2009-11-10, 22:31
Bannlyst
Det finns ingenting som talar för att Fedor skulle blir så pass populär som du tror. De siffror Strikeforce visar upp är inte i närheten av vad Kimbo hade.
Citera
2009-11-10, 22:41
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Det finns ingenting som talar för att Fedor skulle blir så pass populär som du tror. De siffror Strikeforce visar upp är inte i närheten av vad Kimbo hade.
Jag hävdar att det finns det - han är världens genom tiderna bästa fighter i en sport som växer kraftigt och precis börjat få en exponering och marknadsföring likt den Kimbo fick. Jag är väl medveten om hindren som ligger bakom men att påstå att det inte finns NÅGOT som pekar på att Fedor kan bli mega-stjärna även i USA likt den han är i Japan/Korea tkr jag är hjärndött.

Har du fått siffrorna CBS visat upp med strikeforce/M1-eventet? De hade väl 4% under försa kimbo-galan och runt 6 under kimbomatchen.... Nu hade 3.79 under förmatcherna och jag har inte sett några siffror på main-eventet men ser det inte som otroligt att de skulle hamna på närmare 5 med tanke på att det enbart var den matchen de kraftigt marknadsförde...
Citera
2009-11-11, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tipton
Jag hävdar att det finns det - han är världens genom tiderna bästa fighter i en sport som växer kraftigt och precis börjat få en exponering och marknadsföring likt den Kimbo fick. Jag är väl medveten om hindren som ligger bakom men att påstå att det inte finns NÅGOT som pekar på att Fedor kan bli mega-stjärna även i USA likt den han är i Japan/Korea tkr jag är hjärndött.

Har du fått siffrorna CBS visat upp med strikeforce/M1-eventet? De hade väl 4% under försa kimbo-galan och runt 6 under kimbomatchen.... Nu hade 3.79 under förmatcherna och jag har inte sett några siffror på main-eventet men ser det inte som otroligt att de skulle hamna på närmare 5 med tanke på att det enbart var den matchen de kraftigt marknadsförde...

Overall, the two-hour-plus broadcast averaged 4.04 million viewers and a 2.5 household rating

http://mmajunkie.com/news/16803/stri...on-viewers.mma
Citera
2009-11-11, 00:08
Medlem
BePatients avatar
Citat:
M-1 är i ett sammarbete med Strikeforce, Fedor är öppen att fightas vart han vill i hela världen. Strikeforce har en deal med M-1 om tre fighter och Fedor kan fightas utanför USA utan att det berörs. Inga problem att fightas för Dream nästa match sedan komma tillbaka och göra 2 matcher för Strikeforce.
Jag tror Rogers var en av de tre överenskomna fajterna.
Citera
2009-11-11, 00:20
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machida
Overall, the two-hour-plus broadcast averaged 4.04 million viewers and a 2.5 household rating

http://mmajunkie.com/news/16803/stri...on-viewers.mma

Sedär!

"The return of MMA to the CBS airwaves netted the network 5.46 million viewers for the Strikeforce/M-1 Global main event between Fedor Emelianenko and Brett Rogers"

I told you so!

Kimbo drog 6M och Fedor nådde nästan upp till det, eventet i sin helhet hade ungefär samma average. Dessa siffror överträffar förväntningarna och du var alltså ute och cyklade med ditt påstående att Fedor inte var i närheten av Kimbo.

Jag var itne så långt ifrån när jag gissade på runt 5M men det andra eventet blir viktigt nu. Jag hoppas inte Fedor gjorde publiken besviken och att de åter kommer och populariteten, kring hela strikeforce och dess CBS-shower eskalerar. Det har MYCKET större möjligheter att göra så nu med Fedor istället för Kimbo som bär upp organisationen och Strikeforce istället för EliteXC som sköter promotions mkt bättre och proffsigare...
Citera
2009-11-11, 00:44
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Jag tror Rogers var en av de tre överenskomna fajterna.

Jepp, det är jag medveten om, läs vad jag skrev. Han har gjort en Strikeforce-match nu men kan utan hinder fightas i Japan och komma tillbaka och göra de två kvarvarande för strikeforce senare.

Det jag inte vet är om M-1 tillåter Dream använda Fedor utan att co-promota, jag tror inte det tyvärr. Men ett nyårsevent som redan är ett sammarbete med K-1 och Dream (iof båda divisioner under Feg) känns inte omöjligt at släppa in M-1 på ett hörn med t.ex Mousasi och Fedor för att boosta ratingen. Nu blev det dock lite nära inpå och Fedor's krånglande hand utesluter nog det.
Citera
2009-11-11, 00:49
Medlem
Deeecs avatar
Strikeforce har massor att jobba på i form av filmning, promotion och dylikt dock. Det kan bli fantastiskt bra, vi får hålla tummarna.

