2010-12-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Fedorfanatiker som jag är så börjar jag dock tröttna.Han är säkerligen i fantastisk form men han behöver ju byta management.Tom.andra fighters börjar klaga och det är fan illa.Han behöver bevisa sig inom ett halvår,helst innan mars och välja fighter mot toppen och inte valfri topp 10 motståndare.

Där beskrev du exakt vad jag känner, Super fan av Fedor men ledsnat på strulet.
Citera
2010-12-30, 20:00
Medlem
håller med, Dax för lite ordentliga stormatcher nu. Men men Fedor i sitt prime kommer alltid leva kvar i minnet. Vet ingen fighter jag tycker varit så allround som Fedor. Pride, inga gamlingar utan alla i sitt esse och den största av dom alla Fedor.
Citera
2010-12-30, 21:15
Bannlyst
Citat:
Fedorfanatiker som jag är så börjar jag dock tröttna.Han är säkerligen i fantastisk form men han behöver ju byta management.Tom.andra fighters börjar klaga och det är fan illa.Han behöver bevisa sig inom ett halvår,helst innan mars och välja fighter mot toppen och inte valfri topp 10 motståndare.

Oj syftar du på töntarna stephen bonnar och kenflo på nördigaste sämsta ufc-programmet mma-live?

Alla som klagar kan väl göra tvärtom istället hoppas av ufc och gå möta fedor.

Fedor har bara mött top 10 fighter senaste fighterna, werdum, brett rogers, sylvia, arlovski alla var högt rankade när dom slogs. Så vart kommer allt skitsnack han inte mött nån?

Det är inte heller hans fel att han knockar alla sina motståndare så snabbt. Ingen kan göra det bättre själv.
Citera
2010-12-31, 01:01
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clittan
Oj syftar du på töntarna stephen bonnar och kenflo på nördigaste sämsta ufc-programmet mma-live?

Alla som klagar kan väl göra tvärtom istället hoppas av ufc och gå möta fedor.

Fedor har bara mött top 10 fighter senaste fighterna, werdum, brett rogers, sylvia, arlovski alla var högt rankade när dom slogs. Så vart kommer allt skitsnack han inte mött nån?

Det är inte heller hans fel att han knockar alla sina motståndare så snabbt. Ingen kan göra det bättre själv.

TROLL
Citera
2010-12-31, 01:13
Bannlyst
Citat:
TROLL
Bögjävel
Citera
2010-12-31, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clittan
Bögjävel

Snälla nån moderator kan väll se över denna pippifågel, han förstör varenda seriös tråd, det är roligt ett tag men tillslut blir det bara jobbigt & det är vi ganska många som tycker.

Till dig pippifågeln:
Seriöst, måste du smutsa ner varje tråd med dina inlägg?
Det här har hittills vart en intressant & rolig tråd där folk get sina åsikter, funderingar & spådomar om Fedor enligt sin "förmåga" & det är lika kul att höra folk som har erfarenhet & följer sporten som "nya".
Alla ska få ge sin åsikt men dina är så jävla dumma & barnsliga att diskussionen direkt går över i att ifråga sätta din intelligens & dina inlägg (precis som mitt inlägg nu) och trådens fokus försvinner.

Om du nu inte är ett troll, märker du inte att alla är trötta på dig? det måste bero på nått, alla kan inte ha fel så snälla kom inte med de här "ja skiter i va ni tycker grejen" va lite respektfull & tagga ner istället eller förflytta dina inlägg till actionfilm tråden.
Senast redigerad av rafaelo 2010-12-31 kl. 09:07.
Citera
2010-12-31, 14:56
Medlem
givves avatar
Jag vill se Fedor mot Overeem och jag tror fortfarande att Fedor kan besegra honom, jag tror att han kan bryta ner Overeem psykiskt i en fight.

SF har bättre tungviktsdivision än vad UFC har, Cain och JDS är helgrymma, Carwin saknar kondition och Brock Lesnar är slagrädd. Ganska roligt att folk innan matchen mot Cain trodde att Brock skulle vinna mot Fedor.
Citera
2010-12-31, 14:59
Bannlyst
Som svar på det du skrev.

Nej, Strikeforce har betydligt sämre tungvikt.

Det är en jävla skillnad mellan Fedor och Cain. Två helt olika fighters. Styles make fights som man säger.
Citera
2010-12-31, 15:16
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StevenStCroix
Som svar på det du skrev.

Nej, Strikeforce har betydligt sämre tungvikt.

