2008-08-26, 18:38
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Citat:
"Hur många har känt att ni har varit mobbade nån gång under periodert i skolan? Mer eller mindre va, utanförskap uttryck du duger inte du är inte bra va. Vi har alla upplevt detta. Vår sociala omgivning har medverkat till att du som person är sån. Det har tagit lång tid för mig att få bort en del lögner som en del människor har gett mig bara under några få år, så har en del skolkamrater gett mig lögner bara genom sitt förakt som har tagit lång tid att bryta ner,"

Citat:
"Ta bara det här med betyg ni vet. Jaja, vicken vicken vicken mänskligt vansinne vilket påfund. Betygsätta och på det orättvisa sätt som det har gjorts under alla år i alla tider. Jamen hur många lärare har inte satt betyg efter vad dom tycker om eleven i stället för dess kunnande."

Citat:
"nämen alltså, de ää ju så åååh har man bra betyg då är man bra va, har man dåliga betyg är man värdelös och hur många har inte gått med dessa vansinniga komplex. UNDERBART säger satan nu har han lyckats trycka ner hehehe en klass till hihihi, utan den där som vart högmodig för det var en mallgroda som fjäska alltid för fröken."

ÅW syn på skoltiden tycks vara allt annat än trevlig. Elever är otrevliga. Lärarna sätter orättvisa betyg. Dom som lyckas i skolan tycks vara mallgrodor som fjäskar för fröken.

Redan här visar det hur störd Åsa redan var som liten flicka.

Går tillbaka i tankarna vad Ekorren och nabo postat om NPD och ärftlighet.

Stackars barn och efterkommande. Hur hjälpa så att kedjan bryts?
Citera
2008-08-26, 18:44
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
”…uppväxt, miljö, föräldrar, familj, klasskamrater, vänner, vad har du umgåtts med för folk. Vad har dom präglat dig med? Hehehe oh du kan ha varit i en krets som har präglat dig väldigt negativt, som har gjort dig till en riktig hedning en tid osv. va. Du kan också ha haft väldigt gott sällskap och även det bästa sällskapet kan faktiskt ha haft en negativ effekt på dig också, du nu vill jag att du tänker riktigt klart sanningen om dig själv. Därför Gud vill att du ska leva i sanningen om dig själv och nu i den här tiden när du sitter här i ditt liv den här delen av din världshistoria nu är den tid när Gud vill på allvar komma in och upprätta sin sanning om dig. Sin ordning om dig och den är helt annorlunda.”

Jojo här börjas det. Här får dom nya träningsskoleleverna veta vilken negativ miljö dom kommer ifrån och nu ska dom bli upprättade.
Du hänger väl med Qwertysan?
Citera
2008-08-26, 19:01
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare

Jojo här börjas det. Här får dom nya träningsskoleleverna veta vilken negativ miljö dom kommer ifrån och nu ska dom bli upprättade.
Du hänger väl med Qwertysan?

Nu skall vi kanske inte begära det omöjliga. Vem kan hänga med i Åsas aldrig sinande, osammanhängande babbel?

Genom detta babbel får man dock en intressant inblick i detta sammelsurium som verkar ockupera hennes tankevärld.
Citera
2008-08-26, 19:25
Medlem
GustafKroons avatar
Tack till er som recenserar denna smörja!

När man lyssnar och skriver av, är det lätt att tappa greppet om vad hon egentligen menar. Ibland känns det som om kursledaren improviserar och tappar greppet själv.

Här kommer ytterligare ett intressant avsnitt ur Kristi Bruds träningsskola.

