2008-08-23, 19:33
Medlem
GustafKroons avatar
Jag har lyssnat till en föreläsning om helgelse och helighet, hållen av den högheliga profeten i Knutby.

Det är en häpnadsväckande historia om hur livet ska levas för att man ska duga i den församling som ska resa till himlen för att fira bröllop mellan Jesus och hans utvalda ögonsten.

Jag tänker inte skriva av allt utan bara redovisa de stycken som kan ge fingervisningar om det bisarra livet i en sekt. Det är inte mitt talspråk som återges utan predikantens. Jag hoppar över en del trams om roliga djur och annat som är för rörigt för att vara begripligt.

Nu börjar det:
Citat:
"Jag kommer att ha som ämne äää helgelsen och Guds helighet och målet är att du ska föras från den plats där du står nu i ditt liv in i Herrens helighet på ett nytt sätt och det är livsviktigt för dig som ett Guds barn att du får lära känna Guds helighet därför det är det som gör att du med rätt respekt kan närma dig Gud det är det som gör att du med rätt respekt kan förstå Guds ord det är också det som gör att du i denna tid den allra sista tiden kan få va med och föra ut budskapet om Gud på rätt sätt att få föra Guds rike till människorna."

Den här föreläsningen håller drottning Tirsa i församlingens träningsskola där unga människor ska omskolas till ett bättre liv, ett liv enligt knutbymall.

Citat:
"Gud har bestämt att det här landet ska få beröras en gång till av hans kraft och det kommer att bli det slutgiltiga det kommer att bli det definitiva. Det som kommer att förvandla landet till en väckelse. Sverige behöver desperar en väckelse, men Guds folk är bundna, Guds folk är kvävda, Guds folk sitter i tystnad, Guds folk har blivit bedragna av så otroligt mycket det har varit villoläror, det har varit ä villotankar.det har varit bundenhet av olika slag, men Herren har kallat oss att vara med och befria dom fångna och Gud har kallat oss att predika ordet som verkar till befrielse i människors hjärtan och det finns en väg att gå för dig som är frälst och född på nytt och du som lever i Guds rike du som lever i den plan som Gud har bestämt för dig och det är att du ska gå från klarhet till klarhet du ska gå från att att ää så långt du har förstått idag få växa till i klarhet och veta exakt vad Gud vill med ditt liv. Jag kommer att tala om helgelse, därför att det finns ingen annan väg att närma sig Gud än genom att helga sitt liv för honom att att rena sitt hjärta att få låta Guds ord få bli till förvandling i ditt liv."

Nu ska jag lyssna och skriva av mera. Början är minst sagt intressant och det ska bli en spännande resa i sektmiljö.
Citera
2008-08-23, 19:51
Medlem
GustafKroons avatar
När jag lyssnade från början igen upptäckte jag detta lilla stycke som ligger före det jag nyss skrev:

Citat:
"nummer ett när det gäller att helgas det är att inse din egen otillräcklighet och du ska inse din egen orenhet och det måste du be Gud att peka på i ditt liv, därför du kan ju rent allmänt säga: Ja, jag är en syndare ja är oren och alltihop det här va och det är inte det som är intressant därför du är frälst, du är frälst av nåd och Gud är inte intresserad av att säga: Ja, du är en stor och allmän syndare utan äää Gud är intresserad av att att säga. Det här och det här i ditt liv vill jag ska bort. Han är inte intresserad av att säga: Att du kommer lite allmänt och säger: Förlåt mig jag är så stor och syndar så mycket. Det är inte det det handlar om. Utan vad det handlar om är att Gud ska få peka på saker i ditt liv som inte är helt saker i ditt liv som behöver förvandlas, saker i ditt liv som måste äää genomsköljas av Herren. Ä ni mä? Mmm så det är nummer ett. Det är att du ber Gud om att han ska belysa saker i ditt eget liv och detta kan ju alltså ta lååång tid innan man kan få klart för sig, men det är viktigt att vi har den inställningen. Herre belys för mig saker och ting som inte behagar dig. Gör klart för mig, alltså lys med ditt ljus på saker och ting i mitt liv som inte är dig till behag och helt plötsligt så kommer han fram till att, jah den här äää fiendskapen som du har mellan den och den systern och så det här den där systern som inte du tycker om. Det vill jag att du gör upp med. Jaha, men det har inte jag lust med säger du, nämen då kan vi inte fortsätta på den här vägen säger Herren. För Herren går i sin ordning och han vet vad han gör va. Om han pekar på en sak så är det bäst att du tar itu med det och då är det inte så att du ska behöva liksom åååå om det dyker upp saker nu under den här månaden så är inte det meningen att du ska liksom i morron ska du bekänna vilka saker Herren har belyst i ditt liv. Vi har ett förhör här i morron bitti innan lovsången och så säger vi jaaaaa Martin mmmm va har nu Herren talat med dig om.(barnsligt) Jaaaa han sa att jag ä ganska egoistisk. (Kraftigt) Ja, BRA kom fram här och bekänn det här som en synd och böj knä här en stund så ska vi plåga dig. Det är inte det det handlar om utan det är inför Gud du gör detta. Ibland så behöver man tala med någon för det känns lättare att få befrias genom att samtala med människor, men framförallt så är det ju kommunikationen dig och Gud emellan och då är det heller inte intressant för Gud att du kommer och säger: Å Herre jag är så eländig på det här området. Förvandla mig och sen att du inte i ditt hjärta inte vill bli förvandlad, för det lyssnar inte Gud på"
Citera
2008-08-23, 19:58
Medlem
GustafKroons avatar
Här kommer en förklaring till varför knutbyförsamlingen har växt från cirka 20 till cirka 100 medlemmar.

