2011-01-03, 16:18
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Om vi utgår från Fedors match mot Cro-Cop i Augusti, 2005 så var det en väldigt stor och betydelsefull vinst.

Efter det så har Fedor mött:

Vist, det är imponerande att vinna så många matcher i rad men det jag vill säga är att Fedor aldrig mött en brottare av Brock eller Carwins storlek och kaliber. Senast han mötte en striker som JDS var förmodligen Cro-Cop 2005 (6 år sedan alltså), och sist men inte minst så har han aldrig mött en så mångsidig brottare som Cain.

Har aldrig mött en brottare av Brocks storlek och kaliber, tja nu finns det ju bara dom 2 som är i den storleken (och i den kalibern) och Fedor är i en annan organisation, Hur många som Fedor har Brock och Carwin mött då??

Och ang detta brottartjat så vad exakt ska typ Lesnar lyckas med mot Fedor, Kan inte Arona kontrollera Fedor på backen så inte kommer nån brottarbralla lyckas med det. Och Arona har en sjukligt bra toppkontroll fast han är LHW men han är en gigantisk LHW. Plus att Fedor har mött Randleman och han kanske inte kan direkt mäta sig med Lesnar och Carwins råstyrka (fast han nog inte låg allt för långt efter där) men han var atletiskt sett stormsteg före Fedor. Så det där med att en bättre fysik ska vinna matchen köper jag inte, helst inte av 2 brottarbrallor med tvivelaktig submissionförsvar.

Och vad dom gjort efter sina möten mot Fedor är väl inte speciellt intressant då man bedömer en match för hur dom var rankad just då dom möts och inte vad dom gör efter matcherna.

Och tycker du verkligen att Tim Sylvia har sämre standup än tex Brock Lesnar
Citera
2011-01-03, 19:57
Medlem
tjock-steffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Någon som vet hurpass nära det är att en fight mellan Fedor och Bigfoot bokas in? Det står skrivet lite överallt på webben att en fight är på g.

12:e februari enligt
http://www.sherdog.com/news/news/Eme...r-Feb-12-29152

Kan man gissa att den rundnätte ryssen får in ett fotlås...
Citera
2011-01-03, 20:57
Medlem
hoppas det blir av bara!
Citera
2011-01-03, 21:32
Medlem
Deeecs avatar
Fedor by KO.
Citera
2011-01-04, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe
12:e februari enligt
http://www.sherdog.com/news/news/Eme...r-Feb-12-29152

Kan man gissa att den rundnätte ryssen får in ett fotlås...

Löjlig match up. Kunde Mike Kyle få till gungning på den långsamma Silva så är det solklart att Fedor får det. Denna matchning är som gjord för att Fedor ska få till en knock. Allt annat än det resultatet är en stor skräll.

Ointressant match enligt mig.
Citera
2011-01-04, 00:51
Medlem
stötfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Hur i helvete kan du ha Struve före Barnett och Antonio Silva? Couture har ingenting att göra på top10 längre heller.

Jag gav min top10, inte din. Sen ställde jag en fråga om fedor också.

Att välja top10 måste man ju sålla bort några som man inte gillar men som kanske platsar där. Angående Barnett så har han gått färre matcher än fedor se senaste 4 åren och inte mött någon med större namn. Antonia silva har liksom fedor förlorat mot werdum men han får jag väll lägga till på nr 11.

Struve kommer bli stor, han är en krigare och har enorm potential.

Angående couture så ska vi ju se han på ufc129 så det är väll efter den som man kan avgöra ifall han är ute eller inte..
Citera
2011-01-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Om vi utgår från Fedors match mot Cro-Cop i Augusti, 2005 så var det en väldigt stor och betydelsefull vinst.

Efter det så har Fedor mött:

Vist, det är imponerande att vinna så många matcher i rad men det jag vill säga är att Fedor aldrig mött en brottare av Brock eller Carwins storlek och kaliber. Senast han mötte en striker som JDS var förmodligen Cro-Cop 2005 (6 år sedan alltså), och sist men inte minst så har han aldrig mött en så mångsidig brottare som Cain.

Hahahaha, det var mig de pinsammaste argumenten jag någonsin skådat, orkar inte ens argumentera emot.
Citera
2011-01-04, 00:57
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stötfarfar

Angående couture så ska vi ju se han på ufc129 så det är väll efter den som man kan avgöra ifall han är ute eller inte..

Den lär ju inte säga nått om hans HWranking, då det är en LHW-fight antar jag.
Citera
2011-01-04, 01:26
Medlem
stötfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Den lär ju inte säga nått om hans HWranking, då det är en LHW-fight antar jag.

Det har du helt rätt i, han är ju 205.
Citera
2011-01-04, 02:39
Medlem
Anal_Cradles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stötfarfar
Jag gav min top10, inte din. Sen ställde jag en fråga om fedor också.

Att välja top10 måste man ju sålla bort några som man inte gillar men som kanske platsar där. Angående Barnett så har han gått färre matcher än fedor se senaste 4 åren och inte mött någon med större namn. Antonia silva har liksom fedor förlorat mot werdum men han får jag väll lägga till på nr 11.

Struve kommer bli stor, han är en krigare och har enorm potential.

Randy by arm triangle!
Citera
2011-01-04, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Beefcake
Hahahaha, det var mig de pinsammaste argumenten jag någonsin skådat, orkar inte ens argumentera emot.

Varför var det så pinsamt?

Visst håller jag inte med om allt (rankingen) men mycke där stämmer ju.

Dom flesta som är Fedor fan här inne verkar ta åt sig nå oerhört om man skriver nåt som inte passar in i drömmen om han (jag är själv ett fan), känns lite som allt snack om tyson (ja är ett fan av han med) vissa tror han skulle kunna gå upp i match i dag & vinna bara för att han va så bländande förut.

Fedor är absolut i världstoppen men han är inte lika överlägsen som han var under Pride tiden, tiden & hans manegment har hunnit i kapp han tror jag.

Men vafan gör Coture med på listan? han får ju va med mest för att han va ett stort namn en gång i tiden, visst han e grymm på å sabba matcher genom att han varken blir utslagen eller låst men mycke mer händer inte nu för tiden är de för han senaste vinster han är med? (tony haha) eller för det han presterat under åren? de är 2011
Senast redigerad av rafaelo 2011-01-04 kl. 05:53.
Citera
2011-01-04, 06:44
Medlem
Johnny Wadds avatar
1 Overeem
2 Fedor
3 Werdum*
4 Cain*
5 JDS#
6 Lesnar#
7 Carwin
8 Mir