2008-08-27, 11:18
Medlem
GustafKroons avatar
I början av den här undervisningsrapporten från Kristi Bruds träningsskola, drabbades jag av rent fysiskt illamående. Hennes infantila babblande hade den effekten. Nu går det bättre och bättre. Vem vet, - jag kanske är på väg att bli helgad?

Mera från riket Kullen i Knutby:
Citat:
Nu går vi in i löfteslandet och där skall vi vara tills Jesus kommer. Det är där segrarna vinns och det är där härligheten finns. Det är där Jesus får vara mäktig i våra liv. Det är där Jesus får vara synlig i våra liv. Det är där Jesus får vara den han är i våra liv och vi går in där idag. Herren har smort mig till att predika glädjens budskap för dom ödmjuka. Det finns bara en enda nyckel. Det är ett ödmjukt hjärta som har böjt sig under Gud. Ett hjärta som inte säger: Ske min vilja. Ett hjärta som säger: Ske din vilja Gud fullt i allt. Han har sänt mig att förbinda dom som har ett förkrossat hjärta att predika ut fri att ropa ut frihet för dom fångna att predika befrielse för dom bundna till att predika ett nådens år från Herren och en hämdens dag från vår Gud för att rösta alla sörjande, för att låta dom sörjande i Sion få huvudprydnad i stället för aska glädjens olja istället för sorg, lovprisningens klädnad istället för en modfälld ande och dom skall kallas rättfärdighetens terebinter planterade av Herren till hans förhärligande.

För den som undrar är terebint ett terpentinträd.
Citera
2008-08-27, 11:21
Medlem
GustafKroons avatar
Jag hinner riva av ett par stycken till innan det är bäst att göra lunchpaus.

Citat:
Det kommer läkedom till dom som tillber Herren. Det kommer å komma en våååg av helandekraft över de folk som med sina hjärtan hänger sig åt Gud. Du kommer få styrka till din kropp. Du kommer få uppleva en fysisk beröring av Herren, därför att du med ditt hjärta ger dig helt och fullt åt Jesus i denna tid och det är tid för Herren att resa upp det här landet som är så slaget och så krossat under djävulens bojor. Det var inga tomma ord som Jesus sa när han sa det är fullbordat. Det var fullkomliga ord och det var sanning och när Jesus sa det är fullbordat då menade han det är fullbordat för varje människa och du och jag som tillber Jesus ska ta ut detta eviga idag. Jag läser från Jes 11:2-5 ………..Anden från himmelen Jesu Ande Guds Ande, Anden med vishet, Anden med kunskap om Gud, Anden med fruktan för Gud har Gud låtit komma över oss och detta innebär att du och jag böööör ha en fruktan för Gud, vi bör ha en respekt för Gud för vem han är och vad han gör i denna tid. Vi bör ha en respekt för att Gud är helig, Gud är hög och Gud är mäktig och Gud kommer sannerligen låta sin hand gå fram över det här landet.
Gud är hög säger Tirsa. Jag tycker mig höra att det är någon mer som är hög
Citera
2008-08-27, 11:25
Medlem
GustafKroons avatar
Det är mycket om att böja sig och det känner jag igen från många av Kristi Bruds predikningar, men varför skrämmer hon de nya med dessa krav på böjande?

Citat:
Gud kommer att göra upp med orättfärdighet, Gud kommer och sända domar till det här landet för han dömer efter sanning och rätt därför han är sanning och rätt. Han är sanningens Ande, han är rättfärdighet och Gud kommer att rensa ut bland all orenhet så kommer Herrens Ande att skölja rent och Gud kommer fälla domar över det här landet, men åt dom ödmjuka ger han rätt åt dom ödmjuka ger han rätt. Vilka är dom ödmjuka? Dom ödmjuka är dom som böjer sig inför Gud i denna tid, dom ödmjuka är dom som inte vill stå emot och förhärda i sin egen synd och orenhet, dom ödmjuka det är dom som tillber Herren med sina hjärtan, dom ödmjuka det är dom som förstår att Herren är Gud att Herren är väldig, att han tronar i majestät. Dom ödmjuka är dom som kan höra Gud men det kommer att vara människor som inte hör Gud därför att alla är inte beredda att böja sina hjärtan.

