2008-11-29, 23:29
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Mjo är inte min starkaste övning precis, men sen jag bytte gym så har jag sänkt vikterna över 5kilo i bänken Var som starkast i bänken då jag hade tränat 6månader med en kv på 74-75kilo, men då var det lite disco träning också.

Äsch så är det ibland. Var väl som starkast runt 75kg bw också med ~95-98kg något. Nu med en bw på 96 tar jag 90 på en bra dag. Dock blir man inte bra på bänk utan att köra den vilket jag aldrig gör. Satsar på att bli starkare i mark och böj istället, de är övningar som faller mig i smaken bra mycket mer än bänk av någon anledning.
2008-11-29, 23:43
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD
Äsch så är det ibland. Var väl som starkast runt 75kg bw också med ~95-98kg något. Nu med en bw på 96 tar jag 90 på en bra dag. Dock blir man inte bra på bänk utan att köra den vilket jag aldrig gör. Satsar på att bli starkare i mark och böj istället, de är övningar som faller mig i smaken bra mycket mer än bänk av någon anledning.

Mjo kör man inte ofta så blir man inte stark i den övningen helt enkelt men ska ta tag i det nu och pressa 1,5ggr kv, hade det som mål innan och var jävligt nära att klara det.
2008-11-29, 23:47
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Mjo kör man inte ofta så blir man inte stark i den övningen helt enkelt men ska ta tag i det nu och pressa 1,5ggr kv, hade det som mål innan och var jävligt nära att klara det.

Så sant. Om man kör mot bw så ligger jag till såhär(lite skumt och jävligt kasst)
bw: 96

mark: 160/96 = 1.6xbw
böj: 120/96 = 1.25xbw
bänk: 85/96 = >0.88xbw

Allt utom mark ska man skämmas över. Dock är mark inte maxlyft så det finns mer att trycka ut. Hur är det själv i de 3 stora?
2008-11-29, 23:52
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Så sant. Om man kör mot bw så ligger jag till såhär(lite skumt och jävligt kasst)
bw: 96

mark: 160/96 = 1.6xbw
böj: 120/96 = 1.25xbw
bänk: 85/96 = >0.88xbw

Allt utom mark ska man skämmas över. Dock är mark inte maxlyft så det finns mer att trycka ut. Hur är det själv i de 3 stora?

Jag kör inte mark eller böj, har tagits upp några sidor bak i tråden varför så jag går inte in mer på det.

Ska testa lite lätt med böj nästa benpass har jag tänkt.

110/75 = 1,466xbw nu har jag gått upp 8-9kilo och har ingen aning vad jag maxar men är ganska säker på att jag inte tar 110 i dagsläget.

För att ta 1,5kv i dagsläget måste jag pressa 125kilo, vilket är väldigt avlägset.
Senast redigerad av BePositive 2008-11-29 kl. 23:56.
2008-11-30, 03:17
Medlem
edvard_ms avatar
hur i hela friden har du tränat dina trapezius till den där storleken. Herre jesus! Tjurnacken alltså.
Shrugs eller?
2008-11-30, 03:31
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edvard_m
hur i hela friden har du tränat dina trapezius till den där storleken. Herre jesus! Tjurnacken alltså.
Shrugs eller?

Är mycket genetiskt men det har blivit en del shrugs ja
2008-11-30, 13:58
Medlem
BePositives avatar
Idag är det som sagt vilodag och imorn påbörjar jag nu en ny bulkperiod, har varit lite dåligt med kosten senaste 2-3veckorna vilket har resulterat att 6packet börjar träda fram. Pengarna tog slut tidigt denna månad därav den dåliga kosten.
2008-11-30, 14:36
Medlem
TKDs avatar
Citat:
Idag är det som sagt vilodag och imorn påbörjar jag nu en ny bulkperiod, har varit lite dåligt med kosten senaste 2-3veckorna vilket har resulterat att 6packet börjar träda fram. Pengarna tog slut tidigt denna månad därav den dåliga kosten.

Haha tänk om man hade det så bra. "Åt lite dåligt en vecka så nu syns 6-packet *gråter*" =) Bulkar man så bulkar man, då är det tvättmaskin som gäller.

Vad blir det för träningsupplägg med start imorgon då?
2008-11-30, 15:19
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Haha tänk om man hade det så bra. "Åt lite dåligt en vecka så nu syns 6-packet *gråter*" =) Bulkar man så bulkar man, då är det tvättmaskin som gäller.

Vad blir det för träningsupplägg med start imorgon då?

Ja det är ju det jag menar, tvättmaskin is the shit. Men är inte så bitter över att lite fett har försvunnit, går fort att få tvättmaskin igen . Ska iväg och handla en jävla massa mat nu

Jag kör på som vanlig, älskar schemat. Men ska styra upp kosten till 100% nu till jul/nyår.

2008-11-30, 17:29
Medlem
TKDs avatar
Citat:

Sorry att jag spammar din journal men det är trevlig att utbyta lite tankar.

Varför har du valt ett sådant här schema? Vad har du för tanke bakom det?

Funderar själv på att dra ner på kolhydraterna som fan och uppa proteinet. Ska nog lägga mig på 2-2.5g/kg protein och ner med kolhydraterna till hälften. Blir nog att börja en smådeff då jag trots allt har 20-25kg fett om det räcker. Vet att farsan fått bra resultat både fettmässigt och styrkemässigt med ett högt proteinintag, lågt kolhydratintag. Förhoppningsvis funkar mina gener där också.
2008-11-30, 17:52
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Sorry att jag spammar din journal men det är trevlig att utbyta lite tankar.

Varför har du valt ett sådant här schema? Vad har du för tanke bakom det?

Funderar själv på att dra ner på kolhydraterna som fan och uppa proteinet. Ska nog lägga mig på 2-2.5g/kg protein och ner med kolhydraterna till hälften. Blir nog att börja en smådeff då jag trots allt har 20-25kg fett om det räcker. Vet att farsan fått bra resultat både fettmässigt och styrkemässigt med ett högt proteinintag, lågt kolhydratintag. Förhoppningsvis funkar mina gener där också.

Jadu jag gjorde schemat för att jag skulle prioritera ben/rygg men nu senaste veckan la jag till ett bröstpass (pass7) för att dom börja bli degiga Jag ändrar schemat ofta för varriation. Min kropp svarar bra på att köra en muskelgrupp 2gånger per vecka.
2008-12-01, 13:44
Medlem
BePositives avatar
Ska iväg till gymmet nu, men måste gå alla km till gymmet så det kommer att ta ett tag innan jag uppdaterar. Punka på cykeln som vanligt...

Det blir ialf Ben/Vader/Mage idag, ska testa knäböj idag. Synd bara att man köpte 2par nya jeans förra månaden som inte passar längre

Kan tillägga att magen strejkar friskt idag, vette tusan vad jag åt igår som gör så att magen strejkar. Kan vara kesellan som jag inte har ätit på några veckor som chockar magen, fåse hur det går idag på benpasset. Kanske får lov att skriva i tråden "har du skitit på dig på gymmet" efter
Senast redigerad av BePositive 2008-12-01 kl. 13:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in