2009-08-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I tv-serien TUF kan vi följa många fighters som verkligen kämpar för att få komma med. De offrar mycket för den saken. Å så kommer Feodor och pissar på UFC. Det är så djävla dålig stil. För mig känns det numer ointressant vad han sysslar med hädan efter.
Han tackade nej till ett kontrakt som han inte gillade. Varför är det dålig stil? Och vad har det att göra med att nykomlingar måste offra mycket för att få en chans att slåss i UFC? De hade fått offra mycket för att slåss nån annanstans också.
Jag vill se Fedor i UFC lika mycket som alla andra men jag fattar att han inte kan gå med på villkoren i UFCs kontrakt när det skulle betyda att den organisation som han är delägare inte skulle tjäna några pengar på det. Lojalitet finns det nåt som heter. Inte fan kommer jag sluta kolla på hans matcher för det.
Citera
2009-08-01, 16:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBator
Han tackade nej till ett kontrakt som han inte gillade. Varför är det dålig stil? Och vad har det att göra med att nykomlingar måste offra mycket för att få en chans att slåss i UFC? De hade fått offra mycket för att slåss nån annanstans också.
Jag vill se Fedor i UFC lika mycket som alla andra men jag fattar att han inte kan gå med på villkoren i UFCs kontrakt när det skulle betyda att den organisation som han är delägare inte skulle tjäna några pengar på det. Lojalitet finns det nåt som heter. Inte fan kommer jag sluta kolla på hans matcher för det.

Lojalitet? Som vissa kan notera så är jag inte lika naiv. Fedor har fått en enorm summa pengar föra att fightas i UFC:s tungvikt och kämpa om bältet. När UFC skriver kontrakt med bra fighters så är det ju för att de ska kämpa om bältet eller att höja just den viktklassens status och värde. Det är han inte intresserad av utan Fedor kämpar bara för att det ska maximera intäckterna för M-1 som ju inte har gjort ett piss eller satsat pengar i allt vad det innebär att arrangera matcher, göra det möjligt att sändas i tv och det hela. Tror du att allt detta ordnar sig självt? Jag kan meddela dig att det är ett jäkla slit och det kräver lång och fram för allt rätt planering.
Citera
2009-08-01, 16:04
Medlem
mophrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBator

Naturligtvis vill inte UFC co-promota med M1, och det ska dom inte behöva heller. För vad jag förstår är det det Fedor vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Nu kommer väl ingen av de du nämner från något winning streak direkt men James Thompson? Herregud vilken slakt.

EDIT: Lite snabb, Werdum kan man inte klaga så mycket på...

Werdum skulle ha varit kvar om UFC, men jag har för mig att han inte ville ta mindre betalt efter sin förlust till Dos Santos så dom sparkade ut honom.
James Thompson var menat som ironi.
Citera
2009-08-01, 17:27
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Om Fedor inte hamnar i UFC så hoppas jag iaf att han går till Strikeforce, där han iaf har tre (halvt om halvt) intressanta matcher i Werdum (Nog light), Overeem (som egentligen inte har bevisat mycket och dessutom är skadad/icke ren) och Rodgers (som egentligen inte heller bevisat någonting, förutom att han slår hårt).
Om han inte går till någon utav dom två vet jag inte vad han ska göra. Hunt vs Fedor 2? James Thompson?
Plus att en av dessa blir direkt diskvalificerad genom att Overeem och Werdum möts. Förloraren är inte intressant.
Citera
2009-08-01, 17:29
Medlem
Aritzos avatar
När blir fedors match nu då?
Citera
2009-08-01, 17:39
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
När blir fedors match nu då?
Någon gång detta år enligt Vadim. I realitet, vemfan vet.
Citera
2009-08-01, 18:22
Medlem
Fedor står under kontrakt med M1 global vilket betyder att han måste gå sin match i en m1 gala = M1 och Ufc måste co-promota om Fedor ska vara med i Ufc
Citera
2009-08-01, 18:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inomiate
Fedor står under kontrakt med M1 global vilket betyder att han måste gå sin match i en m1 gala = M1 och Ufc måste co-promota om Fedor ska vara med i Ufc

Så är det. M-1 vill naturligtvis inte släppa deras enda guldkalv varvid vi acceptera att Fedor hädan efter bara fightas i uppvisningscirkusar.
Citera
2009-08-01, 20:40
Medlem
Av det jag sett och läst så har UFC sträckt sig så långt som är möjligt för dem att sträcka sig i ett avtal.
Om Fedor har tre matcher kvar på sitt M-1 kontrakt så kan man förstå det också. Frågan är hur svårt det är för Fedor att bryta sitt kontrakt med M-1? Är han helt fast eller kan det enkelt brytas.

Är han helt fast så är det skälet lätt att förstå. Är det däremot enkelt att bryta så är det svårare att förstå.
Citera
2009-08-01, 20:52
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesperg
Av det jag sett och läst så har UFC sträckt sig så långt som är möjligt för dem att sträcka sig i ett avtal.
Om Fedor har tre matcher kvar på sitt M-1 kontrakt så kan man förstå det också. Frågan är hur svårt det är för Fedor att bryta sitt kontrakt med M-1? Är han helt fast eller kan det enkelt brytas.

Är han helt fast så är det skälet lätt att förstå. Är det däremot enkelt att bryta så är det svårare att förstå.

Om han är totalt bunden till M-1 eller inte ska vara osagt. Men M-1 är ryskstyrt. Fedor är då med i team Red Devil, det lag som dominerar M-1. Grundaren är Vadim Finkelstein som ju också styr M-1. De ryska fighter som tas med i red devil hämtas från Sambo-eliten. Ser ni sambanden här: Fedor kommer ju omöjligen att släppa M-1 eftersom det vore ett landsföräderi.
Senast redigerad av TheLucky 2009-08-01 kl. 21:03.
Citera
2009-08-01, 23:40
Medlem
Jag gissar på att Fedors nästa match kommer bli vid nyår i Japan

Vem han får möta är dock helt omöjligt att förutspå kan vara alltifrån Barnett till Bob Sapp.
Citera
2009-08-02, 00:02
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehcnas
Jag gissar på att Fedors nästa match kommer bli vid nyår i Japan

Vem han får möta är dock helt omöjligt att förutspå kan vara alltifrån Barnett till Bob Sapp.

???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in