Det är en jävla skillnad mellan Fedor och Cain. Två helt olika fighters. Styles make fights som man säger.

Det har dom verkligen inte. Overeem, Fedor, Werdum, Barnett, Silva och Arlovski är samtliga toppfighters

i UFC ser jag Cain och JDS som riktigt grymma, annars finns det inte många som skulle kunna klara sig riktigt bra i SF tungvikt, Carwin också om han fixar sin kondition. Annars ser jag inte så många, Frank Mir är rejält överskattad, framförallt hans kickboxning som är helt ineffektiv, han gör mer ljud med munnen än han slår. Cro Cop och Nogueira är för gamla och har tappat alldeles för mycket. Sopor som Struve och Schaub ska vi inte ens snacka om och Nelson befinner sig någonstans i mellanskiktet.

Det Cain och Fedor har gemensamt är att båda kan slå och har kondis, Brock hade tidigare inte mött någon med dom förmågorna. Sluta låtsas som om Fedor inte kan brottas, det kan han. Skiljer inte så mycket mellan dom, båda är väldigt explosiva, Cain har bättre fristil och toppkontroll, medan Fedor är starkare i clinch och slår hårdare.
Senast redigerad av givve 2010-12-31 kl. 15:29.
Citera
2010-12-31, 15:33
Bannlyst
Silva-Långsam och ytterst trög
Höll på åka på däng mot en ytterst medioker lätt tungviktare.
Vad händer om han möter en duglig tungviktare med lite nyp i nävarna och brottning? Jo han kommer bli slaktad. Enkel match för Fedor.

Barnett
Lever på gamla meriter. Har dessutom inte mött en värdig motståndare på fem år.
Han kommer förmodligen aldrig mer få fightas i USA. Barnett är en roidare och bör inte ens nämnas i diskussionen om vilka som är bäst i världen

Arlovski
Var som bäst för 5 år sen när det inte fanns någon konkurrens i tungvikten. Är ingen toppfighter längre.
Saknar haka och hjärta. Knappt bland de 20 bästa i världen.

Werdum
Avrättad av Junior Dos Santos. Slog en överskattad Fedor. Men vad har han bevisat egentligen?

Overeem.
Stor potential, men har fortfarande inte mött en värdig motståndare på flera år.

Cain
Behöver ingen närmare presentation.

Brock
Har mött världseliten och gjort bra ifrån sig

Junior Dos Santos
Har plöjt igenom sina motståndare som ett godståg. Hör hemma bland de fem bästa i världen.

Frank Mir
Ups and downs, men har skalper bakom sig.

+ resten etc
Ben Rothwell
Carwin
Kongo
Browne
Jon Madsen
Brendan Schaub

(samtliga dessa skulle vara contenders i Strikeforce)

Det enda Cain och Fedor har gemensamt är konditionen. Fedor är en slugger som slår jävligt hårt och är giftig i subgamet.

Cain är en världsklassbrottare med ett tempo som ingen annan tungviktare. Hans teknik gällande slag och sparkar är en njutning. Här har du en fighter som verkligen utvecklat den stående delen.

För att sammanfatta vad jag skrivit:
Strikeforce sitter på gamla fördettingar till tungviktare som i många fall har sina bästa år bakom sig. Fedor och Cain är två helt olika fighters med stora skillnader i sitt fightgame.
Citera
2010-12-31, 15:38
Medlem
bomayes avatar
Arlovski är ingen toppfighter längre.
Barnett är möjligen ingen toppfighter såsom han sett ut på sistone. Men vem vet.

I övrigt är det rätt jämnt.
Werdum ska vi varken underskatta pga förlusten mot JDS eller överskatta pga vinsten mot Fedor. Han är en stabil top10 fighter, varken mer eller mindre.

Men vad spelar det för roll vilka namn SF har när det är så svårt att få till matcher?

Möter inte Fedor Overeem under 2011 är det rätt tydligt vem som duckar vem.
Citera
2010-12-31, 15:45
Bannlyst
Fattar inte hypen bakom JDS, han hade det riktigt svårt mot tjockisen Roy nelson.
Han fick en fluke mot Werdum, lite turligt träff då werdum luta sig framåt samtidigt slaget kom, 100% werdum tar JDS i en returmatch.
JDS vinster i UFC: cpskadad crocp, usel gilbertyvel, stefan struve???, gonzaga??? Ingen är top fighter av dessa han mött.

AO skulle mörda han. Jag ser bara två personer som kan ha match mot fedor och det är just AO och Cain. Hoppas det blir dessa matcher snart =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in