Fortsättning följer kommande eftermiddag.
Citera
2008-08-27, 12:01
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
”Social påverkan, uppväxt, skola osv. det är också en sak och därför ska du tänka på vilka du umgås med idag. Vicka är din påverkan umgås du med människor som gör dig mer helgad eller umgås du människor som bryter ner dig? Det är ditt vaaal, och vill du leva med Herren så bööör du välja ett rätt umgänge så tillvida du inte ska hjälpa dom, för där kan du va överallt varsomhelst om du är stark nog att hjälpa dom, men att sitta och uuumgås med människor som har sin lust i världsliga dåliga nedbrytande ting, det kommer å bryta ner dig.”

Ja, dom har ju strax innan fått uppmaningen att tänka på släktens dåliga påverkan. Säkert som Amen i kyrkan så kommer dom att få veta var dom kan hitta det rätta umgänget.
Efter dagens lektioner börjar nästa påverkan. Alla ska umgås, äta tillsammans, leka tillsammans. Deltagarna får vara inneboende hos sektens medlemmar. Dom blir så älskade och får veta att här lever vi av en himmelsk kärlek. Förstår ni att den kärleken vi har här är inte samma kärlek som världen har.
Citera
2008-08-27, 12:17
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är mycket om att böja sig och det känner jag igen från många av Kristi Bruds predikningar, men varför skrämmer hon de nya med dessa krav på böjande?
.

Böja sig är ju något som är det viktigaste i Knutbysekten. Dom som inte kan böja sig kommer inte in i himmelriket. Dom som lämnat sekten har inte kunnat böja sig under sina ledare.
Citera
2008-08-27, 13:45
Medlem
GustafKroons avatar
Jag skummar lite fram och tillbaka i Kristi Bruds framträdanden som kursledare i hennes träningsskola. Det mesta är en sån infernalisk smörja så att det är svårt att hålla koncentrationen på topp annars.

Det här om den svenska bineln är intressant:
Citat:
därför ääär det viktigt som Kim sa det ääääär viktigt att vi läser en bibel som den här Svenska folkbibeln. Jag jag har blivit häpen sen jag köpte den så har jag blivit häpen över hur min ande reagerar. Det är det är väldig skillnad och det är i sanning så att Gud har låtit den här bibeln tack och lov kommit före Svenska bibelkommissionens översättning som är en villolära i mycket. Läs den om du inte tror mig. Dom drar ner Jesus på en fullständigt avskyvärd nivå som om han vore bara en människa och tack och lov så kom den här bibeln ut före amen. Det är bönesvar. Det är ju Guds vilja naturligtvis.
Citera
2008-08-27, 13:52
Medlem
GustafKroons avatar
Med följande lilla snutt från den högheligas visdomskälla, har vi avverkat delar av de första två kursveckorna av fyra. Jag har bara tagit ut det som är något så när begripligt. det mesta i övrigt är ren rappakalja.

Citat:
Israel har har gång på gång vänt sitt hjärta ifrån Herren och det har gjort Jesus så lessen gång på gång så har dom fallit in i avgudadyrkan gång på gång så har dom fallit av från den väg som Gud stakade ut åt sitt folk, men det Herren vill idag det är att vi förstår att det vi går in i är för den sista tiden och det ääär en tid där du och jag är kallade att bara rustas, helgas, renas och då kommer Guds härlighet av sig själv. Du kan inte framkalla Guds härlighet men Gud gör det när du lyder hans ord, när du lever i hans helighet då kommer Gud av sig själv över dig och människor kommer å se Gud hos dig. Dom kommer inte längre å fråga: Var finns din Gud? Dom kommer å se Gud hos dig och du kommer å förstå Gud, du kommer å tänka som Gud du kommer å tala som Herren tänker och du kommer å nå folket du kommer va med och strida i ande och sanning och du kommer va med och utöva rätt för det här landet och du kommer va med och och förvandla Sverige från en en öde öken till ett blomstrande väckelsefält, men detta är bara för att Herren vill göra sin brud redo för den sista tiden och han kommer snart. Kom ihåg det.
Citera
2008-08-27, 14:14
Medlem
SleepaZs avatar
Jag har svårt att få grepp om undervisningen när man läser det, men jag kan försöka ändå.

