2008-10-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Rift, AoE inkassera RP's/exp.

Låter som PvE för mig.

Man får ju skylla sig själv om man tillåter sig själv och bli riftad. Likadant med engineers som har den möjligheten OM än inte lika bra. Det gäller att hålla avstånd och inte falla för det.

Som sagt, varit ruskigt bra fighter senaste dagarna på KEP. Först i Dragonwake, sedan Thunder Mountain och Kadrin Valley..Varit öppet och jävligt kul! Något man kan läsa om på forumen för KEP att bägge sidor tycker..

Klart det krävs förbättringar på vissa områden men tyvärr och NEJ, det är inte riktat till dig så finns det allt för många med WOW syndromet i WAR för tillfället..
Citera
2008-10-12, 10:06
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Så länge Rift/magnet är det enda som spelar roll i endgame PvP har det här spelet misslyckats. Nu ångrar jag att Mythic fick hand om detta, just nu är spelet skit och det finns inget att göra.

Är man så jävla stressad och rushar till lv40 så får man skylla sig själv.
En annnan njuter av spelet.

Flame on!
Citera
2008-10-12, 10:33
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Är man så jävla stressad och rushar till lv40 så får man skylla sig själv.
En annnan njuter av spelet.

Flame on!

Vad i helvete har det med saken att göra? Han tycker att en förmåga är dåligt designad och det är hans eget fel för att ha "stressat" till 40?
Citera
2008-10-12, 11:51
Medlem
STarkmans avatar
Finns något som heter feedback
Citera
2008-10-12, 12:40
Medlem
Svejsares avatar
Jag vet inte vad jag ska göra....spelet är kul, men inte SÅ kul som jag hade hoppats.
Citera
2008-10-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Jag vet inte vad jag ska göra....spelet är kul, men inte SÅ kul som jag hade hoppats.
Levla till 40 då blir det kul
Citera
2008-10-12, 12:51
Medlem
cptbs avatar
Ska man få en sån där masterypoint eller vad de heter vid varje rank efter 11?
(alltså en vid 11, en vid 12..)
Citera
2008-10-12, 12:56
Medlem
Krösus Sorks avatar
Varannan rank mellan 11 och 21, därefter varje rank.
Citera
2008-10-12, 13:18
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Get-Loose
Nån annan än jag som tycker WAR har en rätt trist pvp? Menar typ alla ser likadana ut har samma gear osv. 1vs1 är inte alls balanserat. Gruppvis visst. Men att pvpa i scenarios är ju inte riktig pvp för fem öre. Inte spelat till 40 men spelat upp en White Lion till level 26 ( den klass jag gillar bäst ) och en black orc till 22 men finner pvpn tråkig. När vi går in i guild grupp känns det som att köra warcraft mot datorn typ, menar man vill känna sig lite skillad o det gör man ju inte när man är samspelta och bara spöar random ungar.

Händer aldrig nåt oväntat liksom. Och kör man utan guildgrupp så är det iof fullt kaos. Men ändå inte kul. IMO skulle dom skippat scenario skiten och gjort FFA bättre. Fan till o med Age of Conan hade roligare pvp.

Finner inte PVE särskilt utmanande heller. Dom vanliga mobsen är ju skämt, Champions kan va utmananande men är man WL är det en lätt kite. Och Hero mobs är väl utmanande men knappast jämfört med bossar i andra spel tar ju ine brains direkt är ju hitills bara tank and spank.

Aja lite whine från mig nån som håller med och tror ni att saker kommer ändras?

Just nu springe rjag bara runt i zonerna o letar destruction att döda vilket är kul ibland iof

Eeeeh.. ok, jag medger att jag tycker WAR var segt, men håller inte med om att pvp:n är bättre i Age of Conan. Pvp:n i Age of Conan suger. Pvp:n i Age of Conan är ju mest en massa trista mini-games, där allt bara är en enda stor gröt. Och jag älskar Age of Conan.. ett av mina absoluta favorit-spel, men inte för pvp:n.. utan för stämningen, grafiken och ljudet. Roligare stridssystem också, men det lämpar sig inte riktigt för pvp, om man inte möter en ensam spelare förstås och kör 1v1. Och till och med då blir det svårt med att få in alla kombinationer. Age of Conan är i dag i praktiken ett pve-spel, vilket är ironiskt eftersom dom betonade pvp-skiten när dom lanserade spelet. Sedan så förstår jag inte att du gnäller över balansen i 1v1. Det har ju spel-utvecklarna tydligt talat om att WAR INTE är tänkt som ett 1v1 spel. Så antingen gillar du läget, eller gör något annat än spelar WAR.
Citera
2008-10-12, 15:36
Medlem
Haampuss avatar
Nån som kan tipsa hur jag ska levla som en Black Orc på level 23? Börjar tröttna på att förlora alla scenarios hela tiden så får ingen exp den vägen. borde jag grinda eller ska jag bara fortsätta att questa mig igenom alla områden i t3? (stack precis till t3 så har gott om quests, gjort 5st eller nått) Om jag ska grinda, var ska jag grinda?
Citera
2008-10-12, 15:58
Medlem
STarkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haampus
Nån som kan tipsa hur jag ska levla som en Black Orc på level 23? Börjar tröttna på att förlora alla scenarios hela tiden så får ingen exp den vägen. borde jag grinda eller ska jag bara fortsätta att questa mig igenom alla områden i t3? (stack precis till t3 så har gott om quests, gjort 5st eller nått) Om jag ska grinda, var ska jag grinda?

När alla questen är gjorde brukar jag köra pqs själv om jag inte hittar några att köra med.. fast det brukar vara tomt över pq 14 för det mesta.. Första stagen klarar man oftast själv och man får ju 105 inf eller vad det är varje mob du dödar.. Så efter du har dödat t ex 160 bönder så har du ju 16000 inf och beror på hur mycket rest exp du får men vi säger 400 exp per bonde, 64000 exp. Det går oftare snabbare att bara grinda istället för att köra scenario, dock så är det mycket tråkigare men man rankar snabbare

Ladda ner exp-addonet, det går snabbare än vad man tror..
Citera
2008-10-12, 16:02
Medlem
Haampuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STarkman
När alla questen är gjorde brukar jag köra pqs själv om jag inte hittar några att köra med.. fast det brukar vara tomt över pq 14 för det mesta.. Första stagen klarar man oftast själv och man får ju 105 inf eller vad det är varje mob du dödar.. Så efter du har dödat t ex 160 bönder så har du ju 16000 inf och beror på hur mycket rest exp du får men vi säger 400 exp per bonde, 64000 exp. Det går oftare snabbare att bara grinda istället för att köra scenario, dock så är det mycket tråkigare men man rankar snabbare

Ladda ner exp-addonet, det går snabbare än vad man tror..

Kollade lite efter en exp-addon på curse men hittade ingen, dock var det för en vecka sen. Jo, men mitt sista level 22-23 eller 21-22 vann jag runt 10-15 mourkain temple irad så det levelet gick jävligt fort och sen jag jag började lite t3 scenario igen så förlorade vi bara Tor Anroc (bara den som spelas frekvent) så tröttnade lite och lirade upp en magus till 9, men vill fan ha min black orc till 40 så ska nog ta mig i kragen och spela orcen igen. Är väl egenltigen att bara köra på. tog ju mig 14 dygn att bli 70 på min första WoW char. Har bara 2 dygn spelade än så länge på warhammer så borde väl ta 40 inom 12 dygn hoppas jag ;p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in