom stå sitt kast och dom flesta som faktiskt kan spela går till andra spel medans människor som spelar 1 timmer per dag är rätt nöjda.

Det finns inget som lockar med spelet, dödar du någon är han tillbaka inom 2 min MAX. försöker du ta deras keeps/BO's så spelar det ingen roll. Du behöver inte vara social eller hjälpa andra, allt i spelet går lika bra solo. Det finns sjuka abilities som förstör hela spelet, endgame PvE är så jävla buggat att jag föredrar trash i AQ. Det finns inget att se fram emot, det är knappt någon skillnad alls på en RR0 och en RR1. Dom kommer slänga in nya klasser för att försöka öka livslängden på spelet istället för att fixa den. MJ talar tillochmed om spawnpoints i BO's för att få större zergs.

Som en hardcore gamer så lockar det här spelet inte alls, det finns inget som gör det värt att spela.

Kort sagt, War är lika spännande som poker utan pengar.
Citera
2008-10-22, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
"Problemet" här är att man inte kan döma ett MMO spel innan det ens patchas till 1.1, vad är vi på 1.0x nånting, låt dom tweaka ett tag och öka RvR rewards och minska scenario awards som MJ lovat i diverse bloggar/posts sen går det att bedömma.

Som det ser ut nu är jag beredd att hålla med dig det är kasst utformade scenarion med ett rätt dåligt upprättat system för dom som är för stor del av spelet.

Vore inte så svårt att exempelvis se till att scenariot som startades på varje tier va random när man joinade kön. Mao du joinar en scenario kö inte en för ett visst scenario eller join all sen kickade den när det fanns tillräckligt med folk igång ett random scenario. Så slapp vi Tor Anroc till allt för hög % i t3 och Mourkain i allt för hög % i t2.

Jag kan döma ut det hör spelet när man ser MJ's svar på vad som kommer ske i spelet, jag vet inte om du har läst alla dom sidorna och förslag som kommer därifrån men allt handlar om att zerga och zerga. Visionen är att göra RvR zoner till enorma scenarion där störst zerg vinner om och om igen.
Citera
2008-10-22, 14:33
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Är du dum i huvudet, spelet är designat för casuals...

Det är ju tvärtom.. (mot den du citerade sa) man får allting servat till dig

Det är ju hardcore WoW nerdZ som inte vill spela WAR då de är så vana vid att farma skitmycket guld för att få "superepic itemz"
Citera
2008-10-22, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssamtal
Det är ju tvärtom.. (mot den du citerade sa) man får allting servat till dig

Det är ju hardcore WoW nerdZ som inte vill spela WAR då de är så vana vid att farma skitmycket guld för att få "superepic itemz"

ok
Citera
2008-10-22, 14:44
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
ok

Finns bara en ska jag kan hålla med om och det är att de måste ändra så att Scenarios ger mycket mindre rewards jämnfört med RvR områdena..
Citera
2008-10-22, 15:06
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Jag spelade inte ens HE, sen så har jag 2 level 40's. Självklart rerollade jag BW när jag såg hur mycket SM sög. så ja, jag har två level 40 efter att spelet släpptes, jag har även en 23 WP en 32 Marauder och en 28 SH. Jag inser att jag måste hålla en lista för att du skall vara nöjd. När det gäller MMO's så vet jag betydligt mer än dom flesta, och jag spelar mer. Spelet är en flopp, det kan man lätt se när MJ resonerar om framtiden och blir tauntad av Blizzard.

Problemet ligger i att dom försökte ta kunder ifrån WoW istället för att skapa ett eget spel. Nu får dom stå sitt kast och dom flesta som faktiskt kan spela går till andra spel medans människor som spelar 1 timmer per dag är rätt nöjda.

Det finns inget som lockar med spelet, dödar du någon är han tillbaka inom 2 min MAX. försöker du ta deras keeps/BO's så spelar det ingen roll. Du behöver inte vara social eller hjälpa andra, allt i spelet går lika bra solo. Det finns sjuka abilities som förstör hela spelet, endgame PvE är så jävla buggat att jag föredrar trash i AQ. Det finns inget att se fram emot, det är knappt någon skillnad alls på en RR0 och en RR1. Dom kommer slänga in nya klasser för att försöka öka livslängden på spelet istället för att fixa den. MJ talar tillochmed om spawnpoints i BO's för att få större zergs.

Som en hardcore gamer så lockar det här spelet inte alls, det finns inget som gör det värt att spela.

Kort sagt, War är lika spännande som poker utan pengar.

Återigen hjälpte en enkel sökning mig att tyda dina svar. Kunde se att visst, du spelade inte från den 14e (CE headstart) eller 15e (SE headstart) utan från den 16e, vilket iofs även det är innan retail-release. Så ändra till 18 dagar då. Sedan kan man se poster från dagen efter detta (17e September) om att du spelar Bright Wizard. Den 30e såg vi så en post som för tillfället var totalt offtopic mot det som diskuterades i tråden som sade "Nice snart level 40 Synd att man bara är RR 32". Faktiskt är det så att alla posts du gjort upp till dess det du skrev att du dingat 40 handlade om din BW, så att du rerollat till BW låter ju som skitsnack eller hur ska vi tolka detta egentligen?

