2008-09-08, 10:08
Medlem
GustafKroons avatar
Åter till Kristi Bruds föreläsningar på Knutby sekthögskola:
Citat:
Det är ju så att lever du med anden och lever du i anden och lever du med Gud och känner du igen Jesu röst så förstår du vicken tid du lever i. Då hör ju du också svischet av änglarna som håller på och rustar eller hur? Ähä du ser dom ju också när dom schwaschar förbi för att dom är i full färd med att påkalla krafter va? Du hör också när dom drar vapnen kling och när dom är redo va.
Jag undrar om lärjungarna såg framför sig schwaschande änglar med blodiga svärd, eller om de såg en totalt förvirrad liten dam som har tappat fotfästet.

Hoppas att ingen av dem stannade i sekten utan flydde till säker mark efter den kurs som de till och med fick betala för.
Citat:
Du fattar att det är nånting som pågår du fattar att det är nånting som händer i anden och du förstår att det drar ihop sig i det här landet och när du förstår det då förstår du ännu mer vikten av du ger dig själv fullt ut att du inte håller tillbaka nånting.
Det drog i alla fall ihop sig till diverse mordplanerande i Knutby när än den ene och än den andre fick uppenbarelser om att makor och makar skulle få hembud
Citera
2008-09-08, 15:00
Medlem
GustafKroons avatar
Det här är nästan som ett utdrag ur tirsaprofetian
https://www.flashback.org/showthread.php?t=721107
Citat:
Jesus är underbar och vi sjunger det ibland och vi säger det ibland, men han är verkligen underbar, han är ljuvlig, han är härlig,han är skön, han är glaaad, Jesus är väldigt glad, han är rolig, han är full av frid, det finns ingen ofrid hos Jesus, förstå bara ständigt få vara nära Jesus vilken ljuvlig frid det är. Alltså bara gå och hålla honom i handen, det är ju nånting som bara ger frid, harmoni, det finns ingen ofrid hos Jesus, fridsfursten. Han är stark , han är en hjälte, han låter mig aldrig komma på fall, han för rätten till seger, han kan mota härskaror, han kan resa mig när jag faller, han kan trösta mig när jag är ledsen, han kan krama mig är ensam, Jesus han är den han är och han har alltid varit den han är och han är han är så oändligt mycke mer än vad någon människa kan vara för dig
Citera
2008-09-08, 18:08
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det här är nästan som ett utdrag ur tirsaprofetian
https://www.flashback.org/showthread.php?t=721107

Citat:
han är rolig

Rolig?

Det skulle vara intressant med ett exempel från ståupparen Jesus.
Citera
2008-09-08, 20:56
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Det skulle vara intressant med ett exempel från ståupparen Jesus.
Exempel var ordet sa Bill:
Citat:
Han älskar att sjunga, han älskar att dansa, han älskar att fröjda sig därför det ligger i hans person. Han skapade dansen, han skapade glädjen, han skapade fröjden, han är full av fröjd och han längtar efter att hans barn fulla av fröjd. Han längtar efter att hans barn ska va fria till ande kropp och själ. Han längtar efter att vi ska va rena så att han kan komma så nära som han vill och han kommer att komma så nära som han kan utifrån vad du ger till honom. Han är den förste han är den siste, han är den som var i begynnelsen, han är den som skapade jorden, han är den som fanns under hela tiden i hela världshistorien har Jesus varit där. När man läser om stora män om hjältar så ska du komma ihåg att Jesus var där och på nåt sätt redde han ut världshistorien också och det är många slag som har gått förlorat för Jesus på grund av att människor inte har lydit honom och det har smärtat honom men till slut eftersom han håller världshistorien i sin hand till slut så kommer han att föra den fulla rätten till seger och han håller på att lägga sin slutsten på jorden.
Citera
2008-09-08, 21:53
Medlem
iakttagares avatar
Jesus och Åsa vill ha sin rätt

Citat:
"eftersom han håller världshistorien i sin hand till slut så kommer han att föra den fulla rätten till seger och han håller på att lägga sin slutsten på jorden."
2008-09-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Åsa kan inte avsluta en mening eller följa en röd tråd. Rätt som det är så far hennes naiva tankar iväg på det mest ologiska sätt.

Hon kanske har adhd
Citera
2008-09-09, 08:31
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Hon kanske har adhd
Kanske till och med en större del av alfabetet
Citera
2008-09-09, 11:14
Medlem
GustafKroons avatar
Här fortsätter föreläsningen om Jesus. Det är den blivande makan som talar:
Citat:
Han håller på samla hop den slutgiltiga skaran som ska vara med i himmelen , han håller på och klär sin brud och det är kul haha han har roligt och han vet framtiden för dig, han vet framtiden för oss, han vet vad du ska göra, han är din rådgivare, han är kunnig i allt.
Ingen garderobsrensning där inte
Citera
2008-09-09, 11:17
Medlem
GustafKroons avatar
Detta kan Kristi Brud åstadkomma för sina undersåtar:
Citat:
när du lär känna konungen när du blir identifierad med konungen, när konungen får vara din konung fullt ut så mycket det bara går då kommer din person att bli helgad åt Herren. Då kommer du kunna leva en helt annan seger än vad du har sett hitintills, därför då är det inte längre du utan då är det konungen - the king
Citera
2008-09-09, 11:21
Medlem
GustafKroons avatar
Det meningslösa mässande fortsätter och jag undrar varför i helgoland de applåderar detta svammel:
Citat:
Helighet, helgelse och Guds härlighet och vi har talat oerhört mycket om att renas om att att bli frigjord från sånt som är i vägen föör att vi ska kunna se Gud, som är i vägen för att vi ska känna Gud och äää ääää vi har gått - jag tycker det är lite konstigt ljud. Jag hör lite dåligt, jag vet inte vad det är, allting måste stämma rätt äää och vi har varit igenom väldigt allvarliga lektioner därför det är en allvarlig tid vi lever i där vi upplever hur Gud talar mycket tydligt till oss om att det är tid att renas det är inte längre tid att längre förbli på en plats i livet där man faktiskt kan bli ääää där man faktiskt kan komma utanför Guds härlighet och Guds nåd och vi ty, jag tror det kommer komma en tid ganska snart när det kommer att bli mycket tydligt bland Guds folk vad den heliga vägen är äää där det blir mycket tydligt var man ska gå för att följa Herren. Det är redan nu väldigt tydligt att det finns olika nivåer som ää det är alldeles uppenbart att kristna i det här landet lever på olika andliga nivåer och man faktiskt väljer att leva på en väldigt låg nivå i många sammanhang.
Citera
2008-09-09, 11:59
Medlem
GustafKroons avatar
http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3

Ett ljudklipp som låter oss höra vad Kristi Brud tycker om amerikanska män, om lydnad och om Guds syn på städning. Fem minuters underhållning direkt från träningsskolan.
Citera
2008-09-09, 16:10
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Här fortsätter föreläsningen om Jesus. Det är den blivande makan som talar:

Citat:
Citat:
Han håller på samla hop den slutgiltiga skaran som ska vara med i himmelen , han håller på och klär sin brud och det är kul haha han har roligt och han vet framtiden för dig, han vet framtiden för oss, han vet vad du ska göra, han är din rådgivare, han är kunnig i allt.

Ingen garderobsrensning där inte

Men hallå!

Vad säger alla andra kristna om att Tirsa-Kristi Brud-ÅW har lagt beslag på Jesus med ensamrätt?

Har ingen annan församlings medlemmmar den minsta chans?

Är detta trovärdigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in