Jag har lyssnat till en föreläsning om helgelse och helighet, hållen av den högheliga profeten i Knutby.
Det är en häpnadsväckande historia om hur livet ska levas för att man ska duga i den församling som ska resa till himlen för att fira bröllop mellan Jesus och hans utvalda ögonsten.
Jag tänker inte skriva av allt utan bara redovisa de stycken som kan ge fingervisningar om det bisarra livet i en sekt. Det är inte mitt talspråk som återges utan predikantens. Jag hoppar över en del trams om roliga djur och annat som är för rörigt för att vara begripligt.
Nu börjar det:
Den här föreläsningen håller drottning Tirsa i församlingens träningsskola där unga människor ska omskolas till ett bättre liv, ett liv enligt knutbymall.
Nu ska jag lyssna och skriva av mera. Början är minst sagt intressant och det ska bli en spännande resa i sektmiljö.
Det är en häpnadsväckande historia om hur livet ska levas för att man ska duga i den församling som ska resa till himlen för att fira bröllop mellan Jesus och hans utvalda ögonsten.
Jag tänker inte skriva av allt utan bara redovisa de stycken som kan ge fingervisningar om det bisarra livet i en sekt. Det är inte mitt talspråk som återges utan predikantens. Jag hoppar över en del trams om roliga djur och annat som är för rörigt för att vara begripligt.
Nu börjar det:
Citat:
"Jag kommer att ha som ämne äää helgelsen och Guds helighet och målet är att du ska föras från den plats där du står nu i ditt liv in i Herrens helighet på ett nytt sätt och det är livsviktigt för dig som ett Guds barn att du får lära känna Guds helighet därför det är det som gör att du med rätt respekt kan närma dig Gud det är det som gör att du med rätt respekt kan förstå Guds ord det är också det som gör att du i denna tid den allra sista tiden kan få va med och föra ut budskapet om Gud på rätt sätt att få föra Guds rike till människorna."
Den här föreläsningen håller drottning Tirsa i församlingens träningsskola där unga människor ska omskolas till ett bättre liv, ett liv enligt knutbymall.
Citat:
"Gud har bestämt att det här landet ska få beröras en gång till av hans kraft och det kommer att bli det slutgiltiga det kommer att bli det definitiva. Det som kommer att förvandla landet till en väckelse. Sverige behöver desperar en väckelse, men Guds folk är bundna, Guds folk är kvävda, Guds folk sitter i tystnad, Guds folk har blivit bedragna av så otroligt mycket det har varit villoläror, det har varit ä villotankar.det har varit bundenhet av olika slag, men Herren har kallat oss att vara med och befria dom fångna och Gud har kallat oss att predika ordet som verkar till befrielse i människors hjärtan och det finns en väg att gå för dig som är frälst och född på nytt och du som lever i Guds rike du som lever i den plan som Gud har bestämt för dig och det är att du ska gå från klarhet till klarhet du ska gå från att att ää så långt du har förstått idag få växa till i klarhet och veta exakt vad Gud vill med ditt liv. Jag kommer att tala om helgelse, därför att det finns ingen annan väg att närma sig Gud än genom att helga sitt liv för honom att att rena sitt hjärta att få låta Guds ord få bli till förvandling i ditt liv."
Nu ska jag lyssna och skriva av mera. Början är minst sagt intressant och det ska bli en spännande resa i sektmiljö.