Att du dock NU skulle ha 2st lvl 40s är väl ingen omöjlighet trots det jag påvisat ovan, då levlandet i spelet är hyfsat snabbt och som i alla spel går det ännu fortare efter man redan gjort det en gång.

Att du är en erfaren och inbiten MMO-spelare är väl ingenting att orda om då det är rätt självklart, men det är du nog långtifrån den enda i denna tråden som är. Har själv spelat sedan alpha-testet för Ultima Online för många långa år sedan, men det betyder inte att jag tycker att min åsikt är den enda som räknas. Kan väl inte påstå jag var direkt hardcore de första åren men från milleniumskiftet ungefär har absolut varit hardcore, och då jag nu ville dra ner en liten bit på det så passar mig Warhammer mig perfekt. Det var dock "seriösa gamers" du snackade om, och för att man drar ner litegrann på hardcore-biten så tycker jag nog inte det gör en till en mindre seriös gamer.

Det finns givetvis saker jag håller med dig om, som att Mythic har hämtat lite väl mycket idéer från WoW och på det sättet gjort spelet mycket sämre än det kunnat vara. Tyvärr är det ju pengarna som talar så det är ju det man får räkna med från MMOs i framtiden, att ett spel är användarvänligt verkar vara det absolut viktigaste nuförtiden. (Darkfall ser väl iofs rätt lovande ut för riktigt hardcore-gamers men har många tveksamheter även det). Det stora problemet jag har haft med dina posts förutom det du postat som varit lögn/överdrivet/helt fel är som sagt din attityd. Bara för att du är erfaren betyder det inte att du är den enda här som kan något, då du som sagt är långt ifrån ensam om att vara gammal "MMO-räv".
Citera
2008-10-22, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Återigen hjälpte en enkel sökning mig att tyda dina svar. Kunde se att visst, du spelade inte från den 14e (CE headstart) eller 15e (SE headstart) utan från den 16e, vilket iofs även det är innan retail-release. Så ändra till 18 dagar då. Sedan kan man se poster från dagen efter detta (17e September) om att du spelar Bright Wizard. Den 30e såg vi så en post som för tillfället var totalt offtopic mot det som diskuterades i tråden som sade "Nice snart level 40 Synd att man bara är RR 32". Faktiskt är det så att alla posts du gjort upp till dess det du skrev att du dingat 40 handlade om din BW, så att du rerollat till BW låter ju som skitsnack eller hur ska vi tolka detta egentligen?

Att du dock NU skulle ha 2st lvl 40s är väl ingen omöjlighet trots det jag påvisat ovan, då levlandet i spelet är hyfsat snabbt och som i alla spel går det ännu fortare efter man redan gjort det en gång.

Att du är en erfaren och inbiten MMO-spelare är väl ingenting att orda om då det är rätt självklart, men det är du nog långtifrån den enda i denna tråden som är. Har själv spelat sedan alpha-testet för Ultima Online för många långa år sedan, men det betyder inte att jag tycker att min åsikt är den enda som räknas. Kan väl inte påstå jag var direkt hardcore de första åren men från milleniumskiftet ungefär har absolut varit hardcore, och då jag nu ville dra ner en liten bit på det så passar mig Warhammer mig perfekt. Det var dock "seriösa gamers" du snackade om, och för att man drar ner litegrann på hardcore-biten så tycker jag nog inte det gör en till en mindre seriös gamer.

Det finns givetvis saker jag håller med dig om, som att Mythic har hämtat lite väl mycket idéer från WoW och på det sättet gjort spelet mycket sämre än det kunnat vara. Tyvärr är det ju pengarna som talar så det är ju det man får räkna med från MMOs i framtiden, att ett spel är användarvänligt verkar vara det absolut viktigaste nuförtiden. (Darkfall ser väl iofs rätt lovande ut för riktigt hardcore-gamers men har många tveksamheter även det). Det stora problemet jag har haft med dina posts förutom det du postat som varit lögn/överdrivet/helt fel är som sagt din attityd. Bara för att du är erfaren betyder det inte att du är den enda här som kan något, då du som sagt är långt ifrån ensam om att vara gammal "MMO-räv".

Den enda klassen jag tyckte var värd att spela var BW, det är inte direkt svårt att bli 40. Speciellt inte med killing spree, det fanns ett skäl att dom frös den ett tag. Men det vet du säkert allt om, eller hur?

Darkfall är räddningen för MMO's WoW har förstört hela genren med sitt jävla casual, nu försöker dom ta spelare ifrån WoW genom att kopiera spelet. Hur jävla fel är inte det då?

här har ni som orkar lite att läsa.

http://forums.f13.net/index.php?topic=14972.0
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/08/29/ea-mythic-activision-world-of-warcraft-estimate-is-overblown/

http://www.war-europe.com/#/news/?lang=en&id_news=en208

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=159132

läs och gråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in