2008-09-04, 18:11
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Kristi Brud har en märklig förmåga att snurra till allt hon säger. Det är som om hjärnan och tungan är ur fas. Det kanske finns tankar bakom allt svammel, men dessa är definitivt inte synkroniserade med talorganet.
Det skulle förvåna mig om någon av de betalande åhörarna fattar någonting av det barnsliga pladdret.

Om Åsa skulle deltaga här skulle hon förklara varför vi inte kan förstå. Vi är inte frälsta, inte renade i lammets blod enligt Åsa och därför kan vi inte förstå vad hon säger.
Så dom stackare som lyssnar tror dom är frälsta och ändå inte förstår, tror i sitt innersta att det är något fel på mig och tar tacksamt emot mer Böj dig! Helga dig! Rena dig! av ÅW.
Citera
2008-09-05, 15:21
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Brud gjorde antagligen ingen succé på konferenser:
Citat:
Jamen alla dom som har mött Gud på konferanser HAR VERKLIGEN INTE FÖRVANDLAT VÅRT LAND ELLER HUR (knäpper med fingrarna) nä jag är trött på konferanser hehe
På Kristi Bruds träningsskola får hon alltid sista ordet
Citat:
Det är ä ä ä alltså en annan sak i våra liv där när du inte har bearbetat den jorden i ditt liv så kommer du att kvävas när du inte har gjort dig av med världslighet när du hela tiden ser på omständigheter när du ser på det du har i världen i förhållande till det du har i anden när du ser på saker du faktiskt måste lämna men inte vill när du kompremissar när du håller på å å å försöker vara den ena och den andra till lags, när du försöker gå en mellanväg.
Citera
2008-09-05, 16:18
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Brud pladdrar vidare:
Citat:
Det äär farligt att ha ena foten i världen och den andra i Gud, det är det farligaste tillståndet en människa kan ha och det finns många bland dom som kallar sig Guds folk som faktiskt leker med synden och det är allvarligt det är mycket allvarligt
Är det bara i knutbysekten som människor kan bli helgade?
Citat:
Ni ääär redan nu rena i kraft av det ord som jag har talat till er och nu kommer vi tillbaka till ordet. Ordet som vi nu har hört många gånger under den här träningsskolan är livspulsen i hela din kristna tro. Det är därför det är så viktigt att ordet får rena oss. Ni är redan nu rena genom ordet som jag har talat till er.
Citera
2008-09-06, 19:06
Medlem
GustafKroons avatar
Kvällsandakt med Kristi Brud i högform

Citat:
Människor är så fixerade vid vissa uttrycksformer så att man tror inte att Herren säger någonting om man inte säger "så säger Herren" och det kan jag inte hålla på och säga alltid utan det måste ju människor kunna bedöma om det är från Gud eller inte och jag har mött många människor som har liksom, jag vet att jag jag har fått va med och profeterat över deras liv och talat till dom vad Herren vill och sen ändå så kan dom ifrågasätta vad dom ska göra eller hur dom ska göra i en situation för jag har inte hört Gud tala och då då kan jag känna så här liksom du känner inte igen Gud därför vet du inte att han har redan har talat till dig. Förstår ni?
Vem vågar ifrågasätta Herrens egen ögonsten?
Citera
2008-09-06, 19:10
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ååå jag har varit med om det massa gånger där människor säger ja jag vet inte riktigt vad jag ska göra och så så kanske man förmedlar då en hälsning från Herren fast i en annan uttrycksform och dom känner fortfarande inte igen det för dom vill ha det i en viss form av förpackning och då känner jag så här: då kommer inte Jesus kunna. Jesus kan ju inte tala till dom människorna för dom känner inte igen Jesus, mina får lyssnar till min röst, mina får känner igen min röst man känner inte igen när Jesus därför man har inte lärt sig bedöma vad som är Jesus och då är det så att då kan man höra Jesus tala gång på gång genom predikningar genom profetiska hälsningar genom bara korrigeringar öga mot öga ni vet det här vanliga som vi jobbar mycket med och man kan höra Jesus säga saker många gånger, men man uppfattar inte att det är Jesus därför man har inte i sitt hjärta lärt sig att höra när det är han som talar och det här är ju allvarligt eller hur?
Det är mycket allvarligt att folk tror på detta svammel.
Citera
2008-09-06, 19:22
Medlem
GustafKroons avatar
Från visdomens källa som avslutning på kvällsandakten.
Citat:
Gud blir upphöjd när du och jag bär en sann och äkta frukt i denna världen. Då kan människor se vem Gud är. Det är klart om du går förbi ett träd som har stora vackra äpplen så tänker du, vicket fantastiskt träd eller hur? Du tänker ju inte på vilket äpple, jo det kanske du gör. Du tänker först äpple men om du tittar lite längre så ser du oh wow vilka löv vicket träd va fint det va va tjusigt det va. Å å så ser du att alla äpplen är lika fina därför att trädet är magnifikt. Det är ett bra träd helt enkelt. Du imponeras och du ser att att det var en härlig äppelsort och det var ett fint träd
Citera
2008-09-07, 18:12
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"Gud blir upphöjd när du och jag bär en sann och äkta frukt i denna världen. Då kan människor se vem Gud är. Det är klart om du går förbi ett träd som har stora vackra äpplen så tänker du, vicket fantastiskt träd eller hur? Du tänker ju inte på vilket äpple, jo det kanske du gör. Du tänker först äpple men om du tittar lite längre så ser du oh wow vilka löv vicket träd va fint det va va tjusigt det va. Å å så ser du att alla äpplen är lika fina därför att trädet är magnifikt. Det är ett bra träd helt enkelt. Du imponeras och du ser att att det var en härlig äppelsort och det var ett fint träd"

