2008-09-10, 21:56
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"Därför att om det är smutsigt så kan inte Gud närma sig det som är smutsigt utan det måste först renas inför Gud, för Gud är alltigenom ren och Gud kan inte se hans ögon är för rena för att se smuts. Det är ju därför Gud ständigt i alla tider har behövt ett ett offer som ä skingrar smutsen som som visar på renhet ett offer som kommer från ärliga hjärtan som som säger Gud jag vill vara ren."

Denna nyförlovade kristusbrud har vi ju strax innan deklarerat att hon själv är ren. Hon behöver bara skölja av sina händer och schwiss så är hon ren.

Gud har i alla tider behövt ett offer som visar på renhet. Offrade hon Helene?
Citera
2008-09-10, 22:13
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Hej!
Det är ganska lätt att sitta vid "ring side" och kritisera...
Har du själv gjort något mer än att kritisera andra?
Har du utfört något. Har du något att komma med som är konstruktivt?
Att detaljstudera/andalysera/kritisera något som sades/gjordes för flera år sedan. Vad leder det till?
Är det inte bättre att kritisera det som sagts av ÅW under 2008?
mvh

Det mest konstruktiva man kan göra, är att så kraftigt som möjligt försöka varna alla för den perverterade "lära" som Åsa och övriga sektledningen tydligt försöker inympa i de stackars åhörare som har blivit lurade till Knutby.

Och jag instämmer med GustafKroon, jag trodde inte heller att Kristi Bruds lära var någon färskvara.
Citera
2008-09-11, 07:35
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Det mest konstruktiva man kan göra, är att så kraftigt som möjligt försöka varna alla för den perverterade "lära" som Åsa och övriga sektledningen tydligt försöker inympa i de stackars åhörare som har blivit lurade till Knutby.

Och jag instämmer med GustafKroon, jag trodde inte heller att Kristi Bruds lära var någon färskvara.
Färskvara eller inte.
Varför rota i det som är flera år gammalt?
Varför inte ta tag i de eventuella missförhållanden som finns nu?
mvh
Citera
2008-09-11, 08:48
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Färskvara eller inte.
Varför rota i det som är flera år gammalt?
Varför inte ta tag i de eventuella missförhållanden som finns nu?
mvh
Kristi Bruds Föreläsningar om helgelse och helande, förklarar mycket av de stämningar som rådde när sektfolket tisslade och tasslade om vilka som skulle få hembud. Kristi Bruds lära ledde fram till minst ett mord och obarmhärtig tukt av alla som inte passade Kristi Bruds dagsform.

Det här är Flashbacks religionsforum. Här debatterar vi religiösa frågor och ibland, som nu, kvasireligiösa dito med Kristi Bruds fyreninghetsteologi i fokus.

Den teologin är grunden till alla stolligheter som utspelas på gränstakullen. Många avhoppare och anhöriga samt ortsbor utanför sekten, berättar om de galna upptåg som Kristi Brud och hennes lakejer ställer till med.

Deras vittnesmål väger tyngre än sektemänniskornas egna vittnesmål.

Därför kommer den här forumdelen även fortsättningsvis innehålla referat från tiden när Kristi Brud formade om församlingen till vad den nu är.
Citera
2008-09-11, 09:18
Medlem
Qwertysans avatar
Dåtid - nutid

Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Kristi Bruds Föreläsningar om helgelse och helande, förklarar mycket av de stämningar som rådde när sektfolket tisslade och tasslade om vilka som skulle få hembud. Kristi Bruds lära ledde fram till minst ett mord och obarmhärtig tukt av alla som inte passade Kristi Bruds dagsform.

Det här är Flashbacks religionsforum. Här debatterar vi religiösa frågor och ibland, som nu, kvasireligiösa dito med Kristi Bruds fyreninghetsteologi i fokus.

Den teologin är grunden till alla stolligheter som utspelas på gränstakullen. Många avhoppare och anhöriga samt ortsbor utanför sekten, berättar om de galna upptåg som Kristi Brud och hennes lakejer ställer till med.

Deras vittnesmål väger tyngre än sektemänniskornas egna vittnesmål.

Därför kommer den här forumdelen även fortsättningsvis innehålla referat från tiden när Kristi Brud formade om församlingen till vad den nu är.
Varför inte fokusera på nu istället för då?
mvh
Citera
2008-09-11, 09:40
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
mvh
Det är viktigt att beskriva hur tokigheterna började för att förstå det som händer nu, men du kan vara lugn. Det kommer många referat från senare skogstokiga predikningar av Kristi Brud. Tålamod putte, tålamod.
Citera
2008-09-11, 09:52
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
mvh

Gustaf Kroon har redan svarat:

Citat:

Även efter 2004 är tonen skarp i predikningarna.