Citat:
sen sen finns det andra bitar som Herren kommer att lösa dig ifrån och då kan det tänkas att han behöver befria dig från äää fäders missgärningar och nu ska du inte sitta och tänka: Vad kan mina, min mormor och min farmor och farfar va kan dom ha gjort för bus. Jag kan ta en enkel sak om du t. ex. har haft en en en mormor som va spåkärring då kan du alla gånger bara på rak arm gissa att du behöver bryta den anden. Det är ganska självklart. Den spådomsanden vill du inte ha i ditt liv eller hur? Den får inte finnas i någon gen alltså på något vis. Det är lätt att ta på en sån sak, sen kanske du kommer fram till att din din farfar var en riktig flörtis som sprang runt med brudar i varenda bondgård. Då förstår du att det kan föreligga en risk att det faktiskt finns någon form av negativ påverkan och då helt plötsligt kommer du på varför har du så lätt att falla i den synden. Ä ni med mig nu? Varför har du så lätt att falla för för flört och sån orenhet du som vill leva helgat, jooo därför att det fanns bakåt faktiskt nånting som jag har fått med mig. Förstår ni det här? Ok, då får du bryta den bara. Herre jag bekänner min egen synd, jag bekänner mina hähä fäders synder skam och elände bort det och så är det bra sen. Större affär behöver man inte göra av det. Det kan va andra saker det kan va skvallerkärringar ni vet det är fruktansvärt inför Herren, det är det värsta han vet, hala läppar, fladdrar runt i gårdarna jaa då kanske du plötsligt förstår varför du har lätt att skvallra va, för din moster va sån eller nån osv. osv. tänk lite. Du kan faktiskt koppla detta ganska snabbt. Om du om du har saker du har problem med i ditt liv som du inte kan bli av med fast du försöker försöker och försöker så tänk lite grann och så kommer du på att jamen det här har ju faktiskt varit ett problem för mig. Jag har ju sånt problem med att snatta hähä allt det här. Jag kan ju aldrig låta bli Martin här och ser ju direkt skyldig ut och förstår att han har ju problem med detta då och sist så tog jag en bil också en vit Audi som frestade mig så mycke då, men alltså du får ju bekänna det här då va bara ha. Nämen alltså det ää ju så man får ju liksom leta lite grann och och och kolla lite grann. Varför har jag så lätt att halka in på på alkohol
Den markerade meningen är värd att reflektera en stund över. Tror Kristi Brud att eventuella genetiska belastningar kan fixas med helgelseterapi?
Citera
2008-08-26, 19:32
Medlem
GustafKroons avatar
Här fortsätter undervisningen och jag vet inte om jag missförstår kursledaren, men jag får en känsla av att hon rekommenderar rätt grupptillhärighet för att bli av med dåliga arvsanlag.

Det är i så fall ett fantastiskt framsteg för den kombinerade gen- och psykterapin. Ny disciplin minsann

Citat:
Ää arv och släktdrag och och då jag var inne på det häromdan också det här med dåligt humör och alla såna har grejer som somliga gömmer sig bakom, min mamma var sån och då är jag sån och min pappa var sån och då är jag sån. De ää förbannelser från ett släktarv och det ska inte finnas med hos en pånyttfödd frälst människa. Därför att pånyttfödelsen betyder bryt med det gamla. Det ska inte behöva drabba dig och dina omgivningar. Du ska va fri, du ska va helgad åt Herren enkelt och klart. Äää sen det ää en sak då och det såg vi Hosea där, me me att det drabbar barnen om inte kunskapen om Gud får vara i rådande så drabbar det kommande led. Social påverkan, uppväxt, skola osv. det är också en sak och därför ska du tänka på vilka du umgås med idag. Vicka är din påverkan umgås du med människor som gör dig mer helgad eller umgås du människor som bryter ner dig? Det är ditt vaaal, och vill du leva med Herren så bööör du välja ett rätt umgänge så tillvida du inte ska hjälpa dom, för där kan du va överallt varsomhelst om du är stark nog att hjälpa dom, men att sitta och uuumgås med människor som har sin lust i världsliga dåliga nedbrytande ting, det kommer å bryta ner dig. Av dåligt sällskap är snart den bästa förstörd. Om dina kompisar bara kollar på video och utan urskillning bara söker videoumgänge osv. då kommer du å å å så småningom inte så småningom utan väldigt snart så kommer du att tappa greppet om Herren och Herrens härlighet helighet. Ä ni mä? Se till att du umgås med rätt folk och och finns det inte rätt folk så skapa en egen krets så du blir ett rätt folk för någon
Citera
2008-08-26, 20:13
Medlem
Doxologys avatar
Har följt tråden och först nu förstår jag att detta är någon fortsättning på ett tidigare avgränsat forum för enbart invigda. Jag är inte helt insatt i procedurerna, GustafKroon ; Vart får du Kristi Bruds undervisning ifrån?