Det finns ingen möjlighet att titta på Åsas församling och tycka: Titta vilken fin frukt det är i Åsas församling. Titta vilka fina äpplen det kommer från Åsas församling. Åsa din församling är inget magnifikt träd. Det är uppruttet ända ner i rötterna och måste ryckas upp och brännas
Citera
2008-09-07, 19:01
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Det finns ingen möjlighet att titta på Åsas församling och tycka: Titta vilken fin frukt det är i Åsas församling. Titta vilka fina äpplen det kommer från Åsas församling. Åsa din församling är inget magnifikt träd. Det är uppruttet ända ner i rötterna och måste ryckas upp och brännas
Efter denna träffande beskrivning, känns det helt rätt att ta ett avsnitt till ur trädgårdsmästare Tirsas outsinliga visdomskälla:
Citat:
Om du går förbi ett litet träd ett träd med halvskrumpna äpplen med lite såna bruna fläckar på och och och hopkorvade lite småruttna frukter då tycker ju du inte det var ett imponerande träd. Det är ju inte så att du tänker, oh det trädet ville jag ha hemma i min trädgård eller du tänker va vanskött det va oh vilken dålig stam å å va dåligt det här trädet va. Jag vill inte äta nån frukt ifrån det eller hur. Det är ju givetvis så. Du har alla ni har sett ett sånt träd eller sån frukt på nå vis. Man förkastar ju det som inte ser bra ut. Man tar ju inte massa ruttna äpplen och grejer utan du tar ju det som ser bra ut och så ääär det för människor om Gud ska bli synlig för människor så måste ditt och mitt liv bära en frukt som förhärligar Gud.

Citera
2008-09-07, 19:10
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är inte lövet på trädet som är huvudsaken det är stammen på trädet som är huvudsaken och då i i i denna tid som vi lever i så är det ofantligt viktigt att du och jag förstår vad som händer i anden. Var är vi i för skeende, vad är det som pågår i i världen, vad händer egentligen. Vad säger anden, vad säger änglavärlden, vad är det för alliering som pågår, vad är det som sker, hur lång tid är det egentligen kvar tills Jesus kommer? Förstår du?
Jag är inte helt säker på att jag förstår och det skulle förvåna mig om lärjungarna förstod.
Citera
2008-09-07, 21:45
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Jag är inte helt säker på att jag förstår och det skulle förvåna mig om lärjungarna förstod.

Jag tror ingen förstår Åsas svammel. Det mest skrämmande är kanske att sektmedlemmarna går omkring och låtsas förstå. På så sätt får Åsa sin egen självbild ytterligare förstärkt, medan hennes anhängare måste känna sig ytterst frustrerade, när de känner sig dumma, som inte förstår vad hon menar.
Citera
2008-09-07, 22:01
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag tror ingen förstår Åsas svammel. Det mest skrämmande är kanske att sektmedlemmarna går omkring och låtsas förstå. På så sätt får Åsa sin egen självbild ytterligare förstärkt, medan hennes anhängare måste känna sig ytterst frustrerade, när de känner sig dumma, som inte förstår vad hon menar.

Ja, man kommer att tänka på Kejsaren utan kläder. Vem vågar först säga: Titta Åsa har ju inga kläder! Hon är ju naken!
Citera
2008-09-08, 08:16
Medlem
iakttagares avatar
Ruttna äpplen

.
Citat:
” Jag vill inte äta nån frukt ifrån det eller hur. Det är ju givetvis så. Du har alla ni har sett ett sånt träd eller sån frukt på nå vis. Man förkastar ju det som inte ser bra ut. Man tar ju inte massa ruttna äpplen och grejer utan du tar ju det som ser bra ut och så ääär det för människor om Gud ska bli synlig för människor så måste ditt och mitt liv bära en frukt som förhärligar Gud. ”
.” Vad säger anden, vad säger änglavärlden, vad är det för alliering som pågår, vad är det som sker, hur lång tid är det egentligen kvar tills Jesus kommer? Förstår du?”

”Man förkastar ju det som inte ser bra ut. Man tar ju inte massa ruttna äpplen”

Det fanns och finns många ruttna äpplen i Knutby enligt Åsa. Många äpplen som ska rensas och böjas.
Helene var ett ruttet äpple som enligt Åsa Gud måste ta hem om hon inte rensade och böjde sig djupt nog. Helene lyckades med Åsas hjälp rensa sina kläder, men hon lyckades inte rensa sitt eget jag tillräckligt. Gud var tvungen att ta hem henne.

”vad är det för alliering som pågår”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in