06-03-12: ÅW: "Det är dags att sluta sucka"

Citat:
Hotfullt.

Visst är vi tacksamma för vad Han har gjort! (Tystnad) Du själv är ett vittnesbörd om det, du är det. Vare sig du tycker det eller inte om dig själv så är du ett vittnesbörd om vad Gud har gjort. Så kan vi andra vittna om dig. Eller hur! Jag kan se det med mina ögon. Varenda människa här är ett vittnesbörd. Om vad Gud har gjort. Och frågan är: Tänker vi leva kvar i den tacksamheten eller tar vi det för givet? Blir det självklart för oss? Kommer vi att stå här om några månader och sjunga på slentrian? (Sjunger med pipig röst) "Tänk att jag får vara Diiin! Jag som inte var någonting"

(Hotfull röst) Ve oss att vi kommer dit! (Lång tystnad) Att vi ens är där. En dag. Eller hur! Tappa inte den. (Med glädjelös stämma: ) Glädjen. Vad tror du Gud vill visa dig? Har du sett allt? (Viskar) Nej! Du har bara sett så här lite och Han bara väntar på att få visa dig mer. Mer! Mer! Mer!

... förväntar du dig det av Gud? Eller är du färdig? Är Han klar nu? Nej! Det har bara börjat. Gå inte nu! (Småfnitter från publiken, ÅW skrattar till) Jadu, hahaha, Han har bara börjat i ditt liv. Eller hur! Så frågan är, vad tänker du göra för Honom? (Lång tystnad) "Jamen, Han - gör väl inte ... Jag kan väl inte komma med något annat än mig själv och mina suckar" Jag måste väl visa Honom att jag är ödmjuk nog att vilja helgas. Ja, det hoppas jag innerligt att du (skrattar till på ett kusligt sätt) gör. Men inte genom att gå och (höjer rösten) klaga!

Så den Heliga Ande säger: Sluta sucka nu. Tror du att det är den heliga Ande som säger det? (Tystnad) Eller tror du att jag hittar på det här? Nej, jag säger exakt som det är, den Heliga Ande säger (hotfull stämma) : Några av er klagar för mycket! Räcker det så? Bra! Ska jag peka ut också vilka det är? Nej, det behöver vi inte göra för Han vet det. (Andas in) Han vet det och vi börjar här. Gud bevara mig! Beskydda mig från den inställningen då jag inte lever i full tacksamhet. Nu vill jag resa mig Gud, nu vill jag ge Dig mycket mer än vad jag gjort. Nu förstår jag. Nu måste jag tänka på ett nytt sätt.

Är ni med här? Har Gud gjort någonting i ditt liv som är värt att jubla för? Och då är det så här: Den Heliga Ande säger: Jag hör fortfarande suckarna och klagandet! Jag hör det fortfarande! Och eh ... Det är klart att Han alltid kommer att göra det men det finns någonting Han vill påpeka: Jag hör fortfarande för mycket suckar och klagan (höjer rösten) i förhållande till vad jag har gjort i den här församlingen säger Han. Och då säger Han det och då hör vi när Han säger det, eller hur! Och så grämer vi oss inte utan vi förvandlar våra liv för det är tid att ära Gud. Det är tid att ära Gud!

06-03-26: ÅW: "Tid att gå vidare"

13 delar med början här:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=4895243

Upptuktelse av församlingsmedlem:
http://www.flashback.org/showthread.php?p=4883295#post4883295

Citat:
Tid att gå vidare. ÅW 06-03-26

--------------------------------------------------------------------------------

Samma dag som den hemska suck-predikningen spelades in finns det en till av Åsa Waldau. Jag har nte hört hela än men den verkar inte så putslustig den här heller. Är Malin Johansson fiktiv? Annars tycker jag synd om henne. Tydligen ska hela församlingen vänta på Jesus för att Malin försenar hans ankomst genom att tjura.

