Då var snart träningsåret 2009 slut. Det har haft sina upp och nedgångar men överlag så har det varit uppåt.
Förra vintern var det bulk till sommaren, med några få deff-perioder för att bf-nivån skulle hållas på en acceptabel nivå. Insåg att detta inte var hållbart att göra så jag planerade redan här inför bulken efter sommaren, hur jag skulle lägga upp det hela.
Över sommaren jobbade jag på annan ort och det blev en ofrivillig deff och jag gick ner ca 5kg, tränade dock ungefär 5/6 dagar iveckan för att motverka alltför stora muskelförluster. Under denna period tappade jag en hel del styrka vilket var lite tråkigt men den kom tillbaka ganska snabbt när jag började äta ordentligt igen.
Efter sommaren aug/sep flyttade jag tillbaka till Umeå och började köra stenhårt igen, men denna gång så drog jag ner lite på energin till ca 3500kcal och ökade väldigt långsamt i vikt.
Och från aug/sep till skrivande stund så har jag gått upp de 5kg som jag tappade i somras men utan den obekväma bf% som jag hade innan sommaren, det är jag väldigt nöjd över och det syns att man lagt på sig en del muskelmassa.
Tråkigheterna under det gångna året har varit relativt få. Har hållit mig skadefri i stortsett hela året förutom nu i mitten på dec då jag gjorde illa korsryggen, har fortfarande känningar utav den men ska uppsöka napprapat inom kort. Annars så har det bara varit någon ömmande armbåge som har gått över på någon vecka.
Jag kommer att fortsätta sträva efter mitt mål nästa år, att gå upp på scen. Jag vet ej när jag kliver upp men det kommer att dröja några år, tar tid att bygga en "tjock" och mogen fysik helt ren.
Vad ska jag förbättra inför 2010?
Allt ska jag förbättra men några saker ska jag lägga lite mer vikt på. Jag ska få lite mer ordning på kosten och ska variera mer i mitt träningsschema, det har jag varit lite dålig på. Jag ska höja kcalintaget en aning till nästa år då jag i skrivande stund har stått still på samma vikt i snart 3v. Framförallt så ska jag försöka hålla mig skadefri.
Får hälsa alla läsare, Gott Nytt År!