Citat:
Vi har under en en en lång tid nu sett människor flytta från från norr och söder, mest från söder upp hit till till till ää Uppland till Knutby och det är människor som Herren har kallat som människor har dragit hit av olika

Där avbröt hon sig och bytte ämne. Så gör hon ofta.
Citera
2008-08-23, 20:18
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Här kommer en förklaring till varför knutbyförsamlingen har växt från cirka 20 till cirka 100 medlemmar.

Det här skall bli spännande att följa. Här känns det som det kommer en ytterligare bekräftelse på att Tirsaprofetian en sjukt störd erotisk berättelse är en produkt från Tirsa/Jesubruden/KristiBrud/sektÅsa's hjärna med storhetsvansinne..
Citera
2008-08-23, 20:18
Medlem
GustafKroons avatar
Nu ska jag vila öronen innan jag fortsätter att transkribera.

Vad tycker ni så här långt? Är ämnet intressant att diskutera?

Jag tror att den här föreläsningen kommer att förklara mycket av de tokigheter vi har sett tidigare om livet i knutbysekten.

Tillägg: Såg att det kom ett inlägg medan jag skrev
Citera
2008-08-23, 20:22
Medlem
Megans avatar
Citat:
Nu ska jag vila öronen innan jag fortsätter att transkribera.

Vad tycker ni så här långt? Är ämnet intressant att diskutera?

Jag tror att den här föreläsningen kommer att förklara mycket av de tokigheter vi har sett tidigare om livet i knutbysekten.

Visst är det av intressen, här kommer många av sektÅsas "visdomar" aka stora grodor att nå ut till hela svenska folket.

Gammelgubben Waldau gläder sig, han har själv på ett forum skrivit att han tycker det är bra att alla svärdotterns " visdomar" når ut.
Senast redigerad av Megan 2008-08-23 kl. 21:04.
Citera
2008-08-23, 20:24
Medlem
Megans avatar
Citat:

Åsa kan inte avsluta en mening eller följa en röd tråd. Rätt som det är så far hennes naiva tankar iväg på det mest ologiska sätt.
Citera
2008-08-23, 22:23
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Åsa kan inte avsluta en mening eller följa en röd tråd. Rätt som det är så far hennes naiva tankar iväg på det mest ologiska sätt.

När det gäller Åsas gallimatias finns det ett gammalt talesätt som passar in på pricken:

Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.
Citera
2008-08-23, 22:38
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
När jag lyssnade från början igen upptäckte jag detta lilla stycke som ligger före det jag nyss skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa
Citat:
"nummer ett när det gäller att helgas det är att inse din egen otillräcklighet och du ska inse din egen orenhet och det måste du be Gud att peka på i ditt liv, därför du kan ju rent allmänt säga: Ja, jag är en syndare ja är oren och alltihop det här va och det är inte det som är intressant därför du är frälst, du är frälst av nåd och Gud är inte intresserad av att säga: Ja, du är en stor och allmän syndare utan äää Gud är intresserad av att att säga. Det här och det här i ditt liv vill jag ska bort. Han är inte intresserad av att säga: Att du kommer lite allmänt och säger: Förlåt mig jag är så stor och syndar så mycket. Det är inte det det handlar om. Utan vad det handlar om är att Gud ska få peka på saker i ditt liv som inte är helt saker i ditt liv som behöver förvandlas, saker i ditt liv som måste äää genomsköljas av Herren. Ä ni mä? Mmm så det är nummer ett. Det är att du ber Gud om att han ska belysa saker i ditt eget liv och detta kan ju alltså ta lååång tid innan man kan få klart för sig, men det är viktigt att vi har den inställningen. Herre belys för mig saker och ting som inte behagar dig. Gör klart för mig, alltså lys med ditt ljus på saker och ting i mitt liv som inte är dig till behag och helt plötsligt så kommer han fram till att, jah den här äää fiendskapen som du har mellan den och den systern och så det här den där systern som inte du tycker om. Det vill jag att du gör upp med. Jaha, men det har inte jag lust med säger du, nämen då kan vi inte fortsätta på den här vägen säger Herren. För Herren går i sin ordning och han vet vad han gör va. Om han pekar på en sak så är det bäst att du tar itu med det och då är det inte så att du ska behöva liksom åååå om det dyker upp saker nu under den här månaden så är inte det meningen att du ska liksom i morron ska du bekänna vilka saker Herren har belyst i ditt liv. Vi har ett förhör här i morron bitti innan lovsången och så säger vi jaaaaa Martin mmmm va har nu Herren talat med dig om.(barnsligt) Jaaaa han sa att jag ä ganska egoistisk. (Kraftigt) Ja, BRA kom fram här och bekänn det här som en synd och böj knä här en stund så ska vi plåga dig. Det är inte det det handlar om utan det är inför Gud du gör detta. Ibland så behöver man tala med någon för det känns lättare att få befrias genom att samtala med människor, men framförallt så är det ju kommunikationen dig och Gud emellan och då är det heller inte intressant för Gud att du kommer och säger: Å Herre jag är så eländig på det här området. Förvandla mig och sen att du inte i ditt hjärta inte vill bli förvandlad, för det lyssnar inte Gud på"