------------

14:27:

Om Malin Johansson har bestämt sig för att hon ska va på tvären mot Gud och Gud har bestämt sig för att hela församlingen ska va med, då får det bli en kompromiss nånstans. Eller hur! För då får Gud vänta på Malin Johansson. Tills hon har tjurat klart. Och det kanske tar hela livet för hon kanske blir en tjurig tant när hon är 80 år. Det vet ju inte vi. Valet är ju hennes. Men hon har gjort ett ganska tydligt val tror jag.
Senast redigerad av Angel of Peace 2008-09-11 kl. 10:48.
Citera
2008-09-11, 13:24
Medlem
GustafKroons avatar
Här kommer mera ur Kristi Bruds Träningsskola.
Citat:
Du att vet Gud Jesus kommer och hämtar en ren brud, det kommer inte att finnas en fläck på den bruden den kommer att va vit och ren. Och därför kommer det att bli i den sista tiden i den allra sista tiden nu som vi lever i så kommer det bli ständigt ifrån Herren kommer det komma kallelser ääää det kommer att komma ifrån anden maning till helighet till renhet och Gud kommer att ge oss möjlighet att leva helt renade och vi kommer å gå på en helig väg där vi förstår den enorma skillnaden mellan det som är heligt och det som inte är heligt, och det kommer bli tydligare och tydligare och om du ställer världens smuts i relation till Guds helighet då förstår du att det är som natt och dag det är som ljus och mörker. Det är precis lika stor skillnad som som sommar och vinter förstår du?
Det där med mörker går bra. Jag ser framför mig den vackra uppsalaslätten mot Norrtälje och ett kompakt mörker över en kulle i en del av uppsalakommundelen Knutby.
Citera
2008-09-11, 15:13
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är nånting så högheligt så du och jag kan inte med våra hjärnor förstå detta, men vi förstår det med vår ande och därför är det ingen tillfällighet att allt vi talar om nu handlar om helighet, helgelse renhet, därför det är absolut nödvändigt vi bliir gjorda rena och det du och jag ska göra i denna tid innan Jesus kommer tillbaka det är att att att klä oss i rätta kläder klä oss i vita kläder vita kläder är ju en symbol för renhet. Det vi ska göra i denna tid det är att bara låta våra liv få vara renade helgade smyckade för bröllop och sen ska vi se till att fler av dom människor som Gud faktiskt har skapat och tänkt ska vara med vid lammets bröllop, vi ska se till att dom kommer med.
Jag vet inte varför men det här stycket fick mig att tänka på Åsa-Nisse.
Citera
2008-09-11, 15:23
Medlem
GustafKroons avatar
Favorit i repris:
http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3
Citat:
Och vi har talat om - under hela denna träningsskola så har vi talat om Guds helighet och det har varit allvarliga ord och jag tror att dom flesta av oss har förstått att vi lever i en allvarlig tid och att det är allvarligt när man står emot Guds helighet. Och vi har talat om helgelse som är absolut a och o för att Guds folk ska kunna möta Gud och få hans härlighet. Det har alla hängt med på. Alla människor i det här landet som som är inom kyrka på något sätt så ber dom ju Gud om att få hans härlighet och man ber man ber vårdslöst man ber och man ber illa för man får alltså ingenting man ber bara utifrån själviska syften man ber utifrån en ohelgad ande eller själ hihihi och det gå inte att få se Gud med mindre än att vi människor böjer oss.
Nu kom jag att tänka på detta:
Citat:
Ursprungligen postat av PaWa i brev till HF
I ett brev till «min dyraste bror Helge» daterat december 2002, skriver Patrik om den långa ökenvandringen i väntan på Åsas hemgång:

«Ropet om Tirsas rätt blir ibland så tungt att andningen tycks upphöra, alla ord har för länge sedan tagit slut och jag har ingen tröst att ge henne. [...] Hon behöver komma hem. Varje helg har under lång tid varit som en vandring genom en öken där man inte vet om torkan blir för stor, jo, det vet man… Du förstår. [...]. Våndan [är stor] över att jag vet att vi kommer att vara ensamma i vår kamp för GUDS rätt [...] vi [du och jag] kommer att vara ensamma på ett sätt. Hoppas du förstår … På ett sätt lockar mig inte den kommande tiden för 5 öre men jag vet att det är vägen för att komma hem [...] Då vi också ska se vår älskade kung med sin älskade Tirsa i all sin ljuvlighet.»

Citera
2008-09-11, 16:31
Medlem
Sigrids avatar
4 ljuuuvliga ljudklipp av Åsa Waldau:

http://rapidshare.com/files/144390718/glad_utan_at_sucka.mp3.html

http://rapidshare.com/files/144390719/Sluta_sucka_-_vaersta_biten.mp3.html

http://rapidshare.com/files/144390720/sluta_sucka_nu.mp3.html

http://rapidshare.com/files/144390721/Sluta_sucka-det_aer_helt_sjukt.mp3.html

Håll till godo gott folk med ÅW som delar med sig av sina infantila tankar.
Citera
2008-09-11, 19:10
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför men det här stycket fick mig att tänka på Åsa-Nisse.
... och detta då?
http://knutby.bravehost.com/Rindala.wav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in