2008-09-09, 17:45
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"vi har varit igenom väldigt allvarliga lektioner därför det är en allvarlig tid vi lever i där vi upplever hur Gud talar mycket tydligt till oss om att det är tid att renas det är inte längre tid att längre förbli på en plats i livet där man faktiskt kan bli ääää där man faktiskt kan komma utanför Guds härlighet och Guds nåd och vi ty, jag tror det kommer komma en tid ganska snart när det kommer att bli mycket tydligt bland Guds folk vad den heliga vägen är äää där det blir mycket tydligt var man ska gå för att följa Herren. Det är redan nu väldigt tydligt att det finns olika nivåer som ää det är alldeles uppenbart att kristna i det här landet lever på olika andliga nivåer och man faktiskt väljer att leva på en väldigt låg nivå i många sammanhang."

Här får vi höra igen vilken allvarlig tid vi lever i och att det är dags att renas man måste tänka på vilken plats man är, underförstått den egna församlingen är fel för det är ju alldeles uppenbart att kristna lever på väldigt låg nivå i många sammanhang.
Utanför dom här lektionerna får deltagarna ”själavård” och hjälp med att börja böja sig och helgas och den hjälpen kan dom inte få mer än på denna helgade plats KNUTBY. En plats där anden är så stark en speciell plats som är helgad mer än andra. En plats som just vid detta tillfälle dessutom har en Kristi Brud nyförlovad med Jesus. ”Fatta” vad välsignade dom är!
Citera
2008-09-09, 18:01
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
”jag tror det kommer komma en tid ganska snart när det kommer att bli mycket tydligt bland Guds folk vad den heliga vägen är äää där det blir mycket tydligt var man ska gå för att följa Herren.”

Ja, nog blev det tydligt för medlemmarna ganska snart hur man ska gå för att följa Tirsa. Det blev väldigt tydligt var den heliga Tirsavägen gick.
På ett kusligt sätt känns det nästan som hon sätter medlemmarna i nån sorts transliknande tillstånd, därefter är det bara för Gud att rensa.
Citera
2008-09-09, 18:39
Medlem
GustafKroons avatar
Vid tiden för dessa förkunnelser, fastlog Kristi Brud att Världen ska gå under i år och nu när LHC (Large Hadron Collider) startas i morgon 10/9, fruktar några forskare att det ska bildas svarta hål som slukar Jorden. Drottning Tirsa byggde kanske sina undergångsteorier på dessa forskares rön. Vi får se om jag kan fortsätta skriva på torsdag
Citat:
Det är viktigare än någonsin att vi är rena och redo därför att tiden är oerhört kort och det ser vi på allting som sker i världen vi ser det på sker runt om oss, så ser vi att det har dragit ihop sig. Det är tid för världsförändring väldigt snart. Det kan vem som helst med sitt mänskliga förstånd faktiskt fatta och så lägger du därtill till ditt andliga klarsynthet så förstår du att tiden är inne när det gäller att leva helt och fullt för Gud.
Beklagligtvis fick en del dö för denna klarsynthet
Citat:
Jag läste, när jag läste i ett uppslagsverk om om den helige Guden så står det så här på ett ställe om om helighet och Gud och så står det så här på ett ställe. Den helige Guden är aldrig så farlig som för dom som står honom nära men inte gör som han vill. Ä ni mä?
Nu tror jag att Tirsa ljuger. Det uppslagsverket har nog aldrig tryckts.
Citat:
Och när jag läste det så hajade jag till och det tog tag i mig jag kände, det här är verkligen sant, den helige Guden är fruktansvärd. Vi har läst om det under den här månaden
Tirsas egen lilla husgud är så fruktansvärd så att den stackars barnflickan trodde att hon måste mörda för att få hans nåd via Tirsa.
Citera
2008-09-10, 01:37
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Vid tiden för dessa förkunnelser, fastlog Kristi Brud att Världen ska gå under i år och nu när LHC (Large Hadron Collider) startas i morgon 10/9, fruktar några forskare att det ska bildas svarta hål som slukar Jorden. Drottning Tirsa byggde kanske sina undergångsteorier på dessa forskares rön. Vi får se om jag kan fortsätta skriva på torsdag

Beklagligtvis fick en del dö för denna klarsynthet

Med min kännedom om Åsas allmänna kunskapsnivå, så måste jag tyvärr konstatera att hon med till visshet gränsande sannolikhet inte vet ett dyft om vetenskapliga resonemang vare sig det gäller svarta hål eller LHC. Tvärtom är vetenskapligt underbyggda resonemang inte värda ett ruttet lingon i Åsas ögon.

Jag säger bara: kreationismen står högt i kurs hos Åsa & Co.

v.s.b.
Citera
2008-09-10, 10:00
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Med min kännedom om Åsas allmänna kunskapsnivå, så måste jag tyvärr konstatera att hon med till visshet gränsande sannolikhet inte vet ett dyft om vetenskapliga resonemang vare sig det gäller svarta hål eller LHC. Tvärtom är vetenskapligt underbyggda resonemang inte värda ett ruttet lingon i Åsas ögon.

