2008-08-28, 14:42
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
De som drabbas av depression har helt enkelt fått för lite av Kristi Bruds Visdom:

Citat:
Citat:
Det syns om du är kritisk och negativ om du har depression i din tanke om du går omkring och tycker att allt är elände och pest. Ja men det kan ju inte jag hjälpa, men du kan bli befriad från det.
Depression tillhör inte Herrens folk. DEPRESSION TILLHÖR INTE HERRRENS FOLK Jag har mött MASSOR med kristna som är deprimerade. Jag blir minst sagt upprörd.

Det har man hört förr, att sjukdom är ditt eget fel (Livets Ord m.fl.).

Ovanstående ord om depression skuldbelägger dem, som drabbats.

Jag gissar, att många som lockats in i Träningsskolan har problem, kanske med just depression. Då blir det som att falla i en grop istället för hopp om vägledning till ett bättre liv.

I Tirsas skola blir det inte godkänt - om man inte böjer sig - i enlighet med Kristi Bruds nyckfulla och godtyckliga vilja.

Tirsa är Guds unika språkrör enligt henne själv.
Hon har tolkningsföreträde.

Istället för att lyssna på Guds röst/Den inre vägledaren
inom dig - lyssna på Tirsa!

Högmod ska man inte ha enligt Knutby-läran.

Högmod är det i högsta grad, att anse sig ha ensamrätt på Guds röst.
Citera
2008-08-28, 15:17
Medlem
the saints avatar
Citat:
De som drabbas av depression har helt enkelt fått för lite av Kristi Bruds Visdom:

Inte bara Kristi Brud blir upprörd. Det blir jag också - över hennes bisarra föreställningsvärld, som hon försöker pracka på åhörarna. Först tycker man det är enbart löjeväckande, men sedan blir man upprörd, när en underbegåvad, underutbildad, illitterat pratmakare får breda ut sig på detta vis.
Stackars åhörare, som tvingas höra på detta dravel.
Citera
2008-08-28, 15:35
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Inte bara Kristi Brud blir upprörd. Det blir jag också - över hennes bisarra föreställningsvärld, som hon försöker pracka på åhörarna. Först tycker man det är enbart löjeväckande, men sedan blir man upprörd, när en underbegåvad, underutbildad, illitterat pratmakare får breda ut sig på detta vis.
Så rätt - så rätt!

Stackars vilsna sökare som har erlagt kursavgift för att drabbas av detta barnsliga svammel
Senast redigerad av GustafKroon 2008-08-28 kl. 15:58. Anledning: tryckte lite fel
Citera
2008-08-28, 15:41
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Bruds träningsskola fortsätter.

Ni som läser här, slipper i alla fall betala för skräpet.

Citat:
Åå förstå hur landets invånare reagerar. Då kan dom gapa hur mycket dom vill om sekter och elände.

Där fick hon till det virrpannan Sekter och elände är vad det handlar om i drottning Tirsas lilla rike på gränstakullen.

Citat:
Det finns ingen makt i världen som står emot ett lovprisande folk. Ingen makt ingen åsikt ingen ande ingenting i det här landet kommer att bestå när Guds folk börjar prisa Gud med rena läppar iklädda lovsångens makt så är det då börjar väckelsen inte förr men då börjar väckelsen ……….

Tant Tirsa yrade, i ett annat sammanhang, om att hon skulle flyga jorden runt i eget jetplan och låta världens regenter böja sig inför henne.

Citat:
Och dom ska kallas rättfärdighetens terebinter, rättfärdighetens terebinter, rättfärdighet där synd och orenhet är långt bort. Ett folk som har helgat sina liv och gjorts redo för himmelen. Ett folk som är klätt med härlighet från Herren den högste.
Det här med demoner du vet va. Demoner som är ett omdiskuterat område.

Så talade herrens egen ögonsten
Citera
2008-08-28, 15:46
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är ju märkligt att det är omdiskuterat när Jesus så tydligt sa; "Driv ut demoner bota sjuka väck upp döda gör under och tecken." Det var Jesu order va.

Lysande Tirsa, lysande!

Citat:
Hur ska Jesus komma för att befria dom fångna, va tänker du att befria dom fångna. Jo vi bjuder dom på te. Vi umgås lite med människor som känner sig älskade, så tänder vi lite ljus också så blir det bra.

Ljusterapi?
Citera
2008-08-28, 15:57
Medlem
GustafKroons avatar
Allt jag citerar i den här tråden, är ordagrant från den nippriga Tirsas undervisning.

Citat:
Om vi bara gör en liten statistisk undersökning i den här skaran. Du som är plågad av en sjukdom. Jag vill bara utan dom ingenting. Det är ingen dom jag säger. Vi dömer inte, vi söker Herren här

Hon talar alltid så här virrigt.

Citat:
här ska vi uppleva det maximala av Herren som vi kan och det är kopplat till hur mycket du kan bli himmelsk på jorden och då talar inte jag om att bli en svävare som fladdrar runt i det blå och talar bara om kosmiska ting eller inte kosmiska hehe himmelska ting åååååå gator av guld ååå gnister åååå torn ååå allt det där eller va man nu ska säga änglar å allting.

De här styckena är fantastiska exempel på ett rörigt tänkande.