Känns som en ganska hård och radikal syn hon har på synden, lite som den tidiga pingströrelsens syn man hade syndakataloger. Det luktar lite högmod och "vi" lever rent här i denna församlingen, men det gör inte dem andra. Jag saknar ömjukheten inför medmänniskorna i hennes undervisning. Mycket fokusering på att hon själv lever rent inför Gud. Mycket andligt högmod.
Citera
2008-08-27, 14:54
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Jag har svårt att få grepp om undervisningen när man läser det, men jag kan försöka ändå.

Känns som en ganska hård och radikal syn hon har på synden, lite som den tidiga pingströrelsens syn man hade syndakataloger. Det luktar lite högmod och "vi" lever rent här i denna församlingen, men det gör inte dem andra. Jag saknar ömjukheten inför medmänniskorna i hennes undervisning. Mycket fokusering på att hon själv lever rent inför Gud. Mycket andligt högmod.
Bra inlägg! Jag fetstilade en mening som jag tycker är mycket viktig.
Citera
2008-08-28, 11:43
Medlem
GustafKroons avatar
Det kostar pengar att ta del av Kristi Bruds undervisning i hennes träningsskola. Här kommer mera av vad kursdeltagarna får lära sig:
Citat:
Hur många gånger har man inte, jag har varit frälst i flera år jag har varit i många kyrkor och jag har sett många kristna men jag har sett mycket suck och klagan. Det är ju inte det som tillhör Guds folk eller hur, men visst finns det mycket suck och klagan och man ser sannerligen askan på deras huvuden hehe bedrövelsens ok gör nedtryckt och pressad och folk i världen säger: Dessa stackars människor som inte har nåt roligt. Tacka för dom säger det för det ser ut så också. Vi som är frälsta vi som är köpta fria med lammets blod. Vi som är dom enda som har rätt att glädja oss. Vi är dom enda som har verklig rätt att glädja oss därför det finns ingen glädje i världen och så sitter vi som nån bedrövelsens bedrövelse ligger över oss.
Citera
2008-08-28, 11:46
Medlem
GustafKroons avatar
Jag skriver faktiskt av ordagrant från Kristi Bruds undervisning:

Citat:
Därför måste vi befrias, vi måste lösas vi måste låta Herren ta bort askan, låta huvudprydnad komma inte hattar nu då va hehe. Den tiden är förbi, huvudprydnad det är ju, vi ska, ja jag vet inte vad det är men vi ska i alla fall va stolta och fria och glada i vår Gud i vår frälsning, ingen kan lägga nåt på oss.
Citera
2008-08-28, 11:49
Medlem
GustafKroons avatar
De som drabbas av depression har helt enkelt fått för lite av Kristi Bruds Visdom:
Citat:
Det syns om du är kritisk och negativ om du har depression i din tanke om du går omkring och tycker att allt är elände och pest. Ja men det kan ju inte jag hjälpa, men du kan bli befriad från det.
Depression tillhör inte Herrens folk. DEPRESSION TILLHÖR INTE HERRRENS FOLK Jag har mött MASSOR med kristna som är deprimerade. Jag blir minst sagt upprörd.
Senast redigerad av GustafKroon 2008-08-28 kl. 12:25. Anledning: lät ett litet v ta platsen från ett litet t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in