Jag säger bara: kreationismen står högt i kurs hos Åsa & Co.
v.s.b.
Så om det skakar i marken på Gränstakullen nu, tolkar inte Tirsa det som att jorden går under på grund av galopperande protoner i CERN, utan på att Jesus kommer galopperande för att hämta henne
Citera
2008-09-10, 10:18
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
och när man lär känna Herrens hjärta lite till då förstår man att det finns saker som Gud faktiskt spyr på eller spyr ut ur sin mun. Förstår du? Det finns saker som han inte tycker om. Det finns saker som är vämjeligt för Gud och det är i synnerhet ett spel där man låtsas att man är med Gud men man inte är det. Och jag har känt det många gånger hur Herrens ande mår illa av detta och säkert har du också känt det, du som lever med Herren att Gud mår illa av ett hyckleri och därför känner jag mer än någonsin tydligare än någonsin i mitt liv hur Herren kallar till en höghelighet. Låt oss förstå vilken tid vi lever i och det är en tid där vi bara kallas framåt hela tiden, det finns ingen ingen väg tillbaka det finns inte nåt sånt här nu lugnar det snart ner sig utan det kommer att öka i tryck men om man talar om den helige Guden så ska du komma ihåg att den helige Guden är fruktansvärd för den som inte lyder honom, men den helige Guden ääär uuunderbar för dom som lever i helighet,
*Host host*
Citera
2008-09-10, 11:50
Medlem
the saints avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon

Citat:
och när man lär känna Herrens hjärta lite till då förstår man att det finns saker som Gud faktiskt spyr på eller spyr ut ur sin mun. Förstår du? Det finns saker som han inte tycker om. Det finns saker som är vämjeligt för Gud och det är i synnerhet ett spel där man låtsas att man är med Gud men man inte är det. Och jag har känt det många gånger hur Herrens ande mår illa av detta och säkert har du också känt det, du som lever med Herren att Gud mår illa av ett hyckleri och därför känner jag mer än någonsin tydligare än någonsin i mitt liv hur Herren kallar till en höghelighet. Låt oss förstå vilken tid vi lever i och det är en tid där vi bara kallas framåt hela tiden, det finns ingen ingen väg tillbaka det finns inte nåt sånt här nu lugnar det snart ner sig utan det kommer att öka i tryck men om man talar om den helige Guden så ska du komma ihåg att den helige Guden är fruktansvärd för den som inte lyder honom, men den helige Guden ääär uuunderbar för dom som lever i helighet,

*Host host*

Den som sa det hon var det!

Men utan att hon till synes reflekterar det allra minsta, kommer som ett brev på posten:

Citat:
Och jag har känt det många gånger hur Herrens ande mår illa av detta...

Man blir förstummad av denna monumentala oförmåga att reflektera över sin egen person. Det förefaller saknas all tankeverksamhet.

Vadå, självkritik?
Citera
2008-09-10, 18:08
Medlem
Qwertysans avatar
Vad har du gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Den som sa det hon var det!

Men utan att hon till synes reflekterar det allra minsta, kommer som ett brev på posten:

Man blir förstummad av denna monumentala oförmåga att reflektera över sin egen person. Det förefaller saknas all tankeverksamhet.

Vadå, självkritik?

Hej!
Det är ganska lätt att sitta vid "ring side" och kritisera...
Har du själv gjort något mer än att kritisera andra?
Har du utfört något. Har du något att komma med som är konstruktivt?
Att detaljstudera/andalysera/kritisera något som sades/gjordes för flera år sedan. Vad leder det till?
Är det inte bättre att kritisera det som sagts av ÅW under 2008?
mvh
Citera
2008-09-10, 19:15
Medlem
GustafKroons avatar
Jag trodde att Kristi Bruds lära var mera än färskvara.

Gäller inte längre hennes paradnummer "Helgelse och helande"?
Citera
2008-09-10, 20:28
Medlem
GustafKroons avatar
Det har antytts att Kristi Bruds lära om helgelse och helande inte längre är giltig och jag vill därför utfärda en allvarlig varning.

Ni som läser denna text i fortsättningen ska inte ta undervisningen på fullt allvar. Den kan vara inaktuell och till er som gick kursen rekommenderar jag en kontroll av bäst-före-datum.

Ni kanske kan få kursavgiften tillbaka om Gud och Jesus numera har en annan syn än den som här belyses så fängslande.
Citera
2008-09-10, 20:33
Medlem
GustafKroons avatar
Varning!
Jag fortsätter med Kristi Bruds träningsskola:

Citat:
Därför han vill ha dig nära och det är därför vi har talat så oerhört mycket om hur Gud är. Gud är helig helig helig och det som är heligt kan inte komma vid det som är orent, så är det. Det som är heligt kan inte vidröra det som är orent. Och det är precis det här som djävulen har försökt och och bara krossa sönder för Gud därför djävulen hatar Gud och djävulen vill förstöra alllting som är fint, som Gud har gjort till fint och därför har djävulen smutsat ner hela den här världen för att Gud inte ska kunna nå sin älskade brud.
Citera
2008-09-10, 20:36
Medlem
GustafKroons avatar
Med hänvisning till föregående inlägg, vill jag understryka att följande text kan vara inaktuell
Citat:
Därför att om det är smutsigt så kan inte Gud närma sig det som är smutsigt utan det måste först renas inför Gud, för Gud är alltigenom ren och Gud kan inte se hans ögon är för rena för att se smuts. Det är ju därför Gud ständigt i alla tider har behövt ett ett offer som ä skingrar smutsen som som visar på renhet ett offer som kommer från ärliga hjärtan som som säger Gud jag vill vara ren.
Slut för i dag - Tack för i dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in