2008-09-02, 19:40
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Nu blir det riktigt djupt. Bråddjupt skulle man kuna säga.

Citat:
...nu ska alla hjälpa till att be att Gud ger välsignelse så hon kan köpa nya kläder annars har hon inte så mycket att byta om med.

Denna mening får mig nästan att må illa. När man i princip slängt massor av
Helénes kläder (jag är säker på att hon i sitt inre kände sig tvingad att låtsas tycka det var såååå roligt), så skall man "be till Gud att hon kan köpa nya kläder". Javisst, det var naturligtvis ingen som tänkte tanken att det skulle vara lämpligt att bidra med lite pengar för nya inköp.
Citera
2008-09-02, 21:07
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Nu blir det riktigt djupt. Bråddjupt skulle man kuna säga.
Ja, det skulle man "kuna" säga....
Citera
2008-09-02, 21:17
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Denna mening får mig nästan att må illa. När man i princip slängt massor av
Helénes kläder (jag är säker på att hon i sitt inre kände sig tvingad att låtsas tycka det var såååå roligt), så skall man "be till Gud att hon kan köpa nya kläder". Javisst, det var naturligtvis ingen som tänkte tanken att det skulle vara lämpligt att bidra med lite pengar för nya inköp.

Det är djupt tragiskt, att lägga sig andras privatliv.

Vem var det som rensade kläder? Var det Heléne?

Nej det var Åsa som med liv och lust rotade runt i Helénes garderob.

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa
Citat:
Jaaa det har jag också känt jajaja vill göra mig av med dom sa hon och så slutade det att vi gick in och rensade hela garderoben och liksom bara och Helena bara njöt ▬ säg till vilka ska jag ta bort sa hon och vi hade en fest faktiskt därför hon tog bort så mycket av en gammal identitet som hade varit långt ifrån det hon är idag i Gud alltså flera år tillbaka i tiden.

"Vi" rensade hela garderoben.....

Vill Åsa ha hjälp med att rensa sin garderob?

Av någon som efter eget godtycke slänger "onödigt"....
Citera
2008-09-03, 11:12
Medlem
GustafKroons avatar
Det är uppenbart att det är mycket som ska bytas ut innan man platsar i Kristi Bruds helgade elitliga.
Citat:
Det här blev väldigt stort när jag tänkte, den upplevelsen som vi hade var faktiskt väldigt stark. Vikten av att du och jag frigör oss från allt gammalt. Den är oerhört stor. Och så vet vi då att Gud blir ju inte skyldig oss nånting när vi har gjort oss av med nånting gammalt i vårt liv av tankar av saker vi kanske t.o.m. får bryta med och göra oss av med saker som plågar oss.
Jag undrar vad alla som sätts i tukt, måste byta ut innan de tas till nåder igen
Citat:
När vi gör oss av med det blir inte Gud skyldig oss nånting utan han han ersätter det på bästa sätt. Han ää ju helt suverän han han t.o.m. vill hehehe det äää ju så här har man en väldigt fullproppad garderob av gamla skrotkläder och gammalt skräp om den är väldigt proppfull så är det väldigt svårt att få in nya saker va.
Nu blev det så där djupt metaforiskt igen. Hennes himmelske make var bra på liknelser och det gäller kanske att träna inför den eviga samvaron på himlens köpmarknader
Citera
2008-09-03, 19:29
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Det är djupt tragiskt, att lägga sig andras privatliv.

Vem var det som rensade kläder? Var det Heléne?

Nej det var Åsa som med liv och lust rotade runt i Helénes garderob.

"Vi" rensade hela garderoben.....

Vill Åsa ha hjälp med att rensa sin garderob?

Av någon som efter eget godtycke slänger "onödigt"....

Många med mig har en mycket stark känsla av att drottningen kommer att få hjälp att rensa sin garderob inom en snar framtid. Då är det slut på drottningfasonerna.

Vi väntar och har allt tid i världen att vänta på rättvisan.
Citera
2008-09-03, 21:47
Medlem
Sigrids avatar
Åsa Waldau aka Tirsabruden vill gärna ge ett smakprov på sin Helgelse och helandeundervisning.

http://rapidshare.com/files/142371984/_sa_Waldau.Helgelse_och_Helighet.del11.1999-001.mp3.html

Håll till godo gott folk.
Citera
2008-09-04, 08:52
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Åsa Waldau aka Tirsabruden vill gärna ge ett smakprov på sin Helgelse och helandeundervisning.

http://rapidshare.com/files/142371984/_sa_Waldau.Helgelse_och_Helighet.del11.1999-001.mp3.html

Håll till godo gott folk.
Tack Sigrid!
Det ljudklippet gav upphov till de här tre avskrivningarna.

