2009-02-05, 21:53
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rvxthepr0
Ser riktigt bra ut.

Dina traps är förjävla nice, vad kör du för övningar samt vikter på dem?

Inget illa menat men tycker det ser ut som axlar och armar sackar efter, kanske bara är bilderna eller mina ögon som börjar skrika efter sömn

Släng gärna upp en helkroppsbild så man får lite helhet på det hela

Keep pumping!

Armarna sackar inte, 42,1cm med opumpade triceps. Axlarna tycker jag inte sackar nämvärt heller, kanske lite om man gämför med trapsen . Men har planerat att lägga om schemat om någon vecka och lägga lite mer fokus på axlarna.

Jag tränar inte trapsen längre, körde skivstångsshrugs/hantelshrugs förut. Vikter var ialf 100+
2009-02-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive

Jag tränar inte trapsen längre, körde skivstångsshrugs/hantelshrugs förut. Vikter var ialf 100+

kör på typ 30 själv.. haha..
2009-02-06, 08:31
Medlem
Citat:
Armarna sackar inte, 42,1cm med opumpade triceps. Axlarna tycker jag inte sackar nämvärt heller, kanske lite om man gämför med trapsen . Men har planerat att lägga om schemat om någon vecka och lägga lite mer fokus på axlarna.

alright

själv mäter det 44cm runt biceps i spänt läge utan pump, körde med 150kg i skivstångsshrugs på senaste passen, har fått lägga ner hantelshrugs eftersom att det inte finns tyngre än 50kg på gymmet och det reppar man ju ihjäl sig på
2009-02-06, 13:55
Medlem
Stretcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rvxthepr0
alright

själv mäter det 44cm runt biceps i spänt läge utan pump, körde med 150kg i skivstångsshrugs på senaste passen, har fått lägga ner hantelshrugs eftersom att det inte finns tyngre än 50kg på gymmet och det reppar man ju ihjäl sig på

När jag läste ditt inlägg fick jag en idé!

Vafan man kan ju ta två skivstänger med vikter i varje hand, parallellt.ö

Bra idé sålänge man kan hålla balans på dem :P
2009-02-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stretched

haha har testat det men är sjukt svårt att hålla balansen under hela rörelsen, i toppen blir det riktigt svårt och ena sidan av stången åker ner i golvet
2009-02-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stretched

verkar sjukt krångligt.. =)
2009-02-06, 15:22
Medlem
Stretcheds avatar
det måste undersökas! det öppnar ju nya dörrar för trapz-träning.

Alternativt kan man ha en passare som håller balansen åt en utan att ta någon vikt så att säga. hm måste testas
2009-02-06, 15:56
Medlem
BePositives avatar
Rygg/Biceps

Hantelrodd (40kg var den största hanteln dom hade på övervåningen. Blev less och gick ner, där har dom fetare hantlar.)

40x12
46x8
48,5x6 (PB)
48,5x6

Rodd

Läge 16x8
Läge 17x7
Läge 18x6 (PB)
Läge 16x9

Latsdrag brett

80x8
80x7
75x9

Skivstångscurl, EZ stång, strikt!

50x7 (PB)
50x6
45x9
45x8

Koncentrerad Bicepscurl

23,5x6 (PB)
21,4x7
21,4x6

Ryggresning (maskin) (lätt)

Fulltmaggx12
Fulltmaggx12
Fulltmaggx12

Magiskt pass idag Körde Hantelrodd för andra gången i mitt liv idag, har höjjt mig 20kg sen sist tror jag Kan lasta på mer kände jag, 50+ nästa pass.

Bra tryck i biceps hade jag ialf
2009-02-06, 16:05
Medlem
Masingas avatar
Inget marklyft?
2009-02-06, 16:07
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Inget marklyft?

Nope körde det inte idag, köpte ett bälte igår. Så framöver ska jag lägga in marklyft
2009-02-06, 16:12
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nope körde det inte idag, köpte ett bälte igår. Så framöver ska jag lägga in marklyft

Ok, ser nice ut i övrigt. Ta det lugnt med marklyftet när du börjar med det, jag hade inte kört mkt alls förut men köpte remmar nyligen och blev lite ivrig och lassa på med vikter för att det kändes lätt, men sen får man ganska så ont iom att man inte e van
2009-02-06, 16:23
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ok, ser nice ut i övrigt. Ta det lugnt med marklyftet när du börjar med det, jag hade inte kört mkt alls förut men köpte remmar nyligen och blev lite ivrig och lassa på med vikter för att det kändes lätt, men sen får man ganska så ont iom att man inte e van

Jo har tänkt att köra lätt i en månad så man får in tekniken till 100%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in