I början av den här undervisningsrapporten från Kristi Bruds träningsskola, drabbades jag av rent fysiskt illamående. Hennes infantila babblande hade den effekten. Nu går det bättre och bättre. Vem vet, - jag kanske är på väg att bli helgad?
Mera från riket Kullen i Knutby:
För den som undrar är terebint ett terpentinträd.
Mera från riket Kullen i Knutby:
Citat:
Nu går vi in i löfteslandet och där skall vi vara tills Jesus kommer. Det är där segrarna vinns och det är där härligheten finns. Det är där Jesus får vara mäktig i våra liv. Det är där Jesus får vara synlig i våra liv. Det är där Jesus får vara den han är i våra liv och vi går in där idag. Herren har smort mig till att predika glädjens budskap för dom ödmjuka. Det finns bara en enda nyckel. Det är ett ödmjukt hjärta som har böjt sig under Gud. Ett hjärta som inte säger: Ske min vilja. Ett hjärta som säger: Ske din vilja Gud fullt i allt. Han har sänt mig att förbinda dom som har ett förkrossat hjärta att predika ut fri att ropa ut frihet för dom fångna att predika befrielse för dom bundna till att predika ett nådens år från Herren och en hämdens dag från vår Gud för att rösta alla sörjande, för att låta dom sörjande i Sion få huvudprydnad i stället för aska glädjens olja istället för sorg, lovprisningens klädnad istället för en modfälld ande och dom skall kallas rättfärdighetens terebinter planterade av Herren till hans förhärligande.
För den som undrar är terebint ett terpentinträd.