Citat:
Ursprungligen postat av LagomLagom
Medicinen "ska" i den bästa av världar fungera tvärtom. Jag har aldrig haft problem att somna pga medicinen. Nu har jag ett aktivt schema, upp tidigt med familjen ca 06.00 - 06.30, iväg till jobbet och cyklar dit, tränar på gym 1-3 ggr per vecka. Har alltid haft "extra" energi och alltid mått mycket bättre av att vara aktiv hela tiden, en del av mina problem har varit att jag inte kunnat "vila" då inaktivitet oavsett fysisk eller psykisk fick mig att må dåligt. Nu med medicinen mår jag fortfarande bäst av att vara aktivt då jag har kvar den starka "motorn" men jag slits inte ner psykiskt av att vara och jag kan vila utan att må dåligt.
Jag började på 18mg som "brukligt", efter två veckor ökades dosen till 36mg vilken jag använde i ytterligare 4 veckor. Sen ökades dosen till 54mg som är den dosen jag fortfarande använder. Jag kände effekt direkt första dagen på 18mg och resten är kortfattat bara en intrimmning för att hitta den optimala dosering för just en själv. Här är det fullt normalt med lite variationer upp och ner över tiden för att upptäcka "onödig" överdosering och även mindre uppehåll är vanliga. Finns tex en hel del vars kropp efter ett tags medicinering lyckas "normalisera" sig så de klarar sig utan medicin.
Tror de flesta av "oss" känner igen det där ganska starkt
Mvh,
LL
Medicinen gör iallafall till en början att du blir aggressivare,har svårare att somna,blir deprimerad osv osv, det säger ju alla läkare!
Hursomhelst , känner givetvist itne av något har snart tagit det i 2 månader (e på 60mg nu). Alltså seriöst känner
ingenting , hade väl blivit samma effekt om jag svalde ärtor varje morgon.
Men de e bara fortsätta att ta de har inte mkt att förlorar på det , hoppas det ger resultat i framtiden..
tack.