Dessa upprepningar där Herren säger "det här tycker jag inte om, det måste du ta bort", låter för mig som saker, som Åsa inte tycker om hos sina Träningsskoleelever.

Verkar svårt hålla en tråd - torde vara mycket förvirrande för dem, som lyssnar.
Citera
2008-08-24, 09:20
Medlem
GustafKroons avatar
Denna underbart vackra söndag förmiddag, sitter andliga ledare och förbereder sina gudstjänster.
I skumma sekter sitter andliga charlataner och grubblar över hur de ska befästa sin makt över bänkutfyllnaden.
En av dem har hållit den föreläsning som jag här transkriberar delar av.

Citat:
Vi kommer att tala mycket om vår erfarenhet vi som arbetar här har ju en samlad erfarenhet, som blir ganska stor. Vi ää ää inte så jättegamla dom flesta av oss, några av oss har nått en en högre ålder en en lägre, men vi har ännu inte nått den högsta ålder utan men tillsammans så blir vår erfarenhet ganska stor haha och den erfarenheten visar oss hur situationen ser ut väldigt mycke . Föreläsningen är en del av undevisningen i Knutby träningsskola.
Den erfarenhet som profetissan talar om, är knappast lämplig att omsätta i undervisning. Dessa så kallade pastorer är milt sagt, en samling stollar.
Citera
2008-08-24, 09:29
Medlem
GustafKroons avatar
Här kommer ett stycke till som är intressant. Efter det meningslösa svamlet, avbryter hon sig mitt i en mening och byter ämne helt.

Citat:
Hur många gånger har du ropat till Gud och sagt, men Herre det händer ingenting i mitt liv. Gud jag måste se en förvandling, Herre det här landet behöver en väckelse. Känner du igen dig i det här ropet? Är du som jag att du har ropat ut till Herren många gånger. Gud varför sker det ingenting. Ja, ni får gärna nicka så ja. Alltså jag tror att dom flesta kristna faktiskt har det ropet i sina liv. Herre jag försöker och jag jag strävar och jag kämpar och ingenting sker. Många församlingar arbetar på det sättet, och man undrar, men Herre kan du inte göra nånting. Har inte du förmågan att göra nånting. Kan inte du göra under. Kan du inte göra lite under och tecken så vi se att du är med oss. Vi våndas, vi ropar, vi bävar och situationen är svår. Det blir bara tyngre och tyngre i landet och allting blir trängre och trängre och så kommer ju frågan då från från dom som är Guds barn. Kan inte Herren? Är hans arm för kort? Och man kan tänka den tanken och jag jag tänkte ibland, är hans vilja inte den att att befria mig är hans vilja inte den att göra det här och det här va, för jag undrade varför sker det inte. Nej det...
Där tog det slut och ett nytt tema började.
Citera
2008-08-24, 09:34
Medlem
GustafKroons avatar
Det här blir det sista stycket just nu, men i eftermiddag kommer det mera från föreläsningen i Knutby träningsskola.

Citat:
Det som skiljer oss ifrån Gud, det som gör att vi inte kan få tag i Herren på det sätt som ditt och mitt hjärta längtar efter, det som gör att inte det går är att vi har missgärningar mellan vårt hjärta och Gud. Det är att vi inte är helgade nog. Vi är inte renade nog, inte befriade nog och därför vill jag också utgå från det ordet att Herren har sänt oss till att predika befrielse för dom fångna, därför jag anser att när man har synd och bundenhet, när man har oklarheter i sin invärtes människa, då är man en fånge. Den som inte ää är befriad från orenhet och synd är fånge under det man man lever i, man är slav under under saker som faktiskt den onde kan hålla oss fast i. Så Guds mål för dig och mig är att få befria oss fullt ut att få lösa oss från alla band som binder.
Helgelse verkar vara ett nyckelord för gränstakullens Cruella de Vil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in