Citat:
Du bara går runt å talar så det är inte det jag menar blänk blänk hähä ääää ääää utan utan det jag menar ääär du ska va klar du ska va klar du ska leva i Herrens klarhet därför Gud är mer klar än någonting annat på den här jorden.

Själv är Kristi Brud inte ett klarhetsföredöme
Citera
2008-08-28, 16:38
Medlem
the saints avatar
Citat:
Allt jag citerar i den här tråden, är ordagrant från den nippriga Tirsas undervisning.

När man har lyssnat 10-15 minuter på henne så är man själv helt förvirrad och tror att man har drabbats av hjärnblödning eller liknande. Tänk då på de som sitter och lyssnar på denna "undervisning" i timme efter timme, vecka ut och vecka in. Är det konstigt att de blir hjärntvättade till slut? Min slutsats är att det bara är en logisk följd.
Citera
2008-08-28, 16:39
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:

Kan detta kallas undervisning?

Citat:
Ursprungligen postat av Tirsa-Kristi Brud
Citat:
här ska vi uppleva det maximala av Herren som vi kan och det är kopplat till hur mycket du kan bli himmelsk på jorden och då talar inte jag om att bli en svävare som fladdrar runt i det blå och talar bara om kosmiska ting eller inte kosmiska hehe himmelska ting åååååå gator av guld ååå gnister åååå torn ååå allt det där eller va man nu ska säga änglar å allting.

Citat:
ååå allt det där eller va man nu ska säga änglar å allting.

Änglar och allting!

Låter det så här i någon annan församling?
Citera
2008-08-28, 16:43
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
När man har lyssnat 10-15 minuter på henne så är man själv helt förvirrad och tror att man har drabbats av hjärnblödning eller liknande. Tänk då på de som sitter och lyssnar på denna "undervisning" i timme efter timme, vecka ut och vecka in. Är det konstigt att de blir hjärntvättade till slut? Min slutsats är att det bara är en logisk följd.

Det förväntas även, att man ska lyssna hemma.

Ev*elin*, lyssnade på träningsskolekassetter den förmiddagen, när Heléne så tragiskt dog.
Ljudet var högt uppskruvat, och därför hörde inte Ev*lina vad som försiggick i skymundan.
Citera
2008-08-28, 17:03
Medlem
GustafKroons avatar
Ofta berättar Kristi Brud, i sin undervisning, om sina egna äventyr bland de förtappade själarna. Hon kanske hoppas att det är bra exempel för lärjungarna.

Citat:
Och jag kommer ihåg. Det var en gång äää jag var ute ganska mycke en tid så var jag ute rätt mycke ååå ååå evangeliserade eller så där man var ute och skulle neääj jag evangeliserade inte med traktat eller sånt.

Hennes evangeliserande var nog kontraproduktivt.

Citat:
Det var jag och en kompis vi skulle va ute vi va jämt ute bland folket och skulle prata om Jesus. Prata prata prata och så var det en kväll när det var ääääh det hade varit dans nånstans och det var slagsmål det var bråk det var elände och vi var ju där alltid bara liksom dom kalla oss pingstkyrkan.

Hon var alltid där det var dans, bråk och elände. Intressant.

Citat:
Det var ju bra för dom visste va vi va för nåra ååå åååå det va det va ääää bara ett enda kaos egentligen i andevärlden hela tiden ååå ååå så var det en kille som höll på heeeela heela tiden i flera timmar höll han på bara bara mucka med mig hela tiden.

Muckade dumskallen med den som Jesus i tidens gryning utvalde till sin ögonsten? Sicken tuffing.

Citat:
Du är bara hjärntvättad du är bara dum i huvet å så där höll på hela tiden som en ettrig mygga ni vet som så där åååå jag liksom bara hmmmm hmmmmm vart lite så där störd och jag tänkte bara kära nån fatta nånting då jag försökte berätta varför jag var frälst och allting det var bara liksom det var bara det gick inte och så rätt så det var så kom det förbi en kille bara så där och ööööhh och så titta han på mig så där och du ä ju bara hjärntvättad sa han.

En spännande episod ur Kristi Bruds memoarer kanske? Är Bert Karlsson intresserad av att ge utt den boken också?
Citera
2008-08-28, 17:45
Medlem
iakttagares avatar
Citat:

Hade det endast varit att dom hört det på lektionen eller vad man ska kalla det, men det fortsätter ju hela tiden under den intensiva samvaron i Knutby och finns det något som inte tillfredställer Tirsa blir det enskilda samtal.

Deltagarna blir mer och mer förvirrade. Dom slutar tro på sin egen förmåga att tänka klart. Kommer en egen invändning eller tanke slås den ner. Efter lektionerna blir dom förhörda. Vad har Gud talat till dig. Då vill det till att man vet vad Gud sa och att det passar Åsa. Det du säger kommer att vara fel och så får dom veta vad Gud har sagt till dig och dom blir ytterligare mer förvirrade. Man måste vara för sig själv och låta den himmelska undervisningen gå in i själen och därefter ska man kunna redogöra för sina tankar.
Citera
2008-08-28, 17:49
Medlem
iakttagares avatar
Fel
Senast redigerad av iakttagare 2008-08-28 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in