Citat:
Om dina kompisar bara kollar på video och utan urskillning bara söker videoumgänge osv. då kommer du å å å så småningom inte så småningom utan väldigt snart så kommer du att tappa greppet om Herren och Herrens härlighet helighet. Ä ni mä? Se till att du umgås med rätt folk och och finns det inte rätt folk så skapa en egen krets så du blir ett rätt folk för någon

Kan inte annat än beundra hennes ypperliga exempel, akta er för videoumgänget, det finns inget mer dekadent på denna jord. Det är nog en klok idé att börja avlägsna sig ifrån gruppen när ledaren börjar tala om rätt och fel umgänge. Att på ett sådant fullständigt vidrigt sätt klassificera människor i "rätt" samt "fel" fack och samtidigt placera sig själv som sanningsenlig urskiljare av Gudomlig art är beklagligt.

Undrar vart hon finner sitt teologiska stöd i sina föredrag, har ni någon aning om vilka åhörarna är?

För all del fortsätt, det är trevligt om än lite upprörande att betrakta spektaklet på avstånd.

Videoumgänge får bli ordet för dagen.
Citera
2008-08-26, 21:05
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
Har följt tråden och först nu förstår jag att detta är någon fortsättning på ett tidigare avgränsat forum för enbart invigda. Jag är inte helt insatt i procedurerna, GustafKroon ; Vart får du Kristi Bruds undervisning ifrån?
Det är fortsättningen på en stängd tråd i detta öppna forum.

Citat:
Kan inte annat än beundra hennes ypperliga exempel, akta er för videoumgänget, det finns inget mer dekadent på denna jord. Det är nog en klok idé att börja avlägsna sig ifrån gruppen när ledaren börjar tala om rätt och fel umgänge. Att på ett sådant fullständigt vidrigt sätt klassificera människor i "rätt" samt "fel" fack och samtidigt placera sig själv som sanningsenlig urskiljare av Gudomlig art är beklagligt.
Outgrundliga äro drottning Tirsas tankar

Citat:
Undrar vart hon finner sitt teologiska stöd i sina föredrag, har ni någon aning om vilka åhörarna är?

Åhörarna är människor som har erlagt en kursavgift för att få ta del av kursledarens gränslösa vishet

Citat:
För all del fortsätt, det är trevligt om än lite upprörande att betrakta spektaklet på avstånd.

Det kommer mera i morgon

Citat:
Videoumgänge får bli ordet för dagen.
Citera
2008-08-26, 21:06
Medlem
Doxologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är fortsättningen på en stängd tråd i detta öppna forum.

Outgrundliga äro drottning Tirsas tankar

Åhörarna är människor som har erlagt en kursavgift för att få ta del av kursledarens gränslösa vishet

Det kommer mera i morgon

Är du en av dessa saliga som har erlagt kursavgift? Får ni föreläsningarna på ljudfil eller via mail? Pris?

Ursäkta mina frågor blev bara nyfiken. Du kanske blir bannlyst för att vara en infiltratör med fel umgänge.
Citera
2008-08-27, 08:56
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Är du en av dessa saliga som har erlagt kursavgift? Får ni föreläsningarna på ljudfil eller via mail? Pris?

Ursäkta mina frågor blev bara nyfiken. Du kanske blir bannlyst för att vara en infiltratör med fel umgänge.
Tanken på att delta, har funnits, men jag skulle inte ha kunnat hålla masken inför de så kallade pastorerna i Knutby.

Om du har följt de arkiverade knutbytrådarna, vet du att det har presenterats väldigt många predikningar från knutbysekten.