Kristi Brud och hennes lakejer brukar tala om att deras budskap ska spridas över världen. Här kan du se och höra delar av den undervisning de bedriver för att nå världen via lärjungarna:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12689905&postcount=143
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12689953&postcount=144
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12698574&postcount=148
Citera
2008-09-04, 09:27
Medlem
GustafKroons avatar
Här går metaforernas häxmästare över från garderober till det småländska åkerbruket för att tydliggöra helgandets villkor.

Jons Gardell drev med Kristi Brud i TV1 i går kväll. Tänk vad han hade kunnat göra med det här materialet
Citat:
Ja, ni kanske har sett t.ex. Utvandrarna äää en sån där fruktansvärd kamp åååå bruka åkern åååå det är ju ökänt att dom småländska åkrarna har väldigt mycke sten väldigt mycke skräp och man då tänker sig det här att att att man ska få en en åker som ska bära en frukt då krävs det först att att den som ska bruka åkern måste ta bort stenen man måste plöja man måste ta bort all sten ibland är det fruktansvärt mycke jobb för att få en en liten åkerplätt bördig
Sektledningen i Knutby brukar tala om att församlingsledningen ska vara som en plog, med den främsta i spetsen.
Citat:
så är det med dig och mig beroende lite grann på vad vi har för bakgrund beroende på vad vi har med oss för arv nu har vi talat om det här med släkt….. förbannelser som faktiskt drabbar både andra tredje och fjärde led.

KB vill plöja ut släktandarna ur lärjungarna
Citera
2008-09-04, 10:37
Medlem
GustafKroons avatar
kristi Brud plöjer vidare:

Citat:
nu när du sitter här under en månad när du tar del av undervisning så är det ju så att det äääär ju ständigt en plöjning va, det är ju så att det dyker upp stenar som du förstår att det här måste du göra dig av med, men det räcker alltså inte med att du sitter här ääääää några dagar utan du måste arbeta med detta i ditt liv måste leva i detta du måste vilja förvandlas hela tiden ääääääääää
Sektföreståndaren KiWi gillar blodiga svärd och hans boss KB gillar plogar. Den ena smider svärd av plogbillar och den andra tvärtom
Citat:
Jag menar vi kan säga vi kan predika sanningar för dig det här är sant och det här om du förstod det här skulle det revolutionera ditt liv det kan vara så men på grund av att du inte förstår det så kan du inte ta emot det. Äää ni mää?
Äää nån mä?
Citera
2008-09-04, 10:39
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Här går metaforernas häxmästare över från garderober till det småländska åkerbruket för att tydliggöra helgandets villkor.

Sektledningen i Knutby brukar tala om att församlingsledningen ska vara som en plog, med den främsta i spetsen.

KB vill plöja ut släktandarna ur lärjungarna

Hela tiden får medlemmarna och träningsskoleeleverna höra detta om och om igen på olika sätt, hur fel dom är och måste böjas, rensas, helgas.
Släktförbannelser, det ska plogas, rensas i deras liv. Ja t.o.m kläderna ska rensas bort för det finns släktförbannelser i dom också.
Dom måste böja sig böja sig, ledare vakar över deras helgelse, t.o.m. barnen har ledare som vakar att deras liv böjs åt rätt håll, MEN ÅW är ren, hon bara sköljer av sina händer lite grann för hon är ren och helgad.
Citera
2008-09-04, 10:43
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Brud har en märklig förmåga att snurra till allt hon säger. Det är som om hjärnan och tungan är ur fas. Det kanske finns tankar bakom allt svammel, men dessa är definitivt inte synkroniserade med talorganet.
Citat:
mycke av det som vi undervisar om är ju utifrån vår erfarenhet, det är ju också så vi har ju vandrat i detta. Vi har fått lära oss detta och vi har många gånger liksom arbeta med detta i våra liv och när vi förkunnar så är det ju nånting som när jag förkunnar så är det nånting som jag har gått igenom kanske för länge sen och som jag faktiskt har lärt mig i mitt liv och därför är det när jag förkunnar så kan det vara väldigt lätt för mig men det kanske så att du har ännu inte fått kunskap om vad det egentligen handlar om och därför kan det gå förbi dig. Förstår ni?
Det skulle förvåna mig om någon av de betalande åhörarna fattar någonting av det barnsliga pladdret.
Citera
2008-09-04, 17:32
Medlem
the saints avatar
Citat:
Kristi Brud har en märklig förmåga att snurra till allt hon säger. Det är som om hjärnan och tungan är ur fas. Det kanske finns tankar bakom allt svammel, men dessa är definitivt inte synkroniserade med talorganet.

Det skulle förvåna mig om någon av de betalande åhörarna fattar någonting av det barnsliga pladdret.

Vi är ju här ganska många som efter att ha hört Åsas utläggningar, klart kunnat konstatera att det är helt omöjligt att följa hennes virriga tankebanor, så vi kan säkert lugnt dra slutsatsen att ingen av åhörarna heller fattar någonting.

Som du så tydligt sammanfattat det hela:
Hjärnan och tungan är ur fas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in