Tror inte Fedor gjorde någon besviken med den knocken, fullständigt brutal.
Citera
2009-11-11, 00:49
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
Ingen förväntade sig att alla utlänningar skulle lära sig japanska när de tävlade i Pride. Och tänkt, trots att japanerna hör till de mest nationalistiska av alla utvecklade länder så hade de under matcher mellan två utlänningar tittarsiffror som vi aldrig kommer att få se någonsin för mma i USA.

Det kan vara roligt att spekulera i fighternas dragningskraft, men när fansen själva börjar värdesätta fighters enligt deras påstådda dragningskraft blir det till en cirkus.

Trotts allt negativt som omgav Pride så som mismatches och freakshows, så saknar jag verkligen det du nämner. Att man värderades efter skill och inte hur stor potential man eventuellt kommer kunna ha tre år fram i tiden. Får verkligen hoppas på att MMA växer sig lika starkt i hela världen så att det inte enbart är Dana som styr vilka vi får se.
Citera
2009-11-11, 01:08
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
Lustigt nog verkar det som om Fedor själv är den enda som inte är bryr sig om han blir en stjärna i USA eller inte. Det räcker inte med att han hör till skaran av de mest underhållande av mma-fighters när det väl blir match. Det räcker inte med att han sticker ut ur svärmen genom sin stoiska personlighet och avsaknaden av begär efter jordisk rikedom. Istället önskar man sig en förvandling, pimp my Fedor, byt ut den randiga tröjan mot någonting mera media-sexigt. Engelskan är naturligtvis ett måste, han skall vara sådär lagom bekant och tillgänglig men ändå exotisk, som att besöka McDonalds i ett annat land: Same, same but different.

Ingen förväntade sig att alla utlänningar skulle lära sig japanska när de tävlade i Pride. Och tänkt, trots att japanerna hör till de mest nationalistiska av alla utvecklade länder så hade de under matcher mellan två utlänningar tittarsiffror som vi aldrig kommer att få se någonsin för mma i USA.

Det kan vara roligt att spekulera i fighternas dragningskraft, men när fansen själva börjar värdesätta fighters enligt deras påstådda dragningskraft blir det till en cirkus.

Jag hade tydligen missat detta superba inlägg.

Precis som RonaldoUtd saknar jag det som tas upp i det andra stycket. Jag tycker hela freakshow-grejen är uppförstorat att det var så värst mtk freakshows i Pride, sett över hela Pride's era så var det relativt få sådana. Och jag tycker även "freakshow" är fel benämning.

Hur står sig en gigantisk människa mot en mindre med bättre teknik? Jag tycker Pride i många fall stod för essensen av vad FIGHTING ska handla om. Turneringar, Open-Weight osv..

Så när vi som ni pratar ratings, helt korrekt att de tittarsiffror vi fick se i Japan, inte minst under nyårsgalorna och shockwave(dynamite) kommer vara svåra att nå upp till i en nation. Jag vill minnas att vissa matcher kunde ha ratings på upp till 40% av hela befolkningen.

edit: Ja, nu råkade jag så här på nattkvisten svamla in på Pride.. håller koll på sekundmätaren för en ufc-attack av "Machida".......
Citera
2009-11-11, 01:41
Medlem
Tiptons avatar
även om Fedor inte var i någon STÖRRE fara så kanske Fedor's tränare Voronin vinklar det lite väl enkelt? Diskutera!

There was a very unpleasant moment in the first round, where Rogers ended up on top and started hitting Fedor in the head. How dangerous was that situation?

Voronin: "That's a standard situation, nothing dangerous. Fedor saw everything and most of the hits weren't clean. In the fight with Coleman Fedor was in this situation twice, with Choi as well. That's a standard situation and Fedor knows very well what to do in that situation."
Citera
2009-11-11, 01:59
Medlem
Rockoos avatar
Citat:
även om Fedor inte var i någon STÖRRE fara så kanske Fedor's tränare Voronin vinklar det lite väl enkelt? Diskutera!

There was a very unpleasant moment in the first round, where Rogers ended up on top and started hitting Fedor in the head. How dangerous was that situation?

Voronin: "That's a standard situation, nothing dangerous. Fedor saw everything and most of the hits weren't clean. In the fight with Coleman Fedor was in this situation twice, with Choi as well. That's a standard situation and Fedor knows very well what to do in that situation."

Även om VI tycker att GnP från Rogers sog farlig ut så vet vi inte exakt hur hårt smällarna kändes på Fedor, och som alltid så kommer den sjukt snabba Armbaren direkt ifrån fedor.
Citera
2009-11-11, 08:57
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Du nämner ingen superstjärna (rent idrottsmässigt) som är verksam i USA men som inte pratar engelska. Det var väl det du var ute efter. Det finns inga exempel på att man kommer sälja dåligt som "världsetta" om man inte kan engelska.
Nej, just för att alla som är i toppen och verksamma i usa lärt sig engelska. Det torde vara en bra fingervisning om vikten av språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in