Det beror på att sektledarna spelar in allt och mer eller mindre kräver att medlemmarna ska köpa skräpet.

Det finns numera många inspelningar på ljudkassett och CD i omlopp utanför sekten.

Sök på predikningar i de gamla trådarna så har du läsning länge.
Citera
2008-08-27, 09:04
Medlem
GustafKroons avatar
Mera läsgodis från Kristi Bruds träningsskola i Knutby:

Citat:
Jag då, som aldrig tar i såna hära hårdare material som kan smutsa mina händer olja och sånt där ni vet. Jag som aldrig håller på med det jag jag har aldrig problem med att få mina händer rena. Jag bara tar liten lite tvål och så bara schviitt så här sen är det rent som på den andra för jag är jag ää ren förstår ni? Jag är hel helgad så jag har inga problem när jag kommer inför Herren så kan jag säga bara, rena mig nu bara så sköljer han rent det omedelbart så att inget smuts får sin fäste på mig. Ä ni mä? Såna ska vi vara. Så fort Herrens vatten bara sköljer av oss så schwitt så är det rent, men om du har låtit smuts vara, så tar det mycket längre tid, det blir svårare, det blir jobbigare och det gör lite ont och huden blir röd för du har fått gnida med sån här hehe stålull eller vad det är ja.
Citera
2008-08-27, 09:24
Medlem
GustafKroons avatar
Nu börjar det bli skarpt läge på träningsskolan. Tidens ände för människorna på Jorden, närmar sig och det klargörs vem som kan leda himlafärden.

Citat:
Herrens Herrens Ande är över mig ty Herren har smort mig till att predika glädjens budskap för dom ödmjuka. Han har sänt mig att förbinda dom som har ett förkrossat hjärta att ropa ut frihet för dom fångna och befrielse för dom bundna. Till att predika ett nådens år från Herren och en hämndens dag från vår Gud för att trösta alla sörjande. För att låta dom sörjande i Sion få huvudprydnad i stället för aska, glädjens olja i stället för sorg lovprisningens klädnad i stället för en modfälld ande och dom ska kallas rättfärdighetens terebinter planterade av Herren till hans förhärligande

-Lång tystnad-

Så är äntligen tiden inne Tiden då Gud ska på allvar låta sin Ande röra vid sitt folk till helgelse så att hans härlighet äntligen kan bli synligt i vårt land. Nu har han börjat. …….Det vi ser här är begynnelsen på änden. Det vi ser nu är början till slutet av den här jordetiden Det vi ser nu är början till den smörjelse som Gud ska låta bo ibland sina barn till dess han kommer och det kommer att öka det kommer att bli starkare att bli en större hängivenhet ibland Guds folk i Sverige och det vi ser början på är början på evigheten i himmelen och det du och jag går in i nu är ……. den sista tidens smyckning före Jesu återkomst . Det kommer aldrig mer att avta i lovsången. Det kommer aldrig mer att torka ut det du känner av flöde från Gud. Det här är bara början och Herrens Ande kommer att frigöra sin mäktiga kraft ibland Guds folk i denna sista tid.
Citera
2008-08-27, 11:07
Medlem
iakttagares avatar
Nu drar det igång med att tänka efter vad ens släktingar har för ondska som träningsskoleeleverna bör befrias från.

Citat:
”har haft en en en mormor som va spåkärring då kan du alla gånger bara på rak arm gissa att du behöver bryta den anden.”

Citat:
”sen kanske du kommer fram till att din din farfar var en riktig flörtis som sprang runt med brudar i varenda bondgård. Då förstår du att det kan föreligga en risk att det faktiskt finns någon form av negativ påverkan”

Citat:
”Det kan va andra saker det kan va skvallerkärringar ni vet det är fruktansvärt inför Herren, det är det värsta han vet, hala läppar, fladdrar runt i gårdarna jaa då kanske du plötsligt förstår varför du har lätt att skvallra va, för din moster va sån”

Det är viktigt att få veta att det värsta Herren vet är hala läppar. fladdrar